- 837 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HİSSELİ HARİKALAR KUMPANYASI / ARDAHAN ÖYKÜLERİ 65 (kitap 54)
Dönem anılarının odağı veya onlardan birisi: Yeni Sinema.
Ortak bilincimizin devr-i hay huyunda nakış veya motifi.
Tek eğlence merkezi; Rahim Öktem’in sineması.
" Space area" Yaşam ve hayat alanı, sahanıydı.
Pedagogların yani ergenlik ve çocuk psikologların tanımladıkları yaşlarda.
Ergenlik ve buluğ çağındaki ilk delikanlılık gençlerin; bir soluk nefes alabildikleri buharı bacası: Yeni Sinema.
Ardahan’ın zenginlerinden Rahim Öktem; sinema, otel, dükkanlar yaptırmıştı.
Turistik Oteli Necmi Günal icarlamıştı. Necmi Enişte, rahmetli kendi iş yoğunluğundan otele Dinçer Abiyi koymuştu. Oğlu; okul ile oteli koordineli götürüyordu... Yeğenleri Metin Onay, Tekin Onay yardımcı olurdu.
Öğretmenlerden kalanlar: Oteli kaloriferinden dolayı tercih ettiklerini söylerdiler.
Turistik otel Turizm Bakanlığına bağlıydı. Ruhsatların yanında bakanlığın belgesini vestiyere asmıştılar. Yazın turist dolup taşardı. Başak otel daha açılmamıştı.
Sinema tıklım tıkış, her sezon da ful çakardı.
Burası, tabirleyerek söylersek: Disneyland’tı. Yokculu varlıklısı herkes buradaydı ve söyleşirdi.
Kürdoğluların köşeden aşağı afişler asılmıştı. Göz gören her noktada bir konserin afişleri. Hisseli Harikalar Kumpanyası ibaresi ile genel anlamda konserin afişi, yanısıra; tek tek sanatçı isimlerine ait afişler de karışık asılmıştı. Siyah- beyaz ve renkli afişler. Film afişleri boyundaydı kağıt ilanları.
Afişte gün, tarih yazılmış. Sanatçı bayanın resmi portreydi. Kadının kiprikleri seçiliyor çok yakından çekmişler ki.
Afişin altında; kalın, etli harflerle " FATMA GİRK" yazılı. Kim afişe bakıp okusa: Fatma Girik Ardahan’a mı gelecek diyor?
Biraz dikkatli davrananlar. Sanatçının isminin Fatma Girik Değil, "Fatma Girk" yazıldığını farkettiler. "İ" harfini atlayarak reklam hilesi yapmıştılar.
Konserde:
" Hani baba? Fatma Girik nerde?" diyenlere Fatma Girk yazısını göstererek bu da Fatma Girk deyip Suzan Avcı’ya benziyen karıyı gösterecektiler!
Yeşilçam’ın emektar sanatçıları ile ses sanatçılarıymış konsere gelenler. Ardahanlılar rağbet gösterdi. İki gün üst üste konser yaptılar. Posof, Hanak ve Göle’den gelen seyircilerin ilgisi bahsedilmeden geçilmez.
Konserde loppazlık ve çelloluk hiç olmadı.
Sanki bir opera izlendi. Uyuyanları sayacaksak: Onların sayısı da seksen yaşın yukarısına çıkanlardı.
Turistik Otel: Mazbut ve rabıtalı bir oteldi. Şimdi Butik Otel dedikleri nevinden. Yeni Sinema’nın eşiginin yanındaydı, Turistiğin eşiği de dik açılı sayısı bayağı vardı; merdivenlerin. Trabzansız idi. Baştan gelince uzun koridor ve odalar ve her göz odanın açıldığı koridora uymayan bir lobi çarşıya bakardı. Rahat ve istirahatin emrine amade oteldi.
O balkonda bir yaz- gün oturup; yolu ve ikindi serinliğini kavakların hışırtısında ılıklığı seyretmeği herkes isterdi.
Köprübaşı Caddesinin güzel bir köşesidir. Çilingir Binali’nin yeriyle karşı karşıyadır: Yeni Sinema ve Turistik Otel. Camlıköşk, Karadeniz Restorant’ı, Evginlerin bina bu caddedir.
Camlıköşk; İşbankasının yeri ünlü zenginlerden Çolak Müzellef’indi. Müzellef Efendi, Rizeliydi. En son Camlıköşkü oğlu sattı. Zenginliğinden eser kalmamıştı. Soranlara:" Bay olmakta var; vay olmakta var" dermiş!
YALÇINER YILMAZ
13/11/2009
GEBZE
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.