- 5430 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
ATAM' A MEKTUP
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sevgili Ata’m,
Aramızdan ayrılışının üzerinden tam yetmiş bir yıl geçti. Özleminle geçen yetmiş bir yıl. Bugün, hepimizin gözlerinde yaş, yüreklerimizde ise yas var.
Her on kasım sabahında saat dokuzu beş geçe, yüreklerimizde o ilk ayrılışındaki acıyı yaşıyoruz. Bayrağımız o gün, her zamanki gibi dalgalanmıyor. Başını yere indirmiş, susuz kalmış bir çiçek gibi yokluğunu hissediyor.
Ben, bir Atatürk kızıyım. İlkelerin ve gösterdiğin yolda emin adımlarla, başım dik bir şekilde yürümeye çalışıyorum.
Türk kadınının bugünkü durumuna gelmesi için yaptığın fedakarlıklarını ve mücadelelerin için minnettarım. Bugün ayakta isem, hür isem, çalışıyorsam, düşünüyorsam, senin sayende olmuştur. Daha da iyiye gidebilmek için elimden gelen gayreti göstermeye çalışıyorum.
Ata’m, şikayetim var. Kendimi şikayet ediyorum.
Cumhuriyetin ilanından sonra inkılâpların yolumuzu açmıştı bize. Hayalindeki Türkiye için ömrünü harcadın. Her alanda, ülkemin gelişmesi için uğraştın, mücadele verdin.
Ekonomi, eğitim, sağlık, tarım ve diğer alanlarda da önderliğini gözler önüne serdin. O yoksullukta, kurtuluş mücadelesi vermiş bir ülkeyi tekrar ayağa kaldırdın.
Ama biz, bize bıraktığın bu değerlere sahip çıkamadık Ata’m.
Eğitim seferberliğin, yerini ticaret şirketi haline gelen bir eğitim sistemine dönüştü.
Türkçenin gelimesi için verdiğin mücadeleler yerini, yabancı dillere olan meraka dönüştü.
Alışveriş merkezleri, dükkânlar, marketlerin isimleri hep yabancı dilde. Kendimi yabancı bir ülkedeymişim gibi hissettiriyor bana.
Tarım ülkesi iken, her türlü gıdamızı , ithal ediyoruz.
Hayal kırıklığına uğrattık Ata’m. Kabrine gelmeye bile yüzümüz yok biliyorum.
Affet bizi . Cumhuriyeti kurarken ve bize emanet ederken, böyle olacağını bilemezdin.
Ata’m, emanetine sahip çıkamadık.
Sana layık olamadık. Affet bizi Ata’m. Affet !
YORUMLAR
Ama biz, bize bıraktığın bu değerlere sahip çıkamadık Ata’m.
Eğitim seferberliğin, yerini ticaret şirketi haline gelen bir eğitim sistemine dönüştü.
Türkçenin gelimesi için verdiğin mücadeleler yerini, yabancı dillere olan meraka dönüştü.
Alışveriş merkezleri, dükkânlar, marketlerin isimleri hep yabancı dilde. Kendimi yabancı bir ülkedeymişim gibi hissettiriyor bana.
Tarım ülkesi iken, her türlü gıdamızı , ithal ediyoruz.
Hayal kırıklığına uğrattık Ata’m. Kabrine gelmeye bile yüzümüz yok biliyorum.
Affet bizi . Cumhuriyeti kurarken ve bize emanet ederken, böyle olacağını bilemezdin.
Ata’m, emanetine sahip çıkamadık.
Sana layık olamadık. Affet bizi Ata’m. Affet !
Sen yazmışsın yazman gerekenleri...
Artık bu sözlerin üstüne ne denilir ki...
Rabbim sonumuzu iyi etsin.
Göreceğiz...
Duyarlı yüreğe
Tebrik ve sevgimle
KUTLUYORUM GÜNÜN ANLAMLI YAZISINIZ VE ŞİİRİMLE EŞLİK EDİYORUM MÜSADENLE
A T A M!
Soysuzların elinden K u r t a r d ı ğ ı n
Bize emanet edip bıraktığın bu Va t a n
En /Baş/ında, kalleşlerin elinede P e r i ş a n
Utanç içinde seyrederken yanıyor içim A T A M!
Necva Kıyak
Asi Karikatürist
10 Kasım 2009
ELEŞTİRİ / YORUM
1.İnceltme işaretleri eksik...
Şikâyet
Fedakârlık
İnkılâp
Dükkân
2. Çok fazla ‘Atam’ var ve yazılışı Ata’m olacak. İlk cümlede ve bazı yerlerde küçük harfle yazılmış. Ceddimiz değil kastedilen. Ata'mıza saygımızı, adını yazarken dikkat ederek de gösterelim. :)
3. ‘Türkçe için verdiğin mücadeleler yerini, yabancı dillere olan merak haline dönüştü. Alışveriş merkezleri, dükkanlar, marketlerin isimleri hep yabancı dilde.’ Art arda gelen bu iki cümlede de cümle düşüklüğü var.
