NEDEN VARIM?
YAZIMIZIN BAŞLIĞI OLAN BU SORUYU, DÜNYADAKİ ÇOĞU İNSAN KENDİSİNE YA DOLAYLI OLARAK, YADA DİREKT OLARAK SORMUŞTUR.BU SORUYU KENDİSİNE BU ŞEKİLDE SORMAYANLAR İSE YAŞADIKLARININ FARKINDA OLMAYANLARDIR HERHALDE.İNSAN,
CEVABINI BULMAKTA ZORLANDIĞI VEYA HİÇ BULAMADIĞI SORULARI İÇİN HER ZAMAN BİR KAYNAK ARAYIŞI İÇİNDE OLMUŞTUR.TABİ YANLIŞ KAYNAK İNSANI HALİYLE YANLIŞ BİLGİYE GÖTÜRMÜŞTÜR.KAYNAK DOĞRU OLSA BİLE YANLIŞ ANLAMADA İNSANI YANLIŞ SONUCA ULAŞTIRAN ANA ETKENLERDEN BİR DİĞERİDİR.İŞTE TAMDA BURDA SON İLAHİ MESAJIN İSMİ OLAN KURANI KERİM DEVREYE GİRER VE İNSANIN NEDEN VARIM SORUSUNA CEVAP VERİR.BU ÖYLE BİR CEVAPTIR Kİ İNANANLAR KENDİNE BİR ÇEKİDÜZEN VERİR. İNANMAYANLAR İSE EĞER DÜNYEVİ BİR İDEALLERİ VARSA, YENİDEN GÖZDEN GEÇİRMEK ZORUNDA KALIR.ÇÜNKÜ CEVAP O KADAR AÇIKTIR Kİ DÜNYEVİ İDEALLERİNİN AÇMAZI KARŞISINDA KÖŞEYE SIKIŞMIŞ İNKARCI BEYİN YA DOĞRUYSA DEMEKTEN KENDİNİ ALAMAZ.İŞTE BUYRUN O İLAHİ CEVAP:BEN CİNLERİ VE İNSANLARI ANCAK BANA KULLUK ETSİNLER DİYE YARATTIM.(zariyat s.56.ayet.) EVET,İNSANIN BEN NEDEN VARIM,BURDA NE İŞİM VAR SORUSUNUN CEVABI BUDUR.İNSANIN ONU YARATAN BİR VARLIĞIN OLDUĞUNA İNANIP ONU KENDİ HALİNE BIRAKTIĞINI SANMASI, BAŞIBOŞ GEZEN BİR MAHLUKLA KENDİNİ KARIŞTIRMASIDIR.Kİ HAYVAN DENİLEN CANLIDAN TUTUNDA BİTKİLER ,TEK HÜCRELİ CANLILAR ,KISACASI MİKRO ALEMDEN MAKRO ALEME KADAR HER CANLI EŞSİZ BİR DİZAYNIN PARÇASIDIR.HEPSİNİN KENDİ HİYERARŞİK DÜZENİ İÇİNDE SORUMLULUKLARI VARDIR.ARIYA BAL YAPACAĞINI SÖYLEYEN BİRGÜÇ VARDIR VE BU GÜÇ ALLAHTIR.ŞUNU SANMIYORUM Kİ HİÇ BİR BAL ARISI, DİĞERLERİ BAL YAPARKEN KENDİSİ TEMBEL TEMBEL OTURSUN.KALDIKİ İNSAN YERYÜZÜNE HALİFE TAYİN EDİLMİŞTİR.YERYÜZÜNÜN İMARI İNSANA VERİLMİŞTİR.ASLİ GÖREVİ ALLAHA KULLUK OLAN İNSANIN TALİ GÖREVİ,YERYÜZÜNÜ YAŞANABİLİR HALE GETİRİP İMAR ETMEKTİR.BU İMAR,ÇAĞLARA GÖRE FARKLILIK ARZEDEBİLİR.İNSAN,NEDEN VARIM SORUSUNUN CEVABINI BULSA BİLE VAROLUŞUNUN GEREKTİRDİĞİ GİBİ YAŞAMAKTA SIKINTI ÇEKMİŞTİR.NEFİS VE ŞEYTANLA OLAN MÜCADELESİ HZ.ADEM YARATILDIĞINDAN BUYANA HEP SÜREGELMİŞTİR.