- 490 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
DİN DEVLETİ VE DİN..
Bildiğimiz kaç tane din devleti var dünyada ? Bunlardan hangisi tam anlamıyla gelişmiş, ya da en azından, geri kalmaktan kurtulmuş ? Hangisinde insanlar hayatlarından memnun ? Hangisinde temsil edilen din, gerçekten gelişmiş ve doğru uygulanıyor ?
Adına din devleti dediğiniz ülkede, insanların yaşadıklarının adına, din denemez, inanç hiç denemez ! Olsa olsa, gelenek, görenek, ya da kanun, yönetmelik vb. diyebiliriz. İnsanın, araştırarak, düşünerek, özgür iradesi ile seçmediği bir din, onun inancı olabilir mi ? İnançla ilgisi olmayan dine, din denebilir mi ?
Neden söyleme ihtiyacı duydum bu sözleri ? Çünkü, görüyorum ki, ülkemin bazı insanları, her tartışmada, dinin arkasına saklanmaya başlamış. Normal bir konuda eleştirdiğiniz bir insan, sizi hemen , din düşmanı ilan ediveriyor. İktidarın ülkeyi kötü yönettiğini söylemenin adına bile, dinsizlik denir oldu. Müslümansak eğer, bu günkü iktidarı savunmak ve hatta desteklemek zorundaymışız. Çünkü, tüm muhalifler, aslında islama karşı oldukları için, onları eleştiriyormuş. Muhalefetin, eleştirmenin adına, dinsizlik diyorlar.
Demokrasi nimettir, diyorum. En güzeli, herkesin kendi inancını özgürce yaşaması, diyorum. Kimseye din , mezhep, inanç dayatılması yapılmamalı, diyorum. Ben, İslâm dininin bir mensubu olarak, dinimin büyüklüğüne doğruluğuna, güzelliğine güveniyorum, diyorum. Devlet yönetmek başka şey, inancını yaşamak başka şey, diyorum. Din ile siyaset, birbirine karıştırılmamalı, devleti yönetenler, halkı, inançlarına göre değerlendirmemeli diyorum.
İktidardakiler, dini basamak olarak kullanıp, iş başına gelmişlerse, onları eleştirmenin adı, dinsizlik, ya da din düşmanlığı olarak, bilinmemeli diyorum.
Bırakalım artık, şu siyaset çamuruna, güzelim dinimizi alet etmeyi ve edenleri desteklemeyi. En çok dinimize zarar vermiş oluyoruz çünkü. Bırakalım insanları, inandıkları gibi yaşasınlar.Dinlerini, mezheplerini, araştırarak, düşünerek, özgür iradeleriyle seçsinler.
Böylece, din dediğimiz güzellik, dayatma, örf, adet ve gelenek olmaktan çıksın ve inanç olarak gerçek değerini bulsun.
Din devleti olmaya hiç heves etmeyelim. Din devleti olarak yönetilenlerin halklarını bir inceleyim. Demokrasilerde mi yoksa, din devletlerinde yaşayan insanlar mı daha mutlu ? Hangileri, gerçekte dinlerini ve inançlarını, daha özgürce yaşayabiliyorlar ?
Demokrasi nimettir. Tüm inançların özgürce yaşanabildiği, özgürce tartışılıp, en doğrunun bulunabildiği, vazgeçilmemesi gereken, kaybedildiğinde, yeniden kazanılması çok zor olan, çok değerli bir nimet hem de...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Yazınızda çok doğru yön var. Fena da anlatmamışsınız. Lakin yine bu ülkede samimi dindarlara nice halsız yakıştırma ve ezalar yapıldı takdir edersiniz. Hangi ülkede demokrasi var? Her yer kapitalizmin elinde sömürge.
Yine de dinimizi nemalanmak isteyenlere fırsat veremeyiz tabii. Atamızdan nemalanmak kadar dinimizden nemalanmak isteyenler de yok değil. Biraz eksik bulmakla birlikte yazınızı beğendim. Allah'a emanet olunuz efendim.
Din devleti güzel, bir o kadar da kafa karıştırtacak bir konu.
İsrail de bir anlamda din devleti.Din devleti derken islam devletini bilinçaltına yerleştirdiğimiz için algımız sınırlı oluyor genelde.
Bütün çağdaş batı ülkelerinde insanlar dinlerini özgürce yaşıyorlar.Hayatın her alanında dinin etkisini görmek mümkün.
Meclis açılışlarında incilden ayetler okuyanlar, İncile el basarak yemin etmeyi meclislerine yargılarına yerleştirenler,heryaştan her ırktan, her kültürden vatandaşlarının dini eğitim almaları için engel çıkarmayanlar o batılı ülkeler.
Çocuklarını aileler kiliseye gönderiyor ilahi söyletiyor diye oralarda kimse muhtıralar vermiyor,darbeler yapmıyor?
Özel okullarda istedikleri gibi dini eğitim veriyorlar çocuklarına.Müfredatları dolayısıyla daha sonra devlet üniversitelerine, devlet okullarına geçtiklerinde "sen dinci okuldan geldin" diye ikinci sınıf vatandaş muamelesi görmüyorlar.Puanları düşmüyor,vatandaşlık haklarında eksilme olmuyor.Ailelerinde dini hassasiyetleri yüksek, dini semboller kullanan, kıyafetler giyen kimseler var mı diye kimsecikler izleyip fişlemiyor insanları kamuya iş başvurusu yaparken.Kamu alanları yasaklanmıyor bazı vatandaşlarına ülkenin.
Hayatlarını düzenlerken dini hassasiyetleri gözetiyorlar.Özel önemli dini günlerde tatil ilan ediliyor.Herkes kendi dininin en önemli gününde C.tesi veya Pazar tatil yapıyor.Hastahanelerine, öğrencilerine, işyerlerine, kalabalık kamu kurumlarına din görevlisi hizmeti vermeyi önemsiyorlar.
Bütün bunları demokrasi için ve demokrasi içinde yapıyorlar.
Biz ne yapıyoruz.
Bütün bu benser talepleri dile getirenleri "din devleti istiyorlar" diye,i kah darbeyle, kah zulümle, kah baskıyla, kah "böö din devleti geliyor" diye korkutmacı yazılar kaleme alarak sindirmeye çalışıyoruz.
ÇÜnkü aklımızın geri planında laikçilik dini var ve bu dini yaratanların hizmetinde olmayı seviyoruz.
Demokrasi dilimizde sadece ya da demokrasinin ne menem birşey olduğunu bilmiyoruz.
Batılı ölçüde gerçek bir demokrasiye kavuştuğumuzda, hala din devleti isteyenler varsa söylememiz gerekenleri daha batılı çağdaş demokratik düzeye fersah fersah uzakken söylemeye çalışıyoruz.Uymuyor. Sırıtıyor. Komik kaçıyor.