MATEMATİK & İNSANLAR
Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Aşk:
Adam, kadını sever; kandın adamı sevmez.
Ve yahut kadın, adamı sever; adam kadını sevmez.
Birinci Dereceden Bir İki Bilinmeyenli Aşk:
Adam, kadını sever. Kadın adamı sevmez. Kadın başka bir adamla birlikte olur.
Ve yahut kadın, adamı sever. Adam kadını sevmez. Adam başka bir kadınla birlikte olur.
İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Aşk:
Adam, kadını sever; kadın adamı sevmez. Kadın, adamdan ayrılıp; başka bir adamla birlikte olmak ister.
Ve yahut kadın, adamı sever; adam kadını sevmez. Adam, kadından ayrılıp; başka bir kadınla birlikte olmak ister.
İkinci Dereceden İki Bilinmeyenli Aşk:
Adam, kadını sever; kadın adamı sevmez. Kadın, başka bir adamdan çocuk yapar.
Ve yahut kadın, adamı sever; adam kadını sevmez. Adamın, başka bir kadından çocuğu olur.
Bölünebilme:
Adam kadını, kadın adamı sever. Ellerinden geleni yaparlar ayrılmamak için fakat yinede ayrılırlar. Geriye kalan: 0
Temel Aşklar:
Adam kadını, kadın adamı sever. İnsanın temelinde bulunan sevgiyi yaşarlar. Basit bir aşkın kahramanıdırlar.
Rasyonel Aşklar:
Adam kadını, kadın adamı sevmez. Adam iyi bir işe sahiptir; kadın ise yetenekli.
Ve yahut kadının aileden gelen maddi güçlülüğü adamın âşık olmasına sebeptir. Kendi geleceklerini garanti altına almak için evlenirler.
Mutlak Aşklar:
Adam, kadını, kadın adamı sever. Birbirlerine sevmelerine karşın üçüncü şahıslar mutluluklarına engel olmaya çalışır. Ama kötü insanlar amaçlarına ulaşamaz ve kazanan mutlaka aşk olur. |AŞK| dışarı çıktığında; negatif (-) değil; pozitif (+) olarak dışarı çıkar.
Köklü Aşklar:
Adam kadını, kadın adamı sever. İyi günde ve kötü günde; hastalıkta ve sağlıkta birbirlerinin yanında olurlar. Saçları pamuk tarlasına dönmüş, mutlu, huzurlu bir ölümün tadına varırlar…
Taner YAPKU
14 Kasım 2009 Cumartesi