ÇAĞDAŞLIK ÇIKMAZI
ÇAĞDAŞLIK DEYİNCE İLK ÖNCE HER TÜRLÜ GERİCİ TUTUM VE DAVRANIŞTAN,DÜŞÜNCEDEN ARINMIŞLIK AKLA GELİR.GERİCİLİK ,GÖRECELİ BİR KAVRAMDIR.
KİMİSİNE GÖRE GERİCİLİK,CAMİYE GİTMEK, KİMİNE GÖRE,İSLAMİ HASSASİYETİ OLAN BİR
GAZETE OKUMAKTIR.BAZILARINA GÖRE DE, İNKARI KÜFÜR SAYILAN,İMANIN KONUSU OLAN,GAYBİ HAKİKATLERE İNANMAKTIR.CENNET CEHENNEM,MELEK BUNLARA ÖRNEK OLABİLİR.ÇAĞDAŞLIĞI DOLAYLI OLARAK KENDİLERİNE DİN EDİNMİŞ KİMSELER,KENDİLERİ GİBİ DÜŞÜNMEYİP VE KENDİLERİ GİBİ YAŞAMAYANLARI İSE SÖZDE DİNLERİNİN KAFİRİ İLAN ETMEKTEDİRLER.BİZE GÖRE ÇAĞDAŞLIK,İSLAMIN ÖZ DEĞERLERİYLE PARADOKS OLUŞTURMAYACAK ŞEKİLDE,TOPLUMDAN TOPLUMA,ÜLKEDEN ÜLKEYE AKTARILAN,EN BAŞTA TEKNOLOJİK,MİMARİ,KÜLTÜREL VE EKONOMİK ALANDA YAPILAN PAYLAŞIMLARDIR.BU TARİFTEN YOLA ÇIKARAK ÇAĞDAŞLIK,YOZLAŞMADAN,YAVAŞLAMADAN EN ÖNDE GİDENİ TAKİP ETMEKTİR.ÇAĞDAŞLIK,SANILDIĞI GİBİ REFAH SEVİYESİ YÜKSEK ÜLKELERİN HER ŞEYİ ÇAĞDAŞLIK SAYILIR MANTIĞIYLA ÖNÜNE GELENİ ÇÖP KUTUSU GİBİ İÇİNE ALMAK DEĞİLDİR.BU,PİSİLİĞE DÜŞMÜŞ BİR YÜZÜĞÜ TEMİZLEMEDEN PARMAĞA GEÇİRMEYE BENZER.GELİR SEVİYESİ DÜŞÜK VEYA YENİ GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERİN,KENDİLERİNDEN GELİŞMİŞ OLAN ÜLKELERİN DAHA ÇOK DEJENERE OLMUŞ YAŞAM TARZLARINI TAKLİT ETMELERİNİN ARKASINDAKİ SOSYAL PSİKOLOJİ,MAĞLUPLARIN GALİPLERE BENZEME KOMPLEKSİDİR.TOPLUMLAR ARENASINDA GERİ KALMAK AYNI ZAMANDA MAĞLUP OLMAKTIR.HER MAĞLUBUN KENDİNE KAHRAMAN OLARAK SEÇTİĞİ BİR GALİBİ VARDIR.GALİBİN YAŞAM TARZI MAĞLUBUN YAŞAM TARZINA TABAN TABANA ZIT BİLE OLSA,MAĞLUP ONDAKİ YOZLAŞMAYI KENDİ İÇİNDE ÇOKTAN MEŞRULAŞTIRMIŞTIR.ZATEN ELİNDE SAYISIZCA BULUNAN BAHANE KILIFLARINDAN BİR KILIF GEÇİRMİŞTİR ÇAĞDAŞLAŞMA YOLUNDA YAPTIĞI YENİLİĞE.ARTIK ONUN YAPTIĞI İLAHİ KANUNLARINDA ÖTESİNDE BİR TOPLUMUN OLMAZSA OLMAZI HALİNE GELMİŞTİR.YANLIŞ ÇAĞDAŞLAŞMANIN VEYA ÇAĞDAŞLAŞTIĞINI ZANNETMENİN BİR TOPLUMU NERDEN NEREYE GETİRDİĞİ BUGÜN ORTADADIR.BUNDAN EN ÇOK ETKİLENEN KESİMLERİN BAŞINDA KADINLAR GELİR.ÇAĞDAŞLAŞMA UĞRUNA KADINLIK HAYSİYETİ AYAKLAR ALTINA ALINAN,ALINIP SATILAN BİR METAYA DÖNÜŞMÜŞ KADINLAR HİÇTE AZ DEĞİLDİR.KADIN KENDİSİNE VE FITRİ VAZİFESİ OLAN ANNELİĞE YABANCILAŞMIŞTIR.TOPLUMUMUZDA BU TİP KADINLAR NE TAM ANLAMIYLA TAKLİT ETMEYE ÇALIŞTIKLARI GİBİ OLABİLMEKTEDİRLER NEDE KENDİLERİ GİBİ ORJİNAL KALABİLMEKTEDİRLER.TAM BİR ÇIKMAZIN İÇİNDE TEŞHİR EDİLMEKTEDİRLER.KADIN ÇAĞDAŞ KÖLEYE DÖNÜŞMÜŞTÜR AMA FARKINDA DEĞİLDİR.ÇAĞDAŞLIK ADINA KENDİNİ TEŞHİR ETMESİ, ŞAHSİYETİNİ SIFIRLAMASI DEMEKTİR.OYSA İSLAMIN GAYESİ İNSANDA ŞAHSİYET OLUŞTURMAKTIR.ÇAĞDAŞLAŞMA İNSANI BİREYE İNDİRGER.İSLAM İNSANI TEK BAŞINA BİR DEĞER OLARAK KABUL EDERKEN,ÇAĞDAŞLAŞMA ÇIKMAZI İNSANI TOPLUMUN İÇİNDE VAR OLAN DEĞERSİZ BİR KATMANA İNDİRGER.KADIN,BU İNDİRGEME HİYERARŞİSİNDE TEŞHİR ARACI OLARAK KULLANILIR.KÖLELİĞİNİN FARKINDA OLMAYAN KADIN,AYAĞINA VURULAN PRANGAYI HALHAL ZANNEDER.BU ESKİ ÇAĞLARDAN BERİ VAR OLAN KÖLELİĞİN BİR BAŞKA VERSİYONUDUR.KADINA ÇAĞDAŞLIK YUTTURMACASI ADI ALTINDA VERİLEN ÖZGÜRLÜK ONU NEFSİNE KÖLE YAPMIŞTIR.KÖLELİĞİNİN FARKINDA OLMAYAN KADIN ARTIK BU HALİNİ SAVUNMAYA BAŞLAMIŞTIR.KÖLE OLDUĞUNU BİLEN KÖLELİKTEN BELKİ BİRGÜN KURTULUR AMA KÖLELİĞİNİ SAVUNAN ÖMÜR BOYU KÖLE KALMAYA MAHKUMDUR.İSLAMIN KADINA EMRETTİĞİ ÖRTÜNME,ASLINDA KADININ ŞAHSİYET SİGORTASIDIR.KİŞİLİK KAZANDIRMA OPERASYONUDUR.KADIN BÖYLECE DOLAYLI OLARAK ŞUNU DEMİŞ OLUR:BENİMLE DİŞİLİĞİM İÇİN DEĞİL KİŞİLİĞİM İÇİN İLETİŞİM KURUN.VE BÖYLECE KADIN ŞAHSİYETİNE ZARAR VERMEMİŞ OLUR.ÇAĞDAŞLIK,GÜNÜMÜZDE DİNİN KARŞISINA OTURTULMUŞ BİR KAVRAM GİBİ GÖRÜNSEDE,İSLAMIN DEĞİŞMEZ DEĞERLERİNDEN TAVİZ VERMEMEK KAYDIYLA TOPLUMSAL ALANLARDA KULLANILABİLİR BİR SİLAHTIR.TOPLUMLAR KENDİLERİNİ ÇAĞA TAŞIMAZLARSA,KENDİLERİNİ ÇAĞA TAŞIYANLARIN ARTIKLARINI ALMAYA MAHKUMDURLAR.BİZE DÜŞEN İSLAMI ÇAĞA TAŞIYARAK,HER ALANDA YENİLİKLERİ TAKİP EDİP,YOZLAŞMADAN YOLA DEVAM ETMEKTİR.