SANATIN YOK EDİLDİĞİ BİR ÜLKE
SANATIN YOK OLDUĞU BİR ÜLKE
ATATÜRK ’BİLİM VE SANATI BEN MİRAS OLARAK BIRAKTIM ’DERKEN KİMSE BUNU ÖNEMSEMEDİ HALİFELİĞİ KALDIRIP LAİKLİĞİ DEĞİŞİM OLARAK ANLATTIĞI ZAMAN,DEĞİŞİMDEN ÇAĞDAŞLIKTAN KORKANLAR BUNUDA TOPLUMLA PAYLAŞMAKTAN KORKTULAR.’DÜNE KADAR CUMHURİYETİN ANLAMI YOK ARTIK’ DİYEN BİR CUMHURBAŞKANI VE ’LAİKLİK DEĞİL ARTIK ÜMMETCİLİK ANLAYIŞI HAKİM OLACAK SİSTEME’DİYEN BİR BAŞBAKAN,BUGÜN GELİNEN NOKTADA HALA BİR ZAMAN AÇIKLAMALARIYLA FARKLI BİR SESİN ANLATILDIĞI ÜLKEDE HAKİM OLDUKLARI SİSTEMİN İÇİNDE BİR ÖZELEŞTİRİDE BULUNAMADILAR.
BİR ÜLKEDE SANATI YAPANLAR SANATÇILAR, KANUNLARI YAPANLARDAN BİR ADIM ÖNDE OLMALI,ŞAYET BU GERÇEĞİ YAŞAMIYORSA O ÜLKEDE SİSTEM SIKINTILI DEMEKTİR.YAZARI EDEBİYATCISI TİYATROCUSU TÜM SANATIN DEĞERLERİNDE HAYATINI VERMİŞ SANATÇILAR BU ÜLKEDE HALA SİSTEMİN ÇAĞDAŞ ANLAYIŞIN GERİSİNDE BIRAKILDI.ALMANYA’DA HER YIL YAPILAN ÇOK ÖNEMLİ BİR SANAT FESTİVALİ VAR EDEBİYAT FESTİVALİ VAR FRANKFURT KİTAP FUARI,AMA HALA TÜRKİYE BURADA ETKİN DEĞİL,GEÇEN YIL KONUK ÜLKE OLARAK KATILAN TÜRKİYE BU YILDA KENDİ SANATÇISINA EDEBİYATCISINA SAHİP ÇIKAMADI BURADA ONLARIN ETKİNLİKLERİNİ ESERLERİNİ TANITMALARINDA DESTEK OLKMADI.
ALMANYA ÇOK SAYIDA SANATÇININ EDEBİYATCININ ŞAİRİN YAŞADIĞI BİR ÜLKE,BUNLARDAN ÖYLE BİRİ VARKİ BİR DEĞER KIYMET USTA,VE ADI ÖZER MERAL BU KIYMETLİ ŞAİRİMİZİN ADI.73 YAŞINDA VE HALA YAŞIYOR OLMANIN SEVİNCİYLE AYAKTA,ŞİMDİLERDE BİR ZAMANLAR ONUN ÖLDÜ SANDIĞINI DÜŞÜNEN DOSTLARI YAŞADIĞINI ANLADIĞI ÖĞRENDİKLERİ ZAMAN SEVİNÇLER MUTLULUKLAR GÖSTERİLER YAPTILAR.YAZILAR YAZDILAR İNANMADILAR İNANAMADILAR BİR ÇOK DEĞERLİ İLİM İNSANI PROF DOSTLARI HALA BUNUN ŞAŞKINLIĞINI YAŞIYORLAR.ANKARA KURTULUŞ LİSESİNİN MARŞINI YAZAN BU DEĞERLİ İNSANIN BU KADAR SEVİLMESİ ONUN YAŞIYOR OLMASINDA DUYULAN SEVİNÇLERİN BİR GÖSTERGESİ DEĞİLMİ?.BİZ BU ÜLKEDE NE YAZIKKİ BÖYLESİN DEĞERLERİ KIYMETLERİ ÖZER MERAL GİBİ USTALARI ZATEN ÇOKTAN ÖLDÜRMEDİKMİ,ŞİMDİ ONUN YAŞADIĞINI DUYMAK BİLMEK HALA İNANAMAMAK BANA YİNEDE BU SEVGİNİN İNANDIRICILIĞINI ALIP GÖTÜRÜYOR ASLINDA.KEŞKE ŞİMDİ DUYDUĞUMUZ SEVİNCİN ÇOK ÖNCELERİ YAŞANMIŞLIĞINI GÖREBİLSEYDİK BELKİ BU DEĞERDEKİ ŞAİRLERİMİZ BİR ÖZER MERAL ŞİMDİ BUNCA YAŞINA RAĞMEN HALA