- 902 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
HATÇE’DEN SEVGİLİSİNE MEKTUP (2)
Rüstem,bi denem,yiğidim!..Sağa uzun zamandır yazamadığım için gusura galma.Her ne gadar yazamamış olsam da sen her zaman gönümdesin.Zaten hiçbir zaman gönümden,yüregimden çıhmadın ki…
Yiğidim,sağa önceki ki mektubumda demiştim ya;gönüllü ohuma yazma gursuna gatılacam diye.Gatıldığıma eyi etmişim.Gursta tam üç ay dolmah üzere.Ben, bu üç ayda çoh şeyler başardım.Ohuma yazmayı sökdüm desen bağa inan mı?Hem de sınıfda en erken ben belledim,yeni alfabeyi…
Rüstem’im, sevgilin Haççan ile iftihar etmen lazım.Niye dersen şu anda bu mehtubu,gendi ellerimle yazmaktayım.İnsanın gendi işini gendi görmesi gadar eyi bir şey yohmuş.Valla gonuşmam ve de yörüyüşüm bile değişti.Gendi gendime güvenim arttı.
Bah sağa ne diyecem,ben ohuma yazmayı sökünce;gardaşım Ayhan da bir tuhaflıklar oldu.Beni gısganmaya başladı.
-Mehtuplarını bağa artık yazdırmazsın deye sitem ediyo.
Ben de oğa deyem ki:
-Gardaşım Ayhan,dillerine sağlık bunca zamandır bağa mehtup yazdın ve de ohudun.Çoh saol.Ama ben isteyom ki;bundan sona da gendim yazam.
-Eeee,o zaman benim delikli şekerler ne olacah diyo.
Çocuğun ahlı fikri delikli şekerlerde.Ben de oğa:
-Lan gardaşım,istediğin şeker olsun.Sağa fazlasını alırım deyom da rahatlıyo.
Bir kere yahayı,paçayı başgasına gapdırmayacan başdan.Gaptırdın mı işte böyle oluyo…
Neyse yiğidim, benim sınıfın halleri de tam filimlik.Köyümüzdeki Nazlı hala var ya,sınıfda öğretmen ders anlatırken uyuhlayıp duruyo.Öğretmen soru sorduğunda,bizler arada bir parmak galdırınca; o da hemen uyanıp parmak galdırması yoh mu…Öğretmen o zaman deyo:
-Sen neye galdırdın Nazlı abla? Diye
-Ben de ondan isterim demez mi…
Hepimiz gülüyoh valla onun bu hallerine.
Bir de,Sümbül ablamız var ki sorma getsin…Her on Dakka da bir “ben türkü söyleyecem “diye tutturmaz mı
Yiğidim,Rüstem’im sağa şimdilik okuldan yazacahlarım bu gadar.
Sen de bakem bağa,sağlığın yerinde mi? Yerin altını göstebekler gibi gazmaya devam ediyon mu? Artık sensizliğe dayanamayacam.Başlık parasını biriktirdiysen çabuk gel.
Buralarda havalar soğudu.Gış geldi.Neredeyse gar yağdı yağacak…Yattığım yatak bağa buz gibi geliyo.Yalınız yatılmıyo.Goynuma girip sıcahlığınla beni ısıtmanı istiyom…
Rüstem’im bu sağa son mehtubum olsun.Senin yazacan mehtub da son olsun artık.
Allah’ım tez zamanda gavuşmah nasip etsin bizlere…
Seni hasretle ve de utanarahtan öpüyom.Cevabını tez yaz…
Yavuhlun Hatçe…
YORUMLAR
Bir dönem okuma yazma eğitmenliği yapmıştım.Beni o günlere götürdü yazınız.Nasıl keyiflidir onların gözlerinde ki ışığı görmek.Çok da zordur.Çünkü hep kendilerini ertelediklerinden hep son plandadır kursa gelmek.Hep isterler ki evde ki işleri bitsin,kocasının,çocuklarının hizmeti aksamasın sonra zaman bulursa kendini düşünsün.Birde konuştukları gibi yazmaları yokmu?.. herkese tavsiye ederim böyle sosyal sorumluluk içinde çalışmayı,çünkü ülkemizin çok ihtiyacı var,her ne olursa doğru ve güzel olsun da.