- 1007 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
İRADE DİSİPLİNDİR
Suyun yatağında akması, yaşamın akışında gitmesidir, disiplin.
Olması gereken, anlamıyla yapılması gereken, zamanında ve olması zorunlu her şey disiplindir.
Disiplin; sıkmak, üzmek, bunaltmak, acı vermek, yasaklamak değil. Zulüm, baskı, egoizm, kaba kuvvet değil. Anlayışsızlık değil. Olması gerekenlerin; gerektiği gibi yapılması ve zamanında olması gerekenlerin bütünüdür.
Yemek yerken, yapmamız gereken hareketler, yürürken atmamız gereken adımlar, otururken, kalkarken yapılması gereken hal, hareket ve davranışlarımızın bütünüdür disiplin. İnsanın, olması gereken sıradan doğallığıdır.
İlişkilerimizde, sevgimizde, konuşmamızda, yardım etmemizde bile olması gerektiği gibi yapılmasıdır disiplin.
Eşimize, çocuklarımıza, anamıza, babamıza, akrabalarımıza, arkadaşımıza, komşularımıza, ve tüm insanlığa karşı da yapmamız gerekenlerdir, anlayışlı olmaktır, disiplin.
Doğaya, çevremize, hayvanlara, bitkilere ve tüm yaşadığımız dünyaya karşı da yapmamız gerekenlerdir disiplin.
Kendimize karşı yapmamız gereken disiplinimiz de var. Yapmazsak başta acısını, sıkıntısını, eziyetini kendimiz çekeriz zaten. Daha sonra deriz; ‘’bir daha böyle asla yapmam. Çektiğimi ben bilirim. Bir daha bedenimin, aklımın istemediği bir şeyi yapmayacağım’’ deriz. Bu da disiplindir.
Sevmenin, sevilmenin de olması gereken disiplini var.
Disiplin; doğallıktır, sağlıktır.
Disiplin; rehber, kılavuz, kullanma talimatıdır. Otokontroldur. Hakimiyettir
Disiplin; karakter, sorumluluk, ahlak, dürüstlük, emniyet ve güvendir.
Disiplin; saygıdır, sevgidir, anlayıştır, anlamaktır, mutlu olmak ve mutlu etmektir.
Disiplin; tekerleğin dönmesi, makinenin çalışması, ampulün yanıp aydınlatmasıdır.
Disiplin, aynı zamanda gerekenlerin; en güzel, en iyi, en yararlı ve en huzur verici şekilde yapılmasını sağlayan terbiyedir, düzendir, intizamdır. İnsanların kendisine ve ilişkisi olan herkese rahat ve huzur vermesidir. Özveridir disiplin.
Disiplin; ders çalışmak, çalışmak, yaşama yatırım yapmaktır.
Disiplinsizlik; orda burada gönül eğlendirip, zamanı boşa harcamak, yaşamının iflasını hazırlamaktır. Huzursuzluğu, yaşamın parçası yapmaktır. Huzursuzluğun parçası olmaktır.
Disiplin; sadakat, dürüstlük, doğru yol ve medeniliktir. İnançtır.
Disiplinsizlik; ihanet, hıyanet, delalet ve cehalettir.
Disiplin; kendinin ve herkesin zarar görmeden özgür olmasıdır. Düşünce ve onurdur.
Disiplinsizlik; bencilliktir, onursuzluktur. Kendinin ve herkesin özgürlüğüne tehdittir.
Disiplin; kaderdir. Suyun yatağında akması, yaşamın akışında gitmesidir.
Disiplinsizlik; feleğin sillesi, kaderin tokatıdır.
Disiplin; biraz sıkıcıdır, ama huzuru kalıcıdır.
Disiplinsizlik; geçici zevk ve hevestir, ama huzursuzluğu kalıcıdır.
Disiplin; öğrenmek, öğretmek, örnek olmaktır.
Disiplinsizlik; öğrenmemek, zararlı olmaktır. İnançsızlıktır.
Disiplin; nasihattir.
Disiplinsizlik; musibettir.
Disiplin; insanlıktır
Disiplinsizlik; asalaklıktır.
DİSİPLİN; İRADEDİR.
İRADE; bir şeyin doğrusunu yapma ve yanlışını yapmama kararlılığıdır.
İRADE; DİSİPLİNDİR.
Haluk KALKAY
Sevgiyle kalın. (Paylaşılanıyla, karşılıksız olanıyla)
Saygılarımla.