- 1487 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Üşüyen Şehir ( mi? )
Soğuktu!
Şehir üşüyor
İnsanlar üşüyor
Mevsimler üşüyor
Gözler alevleri arıyordu
Çoğu kişiye çekici gelmeyen kışın yüzü, yakalardan düşmek bilmiyordu. Öncesi de vardı namı kara olan bembeyaz kışın.
Yavaşça üşümeye başladı şehir.
Önce ağaçlar ağladı. Yapraklarını birer-birer döktüler. Kainat uyumaya başladı. Daha çok çay pişirilir oldu. Şemsiye satmaya başladı işportacılar. Anneler sandıkları açtı. Artık kimseciklerin kolunu göremez olduk. Sahilleri yapayalnız bıraktılar. Gökyüzü örtünmeye başladı. Güneş daha az uğrar oldu şehre.
Sonra sevgililer ayrıldı.
Bir ad buldular ayrılığa mevsimlere takılı. Sonbahar ayrılık mevsimidir dediler. Ayrılık acısı saldırganlaştırdı onları. Mevsimlere saldırdılar. Dillere pranga ettiler taktıkları isimleri.
Her ayrılık bir ad takıp bıraktı dört küçük mevsime.
- Kahpe sonbahar aldı onu ellerimden
- Kara kışta kaybettim ben sevdiğimi
- Biz sonbaharda ayrılmıştık, sonbahar ayrılık mevsimidir
Böyle bir sürü şey dediler durdular…
Sonra şairlerde ‘’sonbaharı ayrılık mevsimidir’’ dediler…
Artık iyice üşümeye başlamıştık
Ve dillere destan kara kış beyaza boyadı etrafı. Parkların gönlü ayık şarapçısı, mesleği rahmetli tiyatroculuk olan Adem babamızda üşümeye başladı. İçmek ısıtamıyor onu. Avuçlarının içini birbirine sürtmek biraz ısıtıyor ellerini ama ellerinin yüzü taş kesilmiş soğuktan. Karton toplayan Havva anamız ve oğlu İsrafil’de donmaya başladı. Zaten kardan çamurdan kartonda toplanmıyor.
Şehir daha çok üşüyor
Kalorifer kenarında çay partileri de yapıyor kadınlar
Hem de hiiç üşümeden!
İnsanlıkta katıldı üşüyenler kervanına, gördükçe camın iki tarafındakileri…
Bir tarafı üşür yok bir bardak çayı, arar eskileri sokakta
Bir tarafı terler, üstüne birde çay içer.
Pasta börek keyfinde kendinden geçer
İnsanlığın gözyaşları dondu. Dondu öyle düştü soğuk şehrin kaldırımlarına…
Ağzını açsan anlatılmıyor
Yazmaya kalksan elin varmıyor
Yazılsa bile nokta virgül bulunmuyor
Her cümlenin sonu ünlem
Parmaklarım
Parmaklarım siz ne demek istiyorsunuz?
Eğer anladıysan Üşüyen şehrin delikanlı parmaklarından bir sitem olsun okudukların...
Tarih onikikasımikibindokuz u gösterirken!
İbrahim BAYSU
sR___