AHİRETİ DÜNYAYA SATMA HASTALIĞI
AHİRETİ DÜNYAYA SATMA HASTALIĞI
EVET,ÇAĞIMIZDAKİ EN TEHLİKELİ HASTALIKLARDAN BİRİDİR AHİRETİ DÜNYAYA SATMA HASTALIĞI.TABİ BU HASTALIĞINDA BÜTÜN HASTALIKLAR GİBİ BİR DOKTORU,DERMANI VE İLACI VARDIR.YETERKİ HASTA ŞİFA BULACAĞI MERCİYE MÜRAACATTA BULUNSUN.DÜNYAYI AHİRETE TERCİH ETMEYİ HASTALIK OLARAK NİTELENDİRDİK.HER HASTALIĞIN ARKASINDA ONU OLUŞTURAN SEBEPLER VE İHMALLER VARDIR.BU MANEVİ HASTALIĞINDA ARKA PLANINDA ONU OLUŞTURAN UNSURLAR MUTLAKA VARDIR.BU UNSURLARI ÜÇ BAŞLIK ALTINDA TOPLARSAK, 1-DÜNYA MENFAATİNİ PEŞİNEN İSTEME.2-YANLIŞ AHİRET TASAVVURU.3-AHİRET MERKEZLİ YAŞAMDAN UZAK OLMA.
KUR’ANIN DA BİZE BİLDİRDİĞİ GİBİ İNSAN PEK ACELECİ YARATILMIŞTIR.PEŞİN OLANA KARŞI ZAAF İÇİNDEDİR.BUNDA HAYIR OLUP OLMADIĞINI PEK DÜŞÜNMEZ.O GÜNÜ KURTARSIN YETER.AHİRET ONUN İÇİN DAHA ZAMANI VAR OLAN UZAK MASAL ÜLKESİDİR.EVET,BU İNSAN TİPİ,DÜNYANIN GEÇİCİ MENFAATİ KARŞISINDA İŞTAHI KABARDIĞI İÇİN AHİRETİN SÜREKLİ OLAN NİMETLERİNİ GÖREMEZ.HALBUKİ PEŞİN AMA ALLAHIN RIZASINA UYMAYAN MENFAATİNİ TERKETSE BİRAZ BEKLEYİŞTEN SONRA SÜREKLİ VE DÜNYADAKİLERLE KIYASLANMAYACAK KADAR ŞAHANE OLAN AHİRET NİMETLERİNE KAVUŞACAKTIR.BİRAZ BEKLEYİP ALTIN KÖŞKLERDE OTURMAK VARKEN BEN BUGÜN OTURMAK İSTİYORUM DEYİP TENEKEYE RAZI OLMAK HİÇDE AKIL KARI BİR İŞ DEĞİLDİR.AHİRETİ YANLIŞ TASAVVUR ETMEK,TARLAYI EKİP HASADI BEKLEMEMEYE BENZER.HALBUKİ TARLAYI EKEN ER VEYA GEÇ HASAT ZAMANININ GELECEĞİNİ BİLİR.AHİRET HAYATINI MASAL ÜLKESİ SANMAK,GERÇEĞİ HAYALLERE HAPSETMEKTİR.AHİRETİ HAYAL DÜNYASINA HAPSEDİP BUGÜNÜNDE YAŞAMAYANLAR,CEHENNEM ZİNDANINA GİRMEYE ÇALIŞANLARDIR.AHİRET İYİ VE KÖTÜ AMELLERİN,İMANIN VE İNKARIN KARŞILIK BULACAĞI YERDİR.DÜNYA TARLASININ HASAT YURDUDUR AHİRET.İNSAN AHİRETİ HAYATININ MERKEZİNE KOYMAK ZORUNDADIR.DÜNYAYI HAYATLARININ MERKEZİNE KOYANLAR,AHİRETLERİNİ EN UFAK MENFAAT KARŞISINDA SATMAKTAN ÇEKİNMEZLER.OYSAKİ AKLINI ÇALIŞTIRANLAR İÇİN AHİRET YURDU DÜNYAYA GÖRE DAHA SÜREKLİ VE DAHA HAYIRLIDIR.EFENDİMİZ A.S AKILLI İNSAN HEM DÜNYASI HEMDE AHİRETİ İÇİN ÇALIŞANDIR BUYURMAKTADIR.DÜNYASI İÇİN ÇIRPINAN,GECESİNİ GÜNDÜZÜNE KATIP ÇALIŞAN VE ÇEVRESİ TARAFINDA AKILLI KABUL EDİLEN AMA AHİRETİ İÇİN PARMAĞINI OYNATMAYAN BİR İNSAN İSLAMA GÖRE PEKTE AKILLI SAYILMAZ. DÜNYADAKİ SIKINTILARA KATLANMAK VE NEFSE HOŞ GELEN GAYRI MEŞRU HALLERDEN KAÇINMAK KOLAY DEĞİLDİR.AMA CENNETTE UCUZ DEĞİLDİR.GÜNÜMÜZ ŞARTLARINDA ASGARİ ÜCRET ALMAK İÇİN BİLE BİR AY MEŞEKKATLİ İŞLERDE ÇALIŞMAK GEREKİYOR.SÖZ KONUSU VERİLECEK MÜKAFAT CENNET OLUNCA İSTENEN ŞEYLERDE FAZLA OLMASA GEREK.HASTA OLAN KALPLERİMİZİ ALLAHIN ZİKRİYLE İYİ EDELİM ÇÜNKÜ KALPLER ANCAK ALLAHIN ZİKRİYLE TATMİN OLUR.
YORUMLAR
Kibir kendini en iyi gizleyen günahtır. Açgözlülük ise en görmezden gelinen.
Doğru yolda, doğru insan olduğunun kibriyle, kendini diğer yaratılanlardan üstün görenler; bir nevi kendi inançlarıyla çelişirler.
Öyle ki ahