- 871 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
bir teselli ver
Ben farklıyım de. İçine bak gözlerimin; ilk defa bir efendinin gözleri değsin yüreğime, kendimi bir şey sanayım.
Yandaşına adalet, zıddına eşitlik vaat et, umut da olsa, de işte!
Beni bize, bizi hepimize çevir.
Düşümüzü umuda, sevincimizi yarına ulaştır.
Bir teselli ver!
Yağan yağmura şemsiye değil, suyun akıp gideceği oluklardan haber ver; yollarına parke döşe çatlak yüreğimin; ayrımına kurban etme, sonu gelmez çekişmeleri.
Evimizin önünden geç, seni yürürken görsün komşular. Hacı amcalarla konuş, oğul diye başlayan cümleciklerini dinle onların, senden önce geçip gidenlerin hikâyesini,
Bak işte, çıkmaz sokaklarına şehrin…
Bir teselli ver!
Dört çocuk, iki de biz, altı küsur oyumuz; tamam alamadın belki de birini ama bitmemiş umudumuz var heybemizde, sana ısmarlanmış…
Bari onları bitirme.
Kendine bir duruş sergile, farklı ol mesela. Öncekiler değil, sonrakilerinden olsun adın.
Seni seçmediği halde, yolunuz yapılacak, de!
İşyerin kapatılmayacak…
Adil olacağım, dik duracağım…
Noktalık menfaatlere virgül kadar eğilmeyeceğim, de!
Bir umut işte…
Bir teselli ver!
Mağdur etmiyeceğim de mesela, bugün rahat uyuyayım en azından.
Ben ki temizlik işçisiyim, esas adım çöpçü. Bu işi yapan mustazaf yüreğimle gelmişim, elimde süpürge ve rengi başkanlık sarayından seçilebilen “narin” renkli elbisenin içine girmişim.
E be mübarek, daha da nerelere düşeyim… Daha aşağılardan haber yerine, bir teselli ver…
Yanlışım varsa, hatam, kusurum Şeyh Edebali’den oku, Osmancık ol, yüzüme vurma eksiğimi.
Dağdakine verilen açılımdan, bizim eve de gönder.
Biraz un, biraz bulgur değil istediğim...
Sadece bir teselli ver!
Değişik ol mesela, seçim öncesi söylenen sözler, eylemin olsun.
Herkesin uyguladığı yanlışlar benimle bitecek, particilik olmayacak de, baba şefkati vaat et, yanlışımızı mahcubiyetimize çevir.
Çok şey değil istediğim…
İçerinden ama samimice, bir teselli ver…
Hani yolda görmüşsün geçen, başlarını okşamışsın, kimin oğlusun demeden harçlık koymuşsun ceplerine, evet işte, onlar hatırına, işten çıkarılmayacaksın, de!
Tek suçu seni seçmemiş olan, hangi yana dayanacağını bilememiş biçare yüreklere…
Bir teselli ver!
Taksitlere bulanmış, ederi iki simit üç kilo bulgur olan maaşımın yarısını da sen alma, bana geri ver!
Dolmuş hattı alacak ne param ne de o “aranan şart “larım var, bari araba arkası yazılarından birini yazayım.
Bir teselli ver!
En meşhur artistin okuduğu konserlere nakarat değil, yarınımıza umut, umudumuza adalet ver!
Ya da, tertemiz oyumu, bana geri ver!
mehmet deveci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.