YAŞAMDAN UMUDUNU YİTİRMEMİŞKEN,DAHA ÇOK YAZMA YAŞAMA AZMİNİ YÜREĞİNDE TAŞIRDI.O ŞİMDİ SON ANDA GELEN DÖRT ÖNEMLİ ÖDÜLÜN HEYECANINI YAŞIYOR,ÖZER MERAL USTA ŞİMDİ SEVİNÇ VE GURUR İÇİNDE HAYATA BİR BAŞKA PENCEREDEN BAKIYOR.ALMANYA BERLİN SANAT ÖDÜLÜ,YUNUSEMRE KÜLTÜR AKADEMİSİ ÖDÜLÜ,KAPADOKYA ŞİİR ÖDÜLÜ,AVRUPA ŞİİR ÖDÜLÜ,VE BÜTÜN BUNLARINDA ÖTESİNDE ALTIN BİR MADALYA,HAMBURG’UN ŞİMDİ MADALYALI BİR ŞAİRİ VAR ADI ÖZER MERAL,KİMSEYE NASİP OLMAYAN BİR ÖDÜL MADALYALI OLMAK,BU ONUN ONURU GURURU VE YAŞAMA SEVİNCİ ÖZER MERAL’İN ŞİMDİ NE KADAR SEVİNSE AZDIR O BUNU ÇOKTAN HAKETTİ BANA GÖRE.YARIN BU DEĞERLİ ÖDÜLLERİ ALDIĞINDA VE GURUR ONUR TABLOSU OLAN MADALYASINI BOYNUNA TAKTIĞINDAKİ SEVİNCİNİ GÖZ YAŞLARINA HERKES TANIK OLACAK,ÖZER MERAL ŞİMDİ AYAKTA ALKIŞLANACAK BİR DEĞER,O BİR ATATÜRK SEVDALISI CUMHURİYET AŞIĞI ÇAĞDAŞ BİR OZAN ŞAİR AŞKIN SEVGİNİN SEVDANIN ŞAİRİ,O BİR AYRICALIKLI İNSAN O BİR SEVGİ İNSANI HAMBURG’UN MADALYALI ŞAİRİ HAMBURG ŞİİRİNİ YAZARKEN BU DUYGULARINI NASILDA ANLATMIŞ,BU ŞEHİR AŞK KOKAR SEVDA KOKAR BİRA KOKAR KADIN KOKAR,İŞTE HAMBURG BU VE HAMBURG’UN MADALYALI ŞAİRİ DEĞERLİ USTA ÖZER MERAL,O ŞİMDİ YAŞIYOR ÖLDÜ DİYENLER YADA ONUN BÜYÜKLÜĞÜNDEN RAHATSIZLIK DUYANLAR DUYSUNLARKİ ÖZER MERAL YAŞIYOR,VE ŞİMDİ O ÖDÜLLERİN EN KIYMETLİSİNİ ALDI MADALYALI ŞAİR ÖZER MERAL ARTIK YAŞIYOR VE DAHA ÇOK ÖDÜLLER ALACAK ŞİİRLER YAZACAK,ONUN YAŞADIĞINA SEVİNEN ÖYLE ÇOK DOSTU VARKİ,ŞİMDİ ONUN İÇİN ETKİNLİKLER TÖRENLER YAPILACAK,TÜM DÜNYANIN ADINI CANLI OLARAK YAŞADIĞI BİR MADALYALI ŞAİR O,VE SADECE HAMBURG’UN DEĞİL TÜM SEVDALILARIN AŞKLARIN ŞAİRİ ÖZER MERAL,DUYAN DUYMAYANA SÖYLESİN ARTIK ÖZER MERAL BOYNUNDA BİR DEĞER TAŞIYOR O DEĞERKİ KİMSEYE NASIP OLMAYAN KIYMETTE BİR ÖDÜL MADALYALI ŞAİR ÖZER MERAL ONUN ADI.
TÜRKİYE’DE SANAT İŞTE BÖYLESİNE KIYMETLERİMİZİ ALIP GÖTÜRMÜŞ NERELERDE BIRAKMIŞ DAHA ÖZER MERAL GİBİ UNUTULMUŞ NE DEĞERLER VAR BU ÜLKEDE,SANATIN ARTIK YOK EDİLDİĞİ BİR ÜLKE TÜRKİYE BU GERÇEĞİ KİMSE GÖRMEMEZLİKTEN GELEMEZ,OKUMAYAN BİR TOPLUM OLMANIN BAŞKA BİR GERÇEĞİ VARMI ACABA?KİRLENMİŞ SİYASETİN HAKİM OLDUĞU BİR ÜLKEDE SANAT EDEBİYAT KİMİN UMURUNDA DERSİNİZ.
PROF.DR.LEVENT SEÇER
D E U T S C H L A N D
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.