- 978 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İÇİMDEKİ ÖZLEM VE BEN-10
Yağmur o kadar güzel yağıyordu ki,hani derler ya çisil,çisil.Bostandan toprak kokusu,camın kenarında annemle karşılıklı yağmur seyrediyoruz huzur seyrediyoruz. Yağmuru izlerken o kadar rahatlamıştım ki içim huzur dolmuştu.
Annemi tekrara yatağına yatırır yatırmaz uyumuştu.Mutfak ile tuvaletin bulunduğu dış avluya çıkarak,bahçeden geçen seneden kalan tahta parçalarını ıslanmasın diye kenara aldım.Kapı aralık kalmış dışarıda Mehmet Amca Amerikalı arabasını evin kenarına yanaştırmaya çalışıyor,Amcamın hanımı apar topar astığı çamaşırları söylene,söylene toparlıyordu.
Tahta kapının önünde saçağın altında yağmuru izliyordum.Mahallemize yağmur yağıyordu ve heryere toprak kokusu sinmişti. Mahallenin tam ortasında duran çıplak kuru ağaç bile canlanmıştı. "Hey gidi ağaç". Ne saklanbaç oynamıştık,ebe olduğumuzda kolumuzu üstüne koyar başımızı kapardık.Ne maçlar oynamıştık diğer tarafına koca bir taş koyarak,kale yapar yüm golleri o tarafa atardık.Hatta bir keresinde,kovboyculuk oynuyoruz sözüm ona, beni ağaca bağlamışlar ve yağmur aynı şimdiki gibi yağıyordu,esir almışlardı ya beni,sırıl sıklam olmuştum,canım annem beni gördüğünde bir güzel dövmüştü.
Canım annem şimdi evde uyuyor,çok yorgun dinlenmesi gerek.
Başını öne eğmiş hızlı adımlarla hatta koşarak birinin geldiğini gördüm.Az daha yaklaştığında babam olduğunu anladım ellerinde üç beş poşet vardı ,yiyecek bir şeyler almıştı herhalde.Koşarak yanına gittim ve poşetlerin ikisini alarak eve girdik.Islanmıştı babam bayağı ıslanmış.Üstünü değiştirdikten sonra bana çay suyu koymamı söyledi.
Yorulmuştu anlaşılan camı kapattı ve camdan bostana doğru dumanını tütürmeye başladı. Sessizce,düşünceli ve çaresiz.Bana dönerek "olmuyor,yetemiyorum yetiştiremiyorum daha çok para lazım" dediğinde gözleri dolmuştu."Bende çalışırım baba!","gerekirse beraber gideriz işe,kaç para ki senin yövmiyen,bende geldim mi? ikiye katlarız".Bana dönerek " kardeşinde annene bakar, beraber çalışırız" "hayır" dediğimi hatırlıyorum babama,çok yüksek bir sesle.
"Kardeşim okuyacak,büyüyecek ve adam olacak.Onu okuldan almaya gerek yok baba, gerekirse ben okulu bırakırım o okuyacak" . Büyük adam gibi fırçalamıştım babamı hoşuna gitmiş olsa gerek beni kucağına alarak saçımı okşayarak "sende okuyacaksın" dedi.
Ne olursa olsun kardeşim okumalı ve babamada de destek olmalıydım.Halamın gelmesine ve anneme bakmasına karar verdik.Halam gelecek,babam ve ben çalışacağız kardeşim okuyacaktı,okuyacak.