- 443 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MOTOR HEYECAN VE CAN -4
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
MOTOR HEYECAN VE CAN -4
Giden bir canı geri getirmek mümkün değildir. Gidenin ardından dökülen gözyaşları gidene de geride kalan ve acı içinde kıvranan sevdiklerine de bir fayda sağlamıyor.
Bir okulda görev yapan öğretmen; bir gün önce sınıfta ders verdiği öğrencisinin masasında bir gün sonra "Karanfil." Konduğunda içi sızlamaz mı?
Bir savcı, bir polis yada bir jandarma kaza yerine gittiğinde; "Kazada paramparça olmuş." Bir insanımızın cesedini toplarken hangi duyguların içinde olduğunu tasavvur edebilir musunuz?
Bu kazaların sonuçlarını haber yapan bir muhabirin nasıl bir psikoloji içinde olduğunu aklına getiren oldu mu?
Biz bazı çözümleri burada sıralayacağız;
1- Motor satışı ile iştigal eden şirketlere; satış öncesi ve sonrasında; Kendilerine tahsis edilecek olan "Motor eğitim." Pistinde; "Motor sürüş." Tekniklerini, belli aralıklarla periyodik olarak insanlarımıza en küçük ayrıntıları ile ve sabırla izah etmelidirler.
2- Ana babalar; evlatlarına motor verirken; her türlü gereçlerini yanlarına almalarını sağlayıp; hız konusunda uyarıcı bilgileri etkileyici şekilde vermelidirler.
3- Büyüklerimiz kendi yapacakları davranış ile bu alanda gençlerimize örnek teşkil etmek zorundadırlar, bunu sağlamak için lokal toplantılar tertiplenmelidir.
4- Okul yöneticileri bu konuda gençlerimize ikazda bulunduklarında nüfuz sahipleri müdahil olmamalıdır.
5- Emniyet yetkilisi işlem yaptığında; etkili olanlar emniyet yetkilisinin yapacağı işi zorlaştırmamalıdır.
Türkiyede değil dünyada motor satışının en fazla yapıldığı tek ilçe FETHİYE’DİR.
TİCARİ OLARAK İŞLEM HACMİNİN BU KADARA REVAÇTA OLDĞU BİR FAALİYET ALANIN İDAMESİ İÇİN ALT YAPI NOKSANLIĞININ HIZLA TAMAMLANMASI VE MOTORLARIN KARIŞTIĞI KAZALARIN SON BULMASINI SAĞLAYABİLMEK İÇİN;
İLÇE KAYMAKAMININ BAŞKANLIĞINDA;
İlçemiz içinde faaliyet gösteren; bütün sivil toplum kurluşlarını, özel ve kamuya ait bütün okulların yöneticilerini, motor satışı ile iştigal eden işletmecileri, ilçedeki meslek odası başkanlarını, meslek odalarının ilçe temsilcilerini; üniversitede görev yapan öğretim üyelerini, öğrenci temsilcilerini, mahalle ve köy muhtarlarını, jandarma komutanını, ilçe emniyet müdürünü, beldelerde görev yapan karakol komutanlarını, ilçe ve belde belediye başkanlarını, ilçede vazife yapan savcı ve hakimlerimizi, hekimlerimizi, ilçede faaliyet gösreten siyasi parti başkanlarını, imamlarımızı, İŞİN TARAFINDA OLAN KAZAYA MUHATAP OLANLARIN AİLELERİNİ bu poblemin çözümü için bir araya gelmeye davet ediyorum.
BİR ARAYA GELİP BİR SEMPOZYUM DÜZENLEYİP BU KANAYAN YARANIN NASIL TEDAVİ YAPILACAĞINI BÜTÜN DETAYLARIYLA İRDELEYEREK SONUNDA DA;
MOTOR EĞİTİM PİSTİ, PERİYODİK İLETİŞİM BİLİMİ GELİŞTİRME ÇALIŞMA ZEMİNLERİNİN OLUŞMASI, YAYA YOLLARININ VE PARK ALANLARININ KULLANIMI KONULARININ TARTIŞILMASI, ALKOLLÜ ARAÇ KULLANMANIN ÖNÜNE GEÇİLMESİNİN YÖNLERİNİN ARAŞTIRILMASI....
GİBİ HUSUSLARDA GEREKLİ ÇALIŞMALARIN HIZLA DEVREYE ALINMASI ELZEMDİR.
GENÇLERİMİZİN PARÇALANAN BEDENLERİNİN YÜREKLERİMİZİ PARAMPARÇA ETMESİNİN ÖNÜNE GEÇİLMESİ ŞARTTIR...
İLÇEDE BULUNAN BÜTÜN TARAFLARLA BU KONUN HALLİ EN İNCE TEFERRUATI İLE SEMPOZYUM TERTİPLEMESİNİN DIŞINDA ÇÖZÜM YOKTUR.
ALINACAK LOKAL TEDBİRLERLE BU YARA İYİLEŞMEYECEKTİR.
MÜNFERİT BASİT ZABITA VAKASI OLMAKTAN ÇIKAN "MOTOR KAZALARI." SON BULSUN DİYEN HER KESİMİ DUYARLI OLMAYA DAVET EDİYORUM....
İLÇEMİZİN LOKOMOTİFİ KONUMUNDA OLANLARLA, BU KONUYU TEK TEK GÖRÜŞEREK DÜŞÜNCELERİNİ SÖYLEYENLERİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ YAYINLAYACAĞIZ...
BU KONUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN ÖNERİSİ OLAN OKUYUCULARIMIZIN DÜŞÜNCELERİNİ DE YİNE BU SÜTUNLARDA YAYINLAYACAĞIZ...
YEREL VE ULUSAL BASINI, EN ÖNEMLİSİ DE OKUYUCULARIMIZI BU KONUYU DİKKATE ALMAYA DAVET EDİYORUM.
ÇÜNKÜ BASIN İLE OKUYUCU BU HUSUTA HASSAİYET GÖSTERİNCE KONUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN ÇALIŞMALARA HIZLA BAŞLANACAKTIR...
KAZASIZ GÜNLERDE YÜREKLERİN GÜL OLMASI DİLEGİYLE SAYGILAR SUNUYORUM...