- 386 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DENEMEDEN CAYMA
DENEMEDEN CAYMA
Her insan aynı prensiplerle aynı sonuçlara gidemez.
Otuz yaşında eşinden boşanıp dört aylık kızıyla fakirliğin pençesinde kıvranan bir kadın. Dört saatlik, tiren rötarından faydalanarak yazıya başlar. Üç ayda bir roman yazar. Hiçbir yayın evi kabul etmez.
Scholastic Yayın evi 150 bin dolara yayınlar. 116 milyon satar ve satmaya da devam etmektedir.
Yazar, Bayan Rowling İngiltere kraliçesini ziyarette geçer. Yeni eserlerine devam eder.
“ Herry potter, Felsefe taşı, Sırlar odası, Askaban Zindanları…” ve daha pek çok eser yazacaktır. Bir anda bir numara olacaktır. Bayan Rowling haklı bir yükselme yaşamıştır. Bu mucizevî yükselme her kula nasip olur mu?
Her istekli insan bayan rowling gibi yapsa bu mucizeye ulaşabilir mi?
Tabiî ki ulaşamaz. Kontrollü laboratuar ortamlarında test etmiyoruz ki aynı sonucu alalım. İşimiz ne olursa olsun hayallerimiz zirveyi zorlayacak kadar büyük olmalıdır. Çılgın Türkler Cehennemde adlı roman da Herry Ppotter gibi açılım yapardı yurt dışında yayınlansa. Her yazar kendine şans tanımalıdır. Ama unutmamalıdır ki bu şans çok çok düşüktür. Unutma, hayallerinin çeşitliliği kadar renklisin.
Umut, planlı ve sabırlı çalışma, Şans, çevre, bilgi ve yetenek başarı için gereken unsurlardır. Arzu ve fedakârlık derecene de bağlıdır başarı. Her şey uyuşsa da başarı saadet getirmeyebilir de. Büyük arzularımız için korkusuz, hırslı, arzulu hatta utanmaz olmalıyız gerekiyorsa. Cesur bir girişim varsa minicik de olsa, işte o zaman başarı ihtimali belirir. Hedef ne kadar imkânsız da olsa minicik bir şansınız vardır denerseniz. Ne olur dene. Kendi engelin olma.
Beş sene dolmadan doğma ha bebek.
Vaziyet bam başka vaziyet oldu.
Yaşamak işkence eziyet oldu,
Dalkavukluk üstün meziyet oldu.
Sahtekârlar sansar, dahiler şebek,
Sözümü dünlersen hiç doğma bebek
( 4-5-1984 A. Karakoç)
Dese de Şair, korkmamalısın. Denemezsen zaten baştan kaybetmiyor musun? Küllerinden doğmalısın. Çünkü sen bir devsin. Ne soracaksan gizli sor artık ve mutlu sonun sırrı aramızda kalsın.
YORUMLAR
İmkansızı gerçekleştiren mucizeler değil,sürekliliktir,vazgeçmemektir.Suya sarp kayaları deldiren de bu değilmidir?
kutlarım.