___ŞEHİDİMİN SON "NEFES"İ !!!___
Merhaba sevgili arkadaşlarım,
Dün akşam "nefes" filmini izledim ve içimdeki acıyı sizinle paylaşmak istedim.
Başta konusunu bilmediğim için istemeyerek girdiğim filimden göz yaşları içinde çıktım.
En yakın arkadaşını çatışmada şehit vermiş bir komutan "vatan sağ olsun"derken askerlerini daha çok yüreklendiriyor.Dağın en tepesinde karın bulutlarla karıştığı bir yerde görevini yapan askerlerimize ya nefes alacaksın ya da nefes vereceksin deniyor. Kelle koltukta sözüde burda geçerli zaten.Hayatın kıyısında bir dakika sonra ne durumda olucağını bilmeden görev yapan askerlerimiz uyursan ölürsün sloganlarıyla güçleniyorlar. Gerçekle okadar iç içe bir filim ki gözlerine perde çekmiş büyüklerimizin yürekleri bu filmi izlemeye yetmez!
Teröristlerin başını çeken dağ domuzunun lakabı "doktor" bu takma ismin sebebide o adi köpeğin tıp okurken son sınıfta özgürlüğümü engelliyorlar diye dağa çıkması.Doktor olup hayat vericekken hastasına terörist olup hayatını,canını almış küçük büyük demeden türk insanlarının.
Askerlerin çoğu ilk çatışmadan pisikolojik olarak etkilenmiş atlatmaya çalışıyolar.Komutan kollarında can veren iki çocuk babası en yakın arkadaşının acısını sindiremiyor bir türlü.
Askerlerin en çok ihtiyacı olan destek,moral ve bir anlık mutlulukları olan yakınları, onlarda evlerinde nöbet tutuyorlar.Askerlerin sevdikleride ayrılmayı tercih ediyor askerine destek olmak yerine uzaklık ayrılığı getiriyor ve birde sevdanın acısı dokunuyor cesur yürekli askerime vatan sevdasından sonra.
Komutan ben bir sonraki çatışmadan sağ çıkamam diyerek çok sevipte söyleyemediği karısına yazdığı mektubu askerine veriyor ona ilet diye.Ve gecenin bir yarısı saldırıyor teröristler dört bir yandan.Şoka girenler,bacağını kolunu kaybedip acı içinde kıvrananlar ve en önemlisi çaresizler arkadaşlarını kurtarmaya çalışırken diğer yandan da düşmana cephe alanlar.Korku dolu gözler,cesetler arasında yaşayan bir kişi bulma umudu,gözden akan son damla yaş ve arkasında bıraktıklarını ölümden önce 10 saniyelik düşüncenin içine alıp şehit olan askerlerimiz.Herkez ölüyor askerlik yapan baba,şair,aşık,doktor,komutan ama öldürüyorlarda terörist olan doktor lakaplı dağ domuzuda ölüyor diğer hayvanlarda...Üç kişi sağ çıkıyor, daha doğrusu 40 kişiden 3 gazi ama bayrağımız inmiyor.Saldırıdan sonra zarar görsede dalgalanıyor şanlı bayrağımız.Geride kalanlar VATAN SAĞ OLSUN diyebiliyor yorgun bitkin sesleriyle...
Sayın büyüklerimiz siz yakınlarınıza paralı askerlik yaptırırken yada askere göndermeye bile kıyamazken bizim evlatlarımız sizi korumak için can veriyor.Aslında eminim senin umrunda değiller ama sende emin ol sende umurlarında değilsin vatan uğruna şehit düştü askerler.Sizin son plana attığınız şehitler bizim en büyük acımız.Siz kamera karşısında gariban babası görünüp açlıktan ölenleri görmemek için gözlük takarken askerim nöbette ölüyor. Ben vatan sağ olsun derken içimi acıtan tek şey başımızdaki büyükler.Bu vatanın uğruna şehit veRirken başımızdakiler acıtıyo içimi.Sen dağ eşkiyalarını barış için içimize sokmaya çalışırken bizim can acımızı unutmuş gibisin rahat uyu sen bu vatan bölünmez...
YORUMLAR
Utanıyorum Şehid im..!
Çekersin içini off of diye,
Derin nefesler bile,
Teselli vermez yüreğine,
Kala kalırsın işte öylesine.
Lanet edesin gelir,
Yaşadığın devire,
Çorbada tuzu olmayanlar bile,
Feryadı figan eder özgürlük diye.
Garip güreba aş bulamaz mide ye,
Ahkam keser talip olan idareye,
Asıl olan mağdur biçere,
Lanet edesin gelir her şeye.
Mutsuz başlarsın her güne,
Ölü toprağı serpilmiş ricali devlete,
Takılır kalırsın geçmiş tarihe,
Yine çekersin içini off of diye.
Ekmeğin ile beslenen melun mecliste,
Caka satar tarihi şanlı millete,
Lağam kokar dilinden dökülen kelimede,
Lanet edesin gelir her şeye.
Çıban başı devletin emanetinde,
Sivri sinek dahi konamaz melun tenine,
Edeyim ben lanetimi bilmem ki kimlere,
Utanıyorum ŞEHİDİM sana rahmet dilemeye..!
Kenan SAYIN.
ÇANAKKALE de Aslan MEHMETLER..!
Mehmetler..!
Gencecik körpecik fidan gibiydiler,
Aynı amaç uğuruna koşarak gittiler,
Asla dömeyeceklerini bile bile gittiler,
Binlerce yürek aynı sinede gibiydiler..!