İNSAN DÜNYA HAYATINDA KARŞILAŞTIĞI SIKINTILAR KARŞISINDA,SANKİ YARATILMAYI İSTEMEMİŞ AMA ONU ALLAH ZORLA YARATMIŞ GİBİ BİRTAKIM İSYANKAR TUTUMLAR İÇİNE GİRMEKTEDİR.SIKINTILARLA İMANIN VERMİŞ OLDUĞU SABIRLA BİRLİKTE MÜCADELE EDİLEBİLİR.ZATEN İMANDA BUNU GEREKTİRİR.DÜNYA HAYATININ İMTİHAN OLDUĞU BİLİNCİNİ TABİR CAİZSE UNUTMAMAK İÇİN AVCUNUN İÇİNE YAZAN BİR İNSAN,İMTİHANA GİRDİĞİNDE KARŞISINA HEM KOLAY HEMDE ZOR SORULARIN ÇIKABİLECEĞİNİ ÖNCEDEN TAHMİN EDEBİLİR.BUNUN İÇİNDİR Kİ SIKINTILARI KENDİSİ İÇİN BİR CEZA DEĞİLDE ALLAHIN KENDİSİYLE İLGİLENMESİ OLARAK GÖRÜR.ONUN İÇİN SIKINTI VE BELA ALLAHA YAKLAŞMAK İÇİN BİR FIRSATTIR.RABBİM BENİ UNUTMAMIŞ BENDEN SABRETEMEMİ BEKLİYOR DER.RİVAYETE GÖRE NEMRUT DİŞİ BİLE AĞRIMADAN ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞTIR.YANİ ALLAH ONU ÖYLE Bİ TERK ETMİŞTİRKİ,GÜNAHLARINA KEFARET OLACAK EN UFAK İLGİYİ BİLE ONDAN ESİRGEMİŞTİR.TABİ BUNLARA MÜSTEHAK OLMAK İÇİN ALLAH MUHAFAZA NEMRUT OLMAK LAZIM.İNSAN VARLIKLA YOKLUK ARASINDA SERBEST BIRAKILMIŞ OLSAYDI SIKINTILARA RAĞMEN VAROLMAYI TERCİH EDERDİ.ÇÜNKÜ VAROLMAK BİR ŞEREFTİR.YOK OLMAK İSE İSMİYLE MÜSEMMA OLARAK HİÇ OLMAKTIR.HİÇ OLAN DEĞERSİZ OLUR.ALLAH BİZİMLE ALAKADAR OLDUĞU İÇİN BİZİ VARETMEKLE ŞEREFLENDİRMİŞTİR.İRADESİNİ İYİYE KULLANAN İNSAN VAROLMANIN KEYFİNİ YAŞAMAKTADIR.İNSANIN BİLİÇALTINDA KİMİ ZAMAN ŞU YATMAKTADIR:EĞER YOK OLSAYDIM ŞİMDİ ACI ÇEKMEZDİM.İNSAN BUNU DÜŞÜNÜRKEN BİLE KENDİNİ BU DÜNYADAN YOK EDİP ACI ÇEKMEYECEĞİ BİR DÜNYADA SÖZDE VARETMEKTEDİR.YANİ İNSAN VAROLMAKTAN VAZGEÇEMEZ.BU İNSANIN BİLİNÇALTINDAKİ ÇELİŞKİYİ GÖZLER ÖNÜNE SERMEKTEDİR.VAROLMAK ALLAHIN BİZE SONSUZ LÜTUFLARINDAN BİR LÜTUFTUR.KULLUK VAROLMANIN AMACI OLDUĞUNA GÖRE EN YÜKSEK MERTEBE OLSA GEREKTİR.EFENDİMİZ A.S IN ABDUHU VE RASULUHU OLMASI BUNUN AÇILIMI OLSA GEREK.YANİ ALLAHIN KULU VE RASULU.EN YÜCEYE KUL OLMAK LİYAKAT İSTER.ALLAHA LAYIKIYLA KUL OLABİLMEK EN BÜYÜK ŞEREFTİR.NE MUTLU KUL GİBİ YAŞAYANLARA....