EVLAD-I KERBELA
Evlad-ı kerbela tarihi ve islam aleminin içini yakan elem ve ızdırap veren bazı olaylardan sonra suylenmiş yaşanmış bir söz...
Irak halkı( eski ismiyle küfe halkı)Hz Hüseyin’i Irak’ a davet ederler .
Çağırmalarının sebebi yönetimde zalim, yazıt ve onun valisi Ubeduyllah İbni Ziyat var.
Halk o kadar yılmış bıkmış usanmış ki çareyi ,
Seyitlerın seyitinin torunu olan Hz Hüseyin’e bir torba dolusu mektup yazarlar.
Gel bizi kurtar,
Gel zalimlere karşi beraber savaşalım .
Diye mektuplar yazarlar.
Hz Hüseyin (anlami güzel olan güzellik demek)akrabalari ve ileri gelen müslümanlar uyarırlar< gitme Hüseyin
Irak halkı sözlerinde durmazlar ,
bu onların huylarında var.
Hz Hüseyin yine mazlum perişan bir halka yardım etmek için Medine’den yola çikar.
Çocukları , kız kardeşi Hz Zeynep ,amca oğulları , kardeş oğulları hepsi bir kafile halinde Kerbala denilen yere gelirler.
Yezit in valisi bir ordu hazırlar. Bu orduda ona mektup yollamış çoğu Irak halkıda var.
Kerbala yenilen yerde karşılaşirlar.
Hz Huseyin onların önlerıne bir torba dolusu mektubu önlerine yığar, bu mektuplar sizin değil mi der.
Onların gönülleri Hüseyin’den yana kılıçları Yezit’ in hizmetinde, korkularından dolayı ,dönekliklerınden dolayı Yezit yolunda mazlumlar efendisini şehıt ederler.
Tarih boyunca hep Hz Huseyin takıpçilerıne baskı zülüm yapılmış
Bu olaylardan bir tanesi de:
Dersim olayı...
Dersimde zulümler edilmiş, halk sürgün edilmiş.
Mağaralara insanları doldurmuşlar .Kapıyı betonla kapatmışlar .
Binlerce insan orda ölmüş, nice analar ağlamış ,cocuklar öksüz kalmış.
Ve o mazlumların lideri Seyit Rıza yakalanmış.
Uyduruk bir mahkemede yargılanmış yaşı küçültülmüş ,idam edilecek yaşa getirilmiş. Oğlu 17 yaşında ,o da 21 yaşına getirilip idam ettirilmiş.
Seyit Rıza ’ya idam sehapasında boynuna ipi geçirmışler. Kendisi ,<evlad-ı kerbelayız hatasısız ,ayıptır, zulümdür.deyip, sehpayı kendisi tekmelemiştir>
hz huseyini karşi zalimlerı destekliyenler yine huseyini seviyorum diyenler olmuş
Bugün de Seyit Rıza’yı asan mağaralara insanları dolduranlara destek ve oy verenler yine Seyit Rıza’yi seven ve Huseyin’in sevenleridir.
Bu ne tarihi bir çelişkidir.
YORUMLAR
Ben Şah Hüseyin, Kerbala, Ali aba ve Şah İsmail ( Şah Hatayi) farkını çok iyi bildiğimi sanıyorum. Bence siz, dağarcınıza bir bakın yeniden... Sayın dostum...
Evet Tarih'in gerçeğini severim bendeniz de...
Esenlik...
Göktürkmen tarafından 11/14/2009 3:07:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok yazık size, ben, siz söylemle bir evlad-ı kerbela olarak, bu yazdıklarınızdan sonra; sizi ancak kınıyorum !
Şah Hüseyin, kimselere ajanlık etmemiştir. Sonra; aslında tümü etnik komplekslerinden ve asla ait olmadığı bir oluşumun, içine sızıp; o ulu hoşgörü ve yetmiş iki milleti bir bilmeyi de asla istismar etmemiştir. Ettirmemiştir de!
Yazık size, etnik faşolouğunuzu maskelemek için insanseverliği kullanırken, mezhep takıntınızı da buna vardırmış, bir de buna sıkılmadan Al-i aba'yı alet etmişsiniz.
Sizi protesto ediyorum ! Saçma ve konu ile hiç ilgisi olmayan bozucu, bozguncu misalleriniz için !