- 523 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BEYPAZARI'NDA'Kİ ŞEBİNKARAHİSAR / Hikmet OKUYAR
Şebinkarahisar Kaymakamı Bilal Bozdemir ile Belediye Başkanı Şahin Yılancı beraberindeki bir heyetin 04 Kasım 2009 tarihinde Ankara İli Beypazarı İlçesi Kaymakamı Hikmet Aydın’ı makamında ziyaret ederek, plan proje çalışmaları ile turizim etkinlikleri alanında elde edilen kazanımlar hakkında bilgi almışlar; Beypazarı Kaymakamı Hikmet Aydın, Belediye Başkanı M.Cengiz Özalp ile birlikte Hıdırlık Tepesi, Alaattin Sokak ve Beypazarı Kültür Evi Müzesini gezerek incelemelerde bulunmuşlar.
Öncelikle deneyimli öncülük bilinciyle göreve başlayan Şebinkarahisar Kaymakamı Bilal Bozdemir ile Belediyecilik Hizmetlerine yeni bir boyut kazandırarak Yeni Şebinkarahisar Planı ve Şebinkarahisar’ı tarihi dokusuna uygun model projelerle yeniden yapılandırıp tekrar Kelkit Vadisi’nin Cazibe Merkezi konumuna dönüştürmeyi hedefleyen Şahin Yılancı’nın Model İlçe Beypazarı ziyareti fevkalade yararlı olmuştur.Tebrik ediyorum.
Daha önceki bazı seçilmişler; ’’ bizler de Nevşehir, İstanbul, Antalya, Gümüşhane, Bulancak, Bursa, Reşadiye ve Trabzon’a gitmiştik’’ deseler de bu ziyaret çok farklı ve çok anlamlı.
Şebinkarhisar ve Turizm Kültür Şenlikleri için proje çaşışmaları yaparken ’ Kelkit Vadisi’nin Cazibe Merkezi’inde; güneşi, havası suyu yeraltı yerüstü zenginlikleri, tarih ile özdeş kültür sanat hazineleri, Altıntepsi Ovası, Kılıçkaya Baraj Gölü, birbirinden ilginç 9 yaylası, Şebincevizi, Şebindutu, Şebinbülbülü, Şebingülü ve Şebinkale ile ünlü Şebinkarahisar; Kelkit Vadisi’nde Giresun Yöresinde ve Doğu Karadeniz Bölgesi’nde dikkatleri üstüne çekecek Şebinkarahisar Tanıtım Turizm Kültür Sanat Etkinlikleri ile gündem oluşturacak.. oluşturmalı’ demiştik.
Yaktığımız meşaleye Engin Ufuklu Çağdaş Dernek Başkanı Avukat Müslim Eriş de bir Bacasız Fabrikalar söylemleriyle meşalemize bir yenisini eklemişti Hacıömer çiftliğinde Bük düzünde.
Siyasi çıkarlarını Şebinkarahisar’ın üstünde gören birkaç kişilik bir grup bu söylemlerimizi savsaklamak için adeta cephe oluşturdular.Şebinkarahisar’ı tükete tükete silinip gittiler ama bizi söylemlerimizden ve eylemlerimizden asla vazgeçiremediler.Bu günlere gelindi ağır aksak gidişlerle..Yeniden alevlendirebiliriz küllenen olacakları her zaman.Mutlaka yeniden yapılanmalı deniyorsa..
Şebinkarahisar her fırsatta ilginç, cazip ve hemen ugulanabilir basit projelerden başlanarak Şebinkarahisar Sevdası ile yanıp tutuşan 500 bin Şebinkarahisarlı ile Şebinkarahisar’da yaşayan canlarımızı motive edici hareket tarzları ile yeni hedeflere yürünmesini savunduk Şebinkarahisar Gır Bazarına döndürülmesin Çarpık yapılaşmalarla Görüntü kirliliği yaşanmasın diye.
Beypazarı ziyaretleri sırasında Şebinkarahisar Kaymakamı Bilal Bozdemir de Şebinkarahisar ile Beypazarı dokusunun birbirine çok benzediğini söyleyerek kültür turizminde Beypazarı’nın başarılı bir model olduğunu belirten Bozdemir, ’Beypazarı başarılı çalışmaları ile tüm Türkiye’nin örnek aldığı bir ilçe.Medyadan takip ettiğimiz bu ilçeyi gelip tanımak istedik. Yapılan çalışmaları yerinde görme fırsatı bulduk. Buradaki başarılı çalışmaları örnek alıp Şebinkarahisar’da Şebinkarahisar Modeli geliştirmek istiyoruz. Umut ediyoruz ki biz de Beypazarı gibi başarılı oluruz’ temennisinde bulunmuş.
Bozdemir ve Yılancı şehir gezisinin ardından tarihi Taş Mektepte ikram edilen yöresel lezzetleri de değerlendirerek tatma fırsatı bulmuş.
Hemen bir anda Şebinkarahisar Mutfağının Kelkit Vadisi özelliklerini ve güzelliklerini aksettiren sunumları geldi aklıma.
Türkistan Çorbası kadar meşhur Toyga Çorbası, Kavurmalı Haşıl, Kayseri mantısı kadar meşhur Şebin Sironu, Şebin Kavurmalısı, Şebincevizli Fındık Helvası, Alişar Armut Hoşafı, Şebinçökelek Sündürmesi, Arslanşah Fasülye Türlüsü, Altıntepsi Etli Lahana Sarması, Şebincevizli Gabarcuk ile Tereyağlı Göllü Gavut filim şeridi gibi gözlerimin önünden geçti .Ağzım sulandı.
Ne güzel bir tanıtım.Ne güzel bir birliktelik.
Beypazarı’ndaki Şebinkarahisar’ı düşündüm.Şiir gibi
Sıcağı sıcağına Beypazarı’ndan Kaymakam Hikmet Aydın ile Belediye Başkanı M.Cengiz Özalp başkanlığında bir heyet de Şebinkarahisar’a çok özel davet edilmeli derhal.Sıcağı sıcağına.
İade-i ziyaret olmalı.Kesin olmalı.
Davet edilenler arasında Sivil Toplum Kuruluşu Yöneticileri, Özel Kalem Müdürleri,basın danışmanları, medya mensupları, vakıflar dernekler ve muhtarlar birliği temsilcileri de bulunmalı.
Ankara,Beypazarı’na giden heyette keşke İl Genel meclisi Üyelerimiz,Esnaf Odası Ziraat Odası temsilcileri, Parti temsilcileri, Şebinhaber temsilcileri, Yeni Şebinkarahisar Gazetesi Temsilcisi Ahmet Yeles ile ŞMYO’dan birkaç tane kitle iletişim ve turizm öğrencisi de bulunsaydı.
Sakın ’sen de çok şey istiyorsun’ demeyin lütfen.Durum ortada Büyük Şebinkarahisar Varlık içinde yokluk çekiyor Suyun kaynağı bizde elektriği başkaları kullanıyor. Bu tür ziyaretler sık sık yapılmadığı için ’keşke herşey dört dörtlük olsa ve süreklilik arzetse söylemlerle eylemler örtüşse..’ demek geldi içimden.
Keşke görüşmeler sırasında Beypazarı’nda Şebinkarahisar ürünlerinin tanıtıldığı ve satıldığı bir Şebinkarahisar standı ya da dükkan yeri için bağlantı kurulsaydı keşke.
Şebinkarahisar heyeti Daha Beypazarı’ndan ayrılmadan önce ya da Sivas Şeninkarahisar Giresun Vilayet Yolu güzergahında; ’ Acil eylem planlarıyla Şebinkarahisar Yeni Çarşı’dan Taş Mescid ve Taşhanlar’dan Kalenin restorasyonundan başlayacağız işe..’ denseydi keşke.
Hikmet OKUYAR
[email protected]