- 1402 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BELEŞ MİSAFİR
BELEŞ MİSAFİR
Her yiğidin gönlünde bir ceylan yatar derler ya, benim ki de öyle bir şey oluyor herhalde. Benim de gönlümde bir ceylan yatar. Yiğitliğim ne derece bilmeme ama bir kiracımın olduğu kesin.
Pek bir yaman bu kiracı. Benden geçiniyor, ama karşılık olarak ne nede tatlı bir tebessüm ne de maddi olarak biraz yardım ediyor. Gelmiş kalbime konaklamış, bedavadan geçiniyor.
Oooh! Ne güzel. Bizi düşünen yok. Hiç demiyor ben bunun kalbinde ömür boyu kalıyorum, kiramı ödeyeyim. Hadi su parasını, elektrik parasını ben öderim de o kaldığına deyse bari. Doğal gaz parasını zaten ödemiyorum. Bizde döşeli kocaman bir doğal gaz boru hattı var. Ekmek elden su gölden…
Kovacam bu beleşçiyi canım. Pek bi kabiliyetsiz bu işlerde. Var mı bu devirde öyle bedavadan yatıp kalkmak ha? Bak inanın bana eğer maddi olarak değil de manevi olarak destek sağlasa bana, izin veririm buyursun kalsın. Ama deymiyor ki! Bunca fedakârlığa burun kıvırmakla yetiniyor. Aklı sıra beni kazıkladığını sanıyor. Ama yemezler. Deliksiz uyku çekiyormuş. Ben onu uyandırmasını bilirim. Bir sabah ona öyle bir su dökecem ki feleği şaşacak, bozguna uğrayacak. Ne yaparsa yapsın. Gerisi beni bağlamaz. İsterse varsın gitsin. Yiğit ceylansız da yaşar.
özbatmanlışaban
YORUMLAR
"Var mı bu devirde öyle bedavadan yatıp kalkmak ha? Bak inanın bana eğer maddi olarak değil de manevi olarak destek sağlasa bana, izin veririm buyursun kalsın." birde diyorki bey efendi "Gelmiş kalbime konaklamış, bedavadan geçiniyor." diyede dertleniyor. Hem izin veriyor, hem şikayet ediyor oalamaz bu... ya izin, ya red... ??? ... analadı mı? Yazı iyice okuduğunda oh ne güzel... beleşçilere kepı zaten zamanında aralanmış...
Her yiğidin gönlünde bir ceylan yatar derler ya, benim ki de öyle bir şey oluyor herhalde. Benim de gönlümde bir ceylan yatar. Yiğitliğim ne derece bilmeme ama bir kiracımın olduğu kesin.
Pek bir yaman bu kiracı. Benden geçiniyor, ama karşılık olarak ne nede tatlı bir tebessüm ne de maddi olarak biraz yardım ediyor. Gelmiş kalbime konaklamış, bedavadan geçiniyor.
Oooh! Ne güzel. Bizi düşünen yok. Hiç demiyor ben bunun kalbinde ömür boyu kalıyorum, kiramı ödeyeyim. Hadi su parasını, elektrik parasını ben öderim de o kaldığına deyse bari. Doğal gaz parasını zaten ödemiyorum. Bizde döşeli kocaman bir doğal gaz boru hattı var. Ekmek elden su gölden…
Kovacam bu beleşçiyi canım. Pek bi kabiliyetsiz bu işlerde. Var mı bu devirde öyle bedavadan yatıp kalkmak ha? Bak inanın bana eğer maddi olarak değil de manevi olarak destek sağlasa bana, izin veririm buyursun kalsın. Ama deymiyor ki! Bunca fedakârlığa burun kıvırmakla yetiniyor. Aklı sıra beni kazıkladığını sanıyor. Ama yemezler. Deliksiz uyku çekiyormuş. Ben onu uyandırmasını bilirim. Bir sabah ona öyle bir su dökecem ki feleği şaşacak, bozguna uğrayacak. Ne yaparsa yapsın. Gerisi beni bağlamaz. İsterse varsın gitsin. Yiğit ceylansız da yaşar.
özbatmanlışaban
Şaban Beay bu yazını okudum güzelce okudum. Birazdan bir daha okudum. Çok hoşoma gitti inana çok beğendim. Konu çok güzel yaklaşımın anlatımında güzel. İfade tarzın iyi. Beleşçilere kapılar kapalı... Analdığım kadarırla... Harika eğlendirici bir yazı...