Değerli Arkadaşım,
Bu zamana kadar eleştirdiğim yazıların içinde en az hatalı olan yazı, sizin yazınız. Yerine ve güne, konusu ile de yakışmış. Azimle yazmaktasınız ve başarıya koşmaktasınız.
TEŞEKKÜR EDİ / YORUM...
Kutluyorum.
Onur BİLGE
Ata'mıza layık olamadık.Çok haklısınız Nermin hanım.Fakat onun izinden ayrılmayan,onun eseri olan cumhuriyetimize sım sıkı sarılan bizler,az da olsa teselli oluyoruz.Daha çok şeyler yapmak isterdik.Fakat şu bir gerçek ki ,bazı zihniyetleri değiştiremedik.Atatürk'ün eşsiz bir devlet adamı,eşsiz bir komutan,eşsiz bir lider olduğunu kavrayamayanlar var.Ne yazık ki bu durum bizleri çok endilenediriyor.Fakat bilinçli ve ilkelerinden,devrimlerinden ayrılmayan idealist gençlerimiz çok.Onlara güveniyoruz.Ata'mızı saygı ile anıyoruz.Ruhu şad olsun.Tebrik ederim,duygularla dolarak okudum,var olun.Sevgi ve selamlarımla.
Türkiye Cumhuriyeti ATATÜRK'ÜN bize bıraktığı en büyük ve en değerli eserdir. Ülkem içinde yaşayan bazı beyinler onun büyüklüğünü ve varlığını inkâr etme yoluna gitseler de, bizler, yani ATATÜRK çocukları asla onun yok olmasına izin vermeyecek ve bıraktığı mirasa canımız pahasına sahip çıkacağız.
Hiç bir millet ATATÜRK gibi bir lider yetiştiremedi. Her milletin gözü oldu üstümüzde. Türk Milletinin ona bağlılığını görenler ve devrimlerinin inkâr edilmesi gerektiğini söyleyenlerin çoğalmasının nedeni budur. Biliyorlar ki bizler ona gönül bağımız ile bağlıyız, biliyorlar ki yaşadığımız sürece Devrimleri ve ilkeleri yolumuz ve o yol aydınlık bir yol o yolu karartmak için önce içimize nifakları sokmaları ve içimizden vurmaları gerekiyordu ve bunu yaptılar.
Ve biz on kasımlarda değil yılın üç yüz atmış beş günü ağlıyoruz sevgili şairim.
Artık ağlamanın değil, kalkıp silkelenmenin ve yeniden kurtuluş savaşını başlatmanın zamanı. Yoksa her şey için çok geç kalmış olacağız.
Mirasımıza sahip çıkabilmek ve utancımızdan kurtulabilmek umuduyla sevgiler yüreğinize
onurumsun tarafından 11/10/2009 9:49:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bön bön bakan, oralı olmayan; sanki olanlar başka bir memlekette oluyormuş yapan sürüleşmiş, güruha sayılmış güya halkı(!) kınıyorum. Bize kazandırdıklarına sahip çıkamadığımız, sadece ağlaştığımız için utanıyorum !
Bağımsızlık, özgürlük ve ulusal haysiyet, şeref yoksunluğuna isyan ediyorum...
Ruhu şâd olsun... Mekanı uçmağ olsun... Tüm eserlerinin, devrimlerinin hiç birini, diğerinden ayırmadan takipçisi olarak kalmakta, ömrümün sonuna kadar devam edeceğim.
Teşekkürler...
Göktürkmen tarafından 11/10/2009 7:48:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ata’m. Emanetine sahip çıkamadık.
Ata’m, sana layık olamadık. Affet bizi Ata’m. Affet !
Sanırım bu güzel yazınızdan, geç kalmış da olsak dersler çıkarırız...
Yalnız affedeceğini hiç sanmıyorum.Bence affetmese daha iyi olur.
saygılar Cumhuriyet kadını.Saygıyla eğilirim karşında...
Atatürk bizi bir kere kurtardı ve ebedi uykuya yattı. Bize emanet ettiği esere sahip çıkamayıp şimdi O'nun ruhunu çağırmaya şiddetle karşı çıkıyorum!
Bütün bir ömrünü bir kere heba etti bizim için. Tekrar dünyaya gelse aynı şeyi yapar mıydı, emin değilim.
O'nu özlüyor ve emanetine sahip çıkamayan bütün bir halk adına utanç duyuyorum.