Bir parça toprak kalmamış düşmansız,
Sarmış vatanı her yandan alayı kitapsız,
Tüm beşeriyet tanık oldu bu güruhlar imansız,
Kalleşce saldırıyorlar vatana hepisi insafsız..!
Artık geceler sabahsız sabahlar akşamsız,
Mehmetler cephede aşsız silahsız postalsız,
Dua’lar hep aynı milletim kalmasın vatansız,
Koş evladım sinendeki imanla olsanda postalsız..!
Mehmetler hasanlar aliler hüseyinler seyyidler,
Her biri ayrı bir yerden ama sanki memleketliler,
Asla dönemeyeceklerinide bile bile gittiler,
Binlerce yürek aynı sinedeki iman gibiydiler..!
Dökülen kanlarıyla toprağı vatan ettiler,
Şimdi hak’kın vaad ettiği makamda şehitler,
Peygambere tekmil vermeye gittiler,
Binlerce yürek aynı sinedeki iman gibiydiler..!
Çanakkalede galiçyada anafartalarda,
ALLAH’hü ekber nidaları vatanın her yanında,
Topraktaki vatan gönderdeki bayrak uğuruna,
Başları dik vardılar imanlarıyla hak divanına..!
30 HAZİRAN 2006 Kenan SAYIN...
YANLIŞLARI YAPARAK SİZLERİNDE SAYESİNDE DOĞRULARI BULUYORUM. YORUMUNUZLA BENİ BİLGİLENDİRDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. YAZIMDA DEĞİŞİKLİK YAPMAK YERİNE YORUMUNUZA CEVAP VEREREK DEVAM ETMEK İSTEDİM. KONUYA ÇOK GÜZEL DEĞİNMİŞSİNİZ. AÇILIMIN ANLAMINI BİLMEYEN BÜYÜKLERİMİZ HANGİ MANTIĞA DAYANIP, HANGİ BARIŞI SAĞLAMAYA ÇALIŞIRLAR BİLİNMEZ AMA TÜRK ASKERLERİ VATAN TOPRAĞINI KORUMAK İÇİN ŞEHİT DÜŞERKEN BİZİM BAŞIMIZDAKİLER KENDİ ELLERİYLE İÇİMİZE SOKMAYA ÇALIŞIYOR DÜŞMANLARIMIZI.KOLAY DEĞİL YAŞANANLAR. BU GÜNE BU ŞEKİLDE GELMEDİ BU İNSANLAR. BEN GEÇMİŞİYLE GURURLANIRKEN BU VATANIN SEN GELECEĞİNE KARAR VEREMESSİN BAŞBAKAN SİNDİREMEZ BU MİLLET YAPTIKLARINI...
ŞİMDİ SORUYORUM SİZLERE HATAM VARSA DÜZELTİN NEYİN AÇILIMINI YAPMAYA ÇALIŞIYORLAR?
SON DERS tarafından 11/10/2009 5:35:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Duygusal yazınızı okudum. Güzel anlatmışsınız. Tebrikler. Lakin eksiği var! Bir fikir yazısında bir şeyi ya da birini yeriyorsanız; alternetif önerilerinizi de güçlü bir şekilde ortaya koymalısınız ki daha etkileyici olsun. Şöyle yapmak varken siz şöyle yaptınız gibi. Şimdi soruyorum Güneydoğu sorununu çözmek için hükümetin Açılım gayreti sizce doğrumu? Sizce neler yapılabilirdi de hükümet yapmadı? Bir de kan değil insanları ülkü birliği kenetler. Ortak değerlerin gücü kenetler. Edebi eksiklikler olsa da güzel bir yazıydı. Tebrik ederim. Gayem yermek değil edebi tenkid getirmekti. Saygılar.
ŞEHİDİMİN ÇIĞLIĞI
Duydum ki;
Dağdaki eşkıya şehire inmiş anne
Havai fişeklerle karşılamışsınız
Zafer işaretleri ile gelmişler
Hangi zafer anne
Beni öldürdüklerinin zaferi mi bu.
Söyle bana, ben niye öldüm anne!
Duydum ki;
Pişmanlık değilmiş bu gelişin nedeni
Kazanılan zaferin neticesiymiş
Dağdaki eşkıyanın başı
Öcalan’ın verdiği savaşın semeresi imiş
Bu savaşta yenilen ben miyim anne
Söyle bana,ben niye öldüm ki anne!
Elleri kınalı Zeynom ağlamamıştı
Şehit eşi ağlamaz diye
Şimdi ağlasın artık
Şimdi ağlasın avazı çıktığınca
Sende ağla güzel anam
Şehit anası ağlamaz deme
Çünkü şimdi yaram çok derin
Çünkü ben şimdi öldüm
Sahi ben yine soruyorum
Söyle bana ben ne uğruna öldüm be anne!
==========================
Şehitlerimizin kanının yerde kalmaması için bu yanlış düzeltilmeli
Yoksa vatan,toprak.bayrak gibi kutsal bildiğimiz objelere inancımızı zedelersiniz.
Sen rahat ol Memed’im yanlış hesap Bağdat’ tan dönecektir.
HaticeTürkol/İst
nefes filmini henüz seyredemedim ama fragmanlarda izlediğim kadarı ile müthiş bir film olduğu belli.
şehitlerimizi konu eden bu yazıya izninizle benim sayfamda eşlik etsin istedim.
yalnız değiliz ben çok iyi biliyorum ki taşıdığımız kan sınunda bizi kenetleyecektir.
selam ile.