Hiç bir yiğit caylansız yaşayamaz. Yiğide ceylan şart. Neylesin yiğit ceylansız anı ve neylesin ceylan yiğitsiz hayatı... ???..
Şimdi bir büyüğün, hocan, abiyin olarak kalbini kiraya değil temelli almaya talibim bana sat kalbinde sevgim hep kalsın dersem sevginin ücaeti nasıl tespit edilebilir acaba... Kalbine ne kiracıda koymada tamamen kimsaye verme. Vakti gelince bir bir sahipleri gelir yerleşir. Yazın çok hoşuma gitti. Seni bu şirin ve şeker ifadenle bir daha açık yürekliliğinle bağrma basarak sevdim. Saygılarımla...
CemalettinGÜRPINAR tarafından 9/5/2010 7:22:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
gokhandas
çünkü ev sahibinin kendine kira ödediği görülmüş mü hiç?
bundan şüpheniz olmasın.
içtenlikle yazdım bunu.
ne düzenledim ne de kelime sectim.
içimden geldiği gibi yazdım.
nasıl olmu7ş bilmiyorum. sizin sayenizde de öğrendim.
bu güzel yorumunuz için tşk.
sğolun varolun.
CemalettinGÜRPINAR
Yorumuma olan cevabını okudum. Cevabın güzel. Fakat yazın çok güzel ve eğlendirici. Nerden aklın esti bu güzel yazı ve en güzelide paylaşman. O temiz yüreğini kutlarım. Açık yüreklisin hepsi o kadar.
Dikkatimi çekti ve beni bir güzel güldürdün. Yorumunda diyorsu ki, "siz her zaman kalbimdesiniz bunun için ek bir kira ödemenize gerek yok" Ben hiç hiç ücret ödemedim ek ücreti ödemmi istemediğini açıklıyorsun. Burası çok güzel ek ücret ödemeden kurtuldum... Ana ücret payımıda ödemedim...
Ev sahibi olduğumu açıkça ilan ediyorsun bu cümlek çok tatlı hoşuma gitti. Ev sahibi olamak için, alınacak evin bir bedeli olmalı ve o eve o bedelin ödenmesi gerekmez mi? Ev sahibi olamak iiçin bedelin ödenmesi tarafındayım. Fakat o ev alanın olur. O evin eski sabi ev hakkın da mülkiyet hakkını sattığı kişiye teslim etmekle mükellef olur.
Şimdi ben o evde kiracı olamadığımı sölüyorsun ve ev sahibisin "çünkü ev sahibinin kendine kira ödediği görülmüş mü hiç" diyorsun ve o güzel kalp evini bana sattığını benim o evin sahibi olduğumu söylüyoersun. Ben öyle anlıyorum. Ben ev sahibi olarak o evde gönül rahatlığı içinde kalabilacağim. Sakın beni o sıcak evimden çıkartmaya kalkışmayasın... Ben senin o eşsiz güzel sözlarini evin tapusu olarak görüyorum... "bundan şüphen olmasın" diyorsun. Ben en ufak bir şüphe ve endişe duymuyorum. O güzel ev benim diyorum ve o güzel evimi ve o evi bana veren yüreği en içten sevgilerimle öpüyorum. İyiki varsın candan yürekli samimi gerçek dostum... Artık kiracı değil ev sahibiyim mutluyum. Sakın evimde bana huzursuzluk vereyim deme. Elektirk, su, telefon, doğalgaz vs. boçlarımı ben öderim sen rahat ol.
Şaban Bey çok harikasın bir yazın bir sohpet araladı. Sen ne tatalı bir insansın böyle. İyiki seni tanıdım. Sen gönlümde yer tuttun va başkasın...
Yazını içtenlikle ve içinden geldiği gibi yazdığını düzeltme yapamadığını belitmişsin. Burası çok güzel yaznın doğal hali. Yazın çok güzel fikir harika. Çok beğendim. Bu tür denemeler yaz. Yazı yzma yeteneğini geliştir. Bu yazın sayesinde ben kazançlı çıktım. Kiracı deği ev sahibi olduğumu öğrendim. Senin kalp evini ben aldım artık başkası girmesin. Beleş almak istemem neyse ücretinide öderim. Bana sormadan o eve başklarını sakın dodurma artık. O ev benim. Sakın evimi tarumar etme ve sahip çık. Evimi başkalarınıa kirlettirme... Yoksa ben çok üzülürüm. Evimin asıl sahibini ben çok yüksek meretbelere ulacağını canı gönülden istiyorum seni kendi evlatlarım gibi seviyorum. Selamlar, sevgiler, saygılar...