IRKÇILIK ÜZERİNE
En eski çağlardan bugüne kadar,insanlar mensubu oldukları aileyi,boyu,aşireti ve kavimlerini diğerlerinden üstün tutup propagandalarını çeşitli yollarla yapagelmiştirler.Hatta dahada öncesine gidersek ırkçılığın ilk atası şeytana çıkar.Kuranın ifadesine göre iblis,ademden üstün olduğunu zannederek Allaha şöyle demişti; ben ondan üstünüm.Beni ateşten onu topraktan yarattın.Evet işte bu mantık iblisçe bir mantıktı.Üstünlüğü maddede arayan şeytan yanılmıştı.Daha sonra rabbine isyan ettiği için ilahi huzurdan kovularak,Allahın rahmetinden ümidini kesti ve şeytanken iblis ismini aldı.iblis,arapça bir kelime olup uğradığı sıkıntı karşısında ümidini kaybeden anlamına gelir.ve ibilis üstünlüğü takvada değilde madde de aradığı için aynı zamanda ilk meteryalistlerdendir.
Şurası bir gerçek ki insan,ırkını kendisi belirlememiştir.insanın belirleyici olmadığı bir konuda övünmesi gerçekten ilkel ve gayrı akli bir yaklaşımdır.Tıpkı cinsiyetimizde öyledir.Kimse erkek veya kadın olacağına önceden kendisi karar veremez.Bunun içinde övünmek veya yerinmek gerçekten yersizdir.Günümüzde ise ırkçılk,çeşitli kisveler altında varlığını sürdürmektedir.Ve günümüzün en büyük insani problemlerinden biridir.Dünya tarihi ırkçılık adı altında işlenen katliamlarla doludur.HitlerAlmanyasında fırınlarda yakılan yahudileri bilmeyen hemen hemen yok gibidir.Hitlerin yahudilere yaptığını ne yazıkki bugünki İsrailde Filistinli kardeşlerimize yapmaktadır.Hatta hitler ırkçılıkta o kadar ileri gitmiştirki kendi ırkından olan engelli yüzbinlerce Almanı,üstün Alman ırkı özelliklerine uymadığı gerekçesiyle öldürtmüştür.işte ırkçılığın bir insanı getirdiği nokta.Bu sapık ideoloji adına her türlü vahşetin mübah görülmesi.Hepimizin tek bir babadan yani Hz.Ademden geldiğini düşünürsek ,ırkçılık adı altındaki kavga bir babanın oğulları arasındaki kavgadan farksızdır.buda tüm insanları aslında büyük bir ailenin kardeşleri yapar.21.Yüzyıl müslümanları olarak yapmamız gereken bizi ırkçılığa çağıran her türlü olgudan uzak durmak ve her insanı ya dinde kardeşimiz yada insanlıkta eşimiz olarak bilmektir.Kimse kimseden üstün yaratılmamıştır.Allah herkese eşit olarak bir ırk vermiştir.üstünlük yalnız takvadadır.Irkında üstünlük arayanlar boş bir aldatmacanın içinde ömür tüketenlerdir.
Allah tüm müslümanları ırkçılık belasından korusun ve tüm dünyayı.
YORUMLAR
Milliyetçilikle Irkçılığı ayıran, ırkçılığa kaçmayan bir milliyetçiliğin dinimizde de olduğunu vurgulasaydınız yazınız daha mükemmel olacaktı. Rabbimiz insanları kavim kavim yarattı. Bir kavim bozulunca helek oldu, diğerleri ibret aldı. Armut ağacında bile tek armut olmaz. Cins cins boy boydur. Çürüyen düşer. Dinimiz ırkçılığı ve köleliği reddeder. Ama gayrı müslümlerden ayrılmak için müminlere " onlara benzemeyin"der. Bu konu kısaca anlatılabilecek bir konu değil. Ama siz kendi açınızı gayet güzel yansıtmışsınız. Edebiyat zaten edepli, güzel yazı ve konuşma sanatıdır. Tebrik ederim.
Ateşten yaratılan İblis, kibirinden dolayı topraktan yaratılan insanı kücümsedi ve Yaratanın emrine karşı geldi.
İNSANIN MAHİYETİ TEKTİR. Bütün insanlar eşittir üstünlük YALNIZCA güzel ahlaktadır.
O ZAMAN KENDİ IRKINI ÜSTÜN GÖREN kişilere RAHATLIKLA ŞEYTAN, SEYTANA TABİİ OLANLAR DİYEBİLİRİZ.
VARSIN ÇOK İSTİYORLARSA ŞEYTANIN YOLUNDAN GİDİP IRKÇILIK YAPMAYA DEVAM ETSİNLER.
Önemli konuda güzel yazınız için teşekkürler.
Yüreğinize sağlık.
Irkçılık/ayrımcılık..Dinde müslüman olanlar olmayanlar/soyda bizden olanlar olmayanlar...
Utanç verici bir tutumdur.
Milyonlarca insan,Allah'In yarattığı binlerce yakıldı,parçalandı,parça parça edildi..öldürüldü.Gerekçeler din-mezhep /inanç(2 Temmuz Sivas Katliamı),ırk soykırımlar /bosna müslüman boşnakların öldürülmesi/yahudilerin yakılması...
HEr türlü ayrımcılığı kınıyorum.
Saygılarımla.
turkan_t tarafından 11/9/2009 6:32:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
turkan_t tarafından 11/9/2009 6:46:18 PM zamanında düzenlenmiştir.