- 501 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İLK TEPKİ
İLK TEPKİ
On beş günlük bir seyahatten dönmüştüm. Eşimin muzip gülümsemesinin nedenini sordum.
Öykülerimi okumuş. Bir üstat edasıyla okuduğu on onbeş öykü ile kanaat edinmiş. Çok uzun yazıp bayıyormuşum. Birde çok erotikmiş.
Eşim uzman değildi ama nihayetinde okuyucu idi. Tüm öykülerimi inceleyip kısalttım ve erotizmi iyice azalttım. Vaktiniz paranızdan kıymetliydi. Üstelik karım öyle istemişti.
Erotizm hayatımızın her anında yok muydu? En temel konuda yazmayacak yok mu farz edecektik?
SÜREYYA EVREN
YÜCEL BALKU
KÜÇÜK İSKENDER
JON HENRİK SWAHN
ERNEST BRUNNER
JULİO CORTAZAR
NECATİ CUMALİ
CİHATBURAK
GABRIEL GARCİA MAROUAZ
DEMİR ÖZLÜ
ROMO DAHL
CHARLES BUKUWSKİ
WOODY ALLEN
FERİT EDGÜ
VÜSAT O. BENER
AHMET CEMAL
ALBERTO MORAVİA
F. SCOT FİTZGERALD
HENRY MİLLER
G.DE MAUPASSANT
MAROVİS DE SADE
GİOVANNİ BOCCACCİO
Bunlar ve nice ünlü insanlar ağır erotizm işlemiştir. Resimden ve müzikten erotizmi atmak mümkün müdür?
Erkeklerin Aklından Geçen Öyküler adlı kitapta Enver Ercan ve İdil Önemli bu alanda çarpıcı örnekler çevirmiştir Türkçeye. Her bir öykü çok erotik ama sanatsaldır. Öykünün kendisi başlı başına erotizmdir bence.
“ Yatmadan Önce Yüz Fırça Darbesi” adlı kitap İtalya’da 1.000.000 adet satıldı. 26 Ülkede satış rekorları kırdı. Flim hakları Neri tarafından alındı.
Melissa Panarello şöyle diyordu:
- İtalyan toplumu açılan bu kapıdan “Yaşamı tüketiyor bu olup bitenler, lütfen bunu bil” mesajı veriyor. Gelişmekte olan gençlerin öylesine sorunu var ki. Bu nedenle birileri bu durumu dile getirip konu ettiğinde erişkinler hemen ilgi gösteriyor. Bazıları duyduklarına ve uyarıldıklarına mutlu oluyorlar. Benim kitabım ve onun içindeki duygusal iniş çıkışlar, bu nedenle yalnızca okurlar için değil. Bu konularla başkaları da ilgilenmeli. Bu konular herkesi ilgilendirmeli.
Melissa P.
“Göz alıcı bir şekilde kendinden emin olan bu lise öğrencisinin itiraflarının yarattığı şok dalgaları hala gündemde.” The Times
Türkiye’de takma isimle yazan bir bayan:
“ Cinselliği, evliliği, sadakati sorgulayacak bir insan hayatta aradığı mutluluğu bulmak adına zorladığı sınırlara şahit olacaksınız.” ( Çıplak Tenimin Hafızası)
Şebnem Berrak A
Bu kitaplardaki hayatları önermiyor, masum göstermiyoruz. Ama yaşanmışlardır pek çoğu. Pek çoğunun da olma ihtimali vardır. Nice de yazılmayanlar vardır.
Dikkatli okuyucular, bendeki erotizmin kısa ve yardımcı öğe olduğunu görür. Hazır halde pek çok kitabım var. Yayınlatmanın külfetinden dolayı hep yazdım ama kitap nasıl çıkartacağım diye düşünmedim fazlaca. Ben yazarak rahatladım. Yazdıklarım kitaplaşırsa elbette sevinirim ama maddi açıdan bu yakın zamanda mümkün görünmüyor.
Yazılarımda, kendimi ters yüz edip içimi size açıyorum. Beynimizin kuytu bahçelerine ışık tutuyorum sizin için. Temiz nesnelerin kirli, kirli nesnelerin temiz yönlerine bakıyorum. İnşallah yakınlarım kadar acımasız davranmazsınız.
İlerlemek ama mutlaka ilerlemek istediğiniz yolda, sonunu düşünmeden adımlar atmalısınız. Aksi halde engel yağmuru başlar ve teşebbüste bile bulunamazsınız.
Gerilerde kalıp toz yutmak yerine tozu toza katmak istiyorsan içinde olduğundan daha iyi fırsat beklemeyeceksin. O an en iyi fırsattır ve daha iyisi hiç gelmeyebilir. Başarı için hata ve başarısızlıktan korkmayacaksın. Zaten başaranlar gündemdedir. En kötü, şimdiki durumda olacaksın.
Neden; birileri bulsun, yapsın, alsın, versin, getirsin, söylesin, açılsın, yazsın vs bekleyesin? Neden etken olmayı sen denemezsin? Ebediyen içinde mi kalsa daha iyi? Sahip olduğumuzu sandığımız hiçbir şey bizim değildir. O zaman hayattan ne alıyorsan teşebbüs ettiğin andır. Anların hakkını veriyor musun?
YORUMLAR
Katılıyorum,anı yaşamak önemli.Hayat üç gündür.Dün geçti,yarın belirsiz,gün bugündür.Geleceği beklerken bir bakmışız o muhteşem gelecek geçmişte kalmış.Her gelecek geçmiş olacaktır.