- 3619 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çoban köpeği
….Adamın biri maden arama ruhsatı almış olduğu ormanlık arazide mermer araması yaparken çalılık bir arazide bir kayaya rastlar ve elindeki çekiçle taşı yontarak kayanın cinsini belirlemeye çalışır.
….Bu sırada bir keçi sürüsü başında da çobanı ve onun yanında da at gibi köpeklerle madencinin bulunduğu yere doğru yaklaşır.
…Köpek bu ya,bizim taş yontan madenciyi görünce içlerinden iri yarı biri olanı havlayarak madencinin üzerine doğru koşmaya başlar,madenci korkusundan yanında taşıdığı azık çıkını çıkararak içindeki kendi yiyeceği ekmeğini üzerine gelen köpeğin önüne atar bu şekilde köpekten kurtulacağını sanır.
…Ve olayı gören sürü çobanı köpeğin saldırısına mani olur der ki madenciye.
…Beyim .beyim yapma attığın o ekmeğe yazık,keşke ekmeğini vermeseydin kendin yeseydin ben o köpeği saten vuracaktım der.
…Madenci şaşırır ve hemen sorar.
…Öldürecek ’miydin ?
….Evet öldürecektim.
…Peki neden öldüreceksin bu senin köpeğin değil mi,ya keçilerini kurlar yemeye kalkarsa sen keçilerini kurtlardan nasıl koruyacaksın deyince çoban ona cevap verir.
….Beyin.beyim sen bilmiyorsun benim bu köpek var ya bu köpek,ne zaman bu sürüye bir kurt saldırsa önce görmemezlikten gelir ve kurt keçiyi öldürünce de ortaya çıkar ve sonrada kurda saldırır daha sonra da,kurdu kaçırarak ölen keçiyi kendisi yer onun için sürüye daha fazla zarar vermeden bu köpeğin yok edilmesi şart oldu deyince bizim madenci gülerek çobanı haklı bulur evet,evet bir köpek artık sürüsünü korumayıp da zarar vermeye başlamışsa işte o zaman onu yok etmek vede zararsız hale getirmek en güzel çaredir der.
Ve madenci işine devam eder.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.