- 439 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"Tokattan Zirveye Doğru Kitabımda Ne Anlattım"
2 ÜNİVERSİTE TAMAMLAMIŞ İŞİTME ENGELLİ YAZAR TURAN YALÇIN SON KİTABINI ANLATTI
“TOKATTAN ZİRVEYE DOĞRU “ KİTABIMI ZİRVELERE ÇIKMAK İSYENLERE VE ÇOCUKLARINI ZİRVELERDE GÖRMEK İSTEYENLERE YAZDIM
SORU- Merhaba Turan Bey yeni kitabınız hayırlı olsun.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?
T YALÇIN—1967 yılında Tokât’ın Pazar ilçesinde doğdum.İlkokulu Pazar’da tamamladım.Pazar Ortaokuluna başladığım yıl geçirmiş olduğum menenjit hastalığından dolayı işitme gücümü kaybettim.buna nazaran Pazar Ortaokulundan mezun oldum. Pazar Lisesine başladığım sene iki yıl üst üste sınıfta kalmama rağmen Pazar lisesinde mezun oldum.İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesini tamamladım.Daha sonra bir süre Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde çalıştım.Helen bir devlet kurumunda memur olarak çalışmaktayım.Memur olarak çalışırken GOP Üniversitesinde Elektrik Teknikeri olarak mezun oldum. Evli ve iki çocuk babasıyım.
Yazı hayatıma 1982 yılında Tokat Basınında başladım.Bir çok konuda yazılar yazdım “Sessiz Dünyadan Esintiler” ve “Tokattan Zirveye Doğru” iki kitabım bulunmaktadır.
SORU- Sayın Yalçın, kitaplarınızın genelde Türkiye’de alanında ilk kitaplar olduğunu öğrendik.Kitaplarınızın konusu nedir? İlgi nasıldı?
T YALÇIN- Evet “Sessiz Dünyadan Esintiler” adlı kitabım Türkiye’de ilk defa 12 başarılı işitme engelli ve 3 aile ferdi ile yaptığım röportajlar ve hikayelerimden oluşmakta.İşitme engelliler dünyasında ve kitap dünyasında ilgi uyandırdı. Pek çok yazılar yazıldı hakkında .Hala da ilgi görmekte.İkinci Kitabım “Tokat’tan Zirveye Doğru” da Tokat’ta son 3 yılda ÖSS ve OKS de son 3 yılda il derecesi yapan öğrencilerin kendileri ve rehberleriyle yapılan röportajlardan oluşmakta.Bu kitaplarım hep sponsorlar aracılığı ile yayınlandı. Yayınevlerinin zamanla beni kabulleneceğini ve kitaplarımızı yayınlayacağını ve daha geniş kitlelere tanıtacağını ümit etmekteyim.Ülkemizde hep iyi güzel şeylerle alanında “ilk” olan şeyler hep geç anlaşılmıştır.
SORU – “Tokat’tan Zirveye Doğru” adlı kitabınızın çıkış amacı genelde neydi?
T YALÇIN- ÖSS ve OKS de derece yapanlar genelde sınav sonuçları açıklandığı zaman gazetelerde haber olmaktalar ve başarıları genişçe anlatılmakta.Gazeteler ise uzun ömürlü olmayan yayın organları.Gazetenin ömrü genelde 24 saat . Ben istedim ki, bu başarılar gazete sayfalarında tarih olmasın.Geçmiş nesillerin başarılarını kitap yapalım ve bunun gelecek nesiller , hatta kitapta yer alanların çocukları ve torunları dahi okusun ve dedeleri ve ninelerinin başarılarından ilham alsınlar.Umarım zamanla bunlarda anlaşılacaktır.Bu kitabı her sene yeni başarıları da ekleyerek yenilemek istemekteyim.
SORU-Bu kitabınızın sizce hedef kitlesi kimler ? Bu kitaptan kimler faydalanabilir?
T YALÇIN- Bu kitabın hedef kitlesi OKS ve ÖSS ye hazırlananlarla , anne ve babaları, rehberleri , kısaca başarmak isteyen herkes.Tabii ki başkalarının başarılarını merak edenler. Sanıyorum zamanla bu kitabımızı herkes anlayacak.OKS ve ÖSS ye hazırlananlar, bu kitabı okuyunca “ Bunlar Tokattan çıkmış, Tokatta yetişmiş, BAŞARMIŞ.Bizlerde Tokattan çıkarak neden başarmayalım? “ diyerek onların ve ailelerinin motive olmasını amaçladım. Umarım amacıma bu kitapla ulaşmış olacağım.
SORU- Başka ne anlatacaksınız?
T YALÇIN – Çocuğunun başarılı olmasını isteyen anne ve babalar çevrelerindeki başarılı insanları çocuklarına örnek göstererek, başarılı insanları sevdirerek çocuklarını başarıya motive etsinler ve başarılı olmaları için onlara örnek olmaya baksınlar.