- 1461 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"GENÇ KARDELEN"
BİR DERGİ:
GENÇ KARDELEN
Genç Kardelen, Anadolu’nun bozkırında açan bir çiçek… Bütün zorluklara rağmen bir “akçabardak” kararlılığıyla başkaldırmış… Yazı işleri müdürü değerli arkadaşım Osman Aytekin’in şahsıma göndermesiyle geçenlerde elime ulaştı. Gerçekten içerik bakımından oldukça seviyeli bir dergi.
Şu an elimin altında Temmuz-Ağustos 2007, 13. sayısı var. Prof Dr Özcan Yeniçeri’nin
“kimlik denilen benlik üzerine ” isimli çalışmasıyla başlıyor. İlginç bir yazı,
“Birey ancak farklılığını fark ettiğinde tanır ve tanımlar…” diye başlıyor.
Çok anlamlı ve ilginç bir araştırma. Burada anlatmaya çalışmakla özünü tam aktarmak mümkün olmayacak. Onun için bu derginin elde edilip yazının bu sitelerdeki şair-yazar arkadaşlarca mutlaka okumasını tavsiye ediyorum. Bu bilgiler ulu orta her yerde bulunmayan bilgilerdir. Günümüze ışık tutan bu araştırma yazısı mutlaka okunmalıdır diye düşünüyorum.
Dergide ayrıca, Filiz KILINÇEL “Farkına varmak” başlıklı yazısıyla dikkat çekiyor. Bu d ilginç ve doyurucu nitelikte.
“..Önce televizyon ekranlarına hapsettiğimiz hayatımızı, şimdilerde kaçınılmaz olarak bilgisayarlara prangalamış durumdayız…” derken günümüzde “bir merhabayı bile esrigeyen gitgide yozlaşıp yalnızlaşan toplumumuzu irdeleyen bir yazı…
Murat SOYAK, “Zulme Rıza Göstermeyen şair Mehmet Akif” İdris YAVUZ “Ecdadın Emanet Ettiği Milli Kültür”. Muhittin ARAR “Kültür, sanat ve yüceliş adına”, Nazmi ŞİMŞEK “Milli Şuur” isimli yazılarıyla dikkati çekerken hikayeci olarak tanıdığım Ümit Fehmi Sorgunlu “Cemil Meriç’in Kayseri Serüveni” isimli yazısıyla edebiyatımız adına ilginç bir olayı anlatıyor…
Osman Aytekin’in sanatçı Selçuk KÜPÇÜK ile söyleşisi de kayda değer…
Ayrıca bu sayıda Osman Aytekin’in “Diriliş Muştusu” isimli yazısı dikkat çekici…
Fatma Pekşen,İhsan Kurt, Bedran YOLDAŞ güzel hikayeleriyle zevkle okunuyorlar…
Ayrıca Reşit Güngör KALKAN’ın denemesi hikaye tadında zevkle okunuyor…
Şairler mi?
Dergide tanıdık tanımadık şairlerin güzel şiirleri var..
Bu şiirlerden en güzelini kendimce seçtim:
“İNTİZAR” Nazlı Rana GÜREL..
“Kıyam et kırmızı gül geldi bahar kıyam et
Sen kıyam etmez isen bize yakın kıyamet!”
Ayrıca Sevim Yakıcı’nın şiiri “Sevda” çok güzel…
"Sevda meşakkattir, sevda çiledir
Sevda gürül gürül yanabilmektir
Bu dünyada pişmek sabır iledir
Sevda gözyaşıyla yunabilmektir"
Diğer güçlü şairler ve güzel şiirleri var…Ali PARLAK, Şahin KARATAŞ, Yaşar BEÇENE, Uğur KÖFTE, İbrahim YOLALAN Nuray ALPER güzel şiirlerle bu sayıda yer almışlar..
Ve benim şiirim “Yıldızlar ve Papatyalar”
Tabii ki “Aynalar kırılmış Hind-u Maçin’de…”
Genç Kardelen’i mutlaka okumanızı tavsiye ederken, binbir çileyle meydana gelen her sayısı kültür abidesi niteliği taşıyan bu dergiyi çıkarmak her babayiğidin harcı da olmadığını vurgulamak istiyorum…
dergiyi elde etmek tıklamak kadar kolay...
İrtibat:
Yeni Çarşı Erdem İşhanı
Kat:4 No:8
NİĞDE
0388 2130003
[email protected]
Yitikozan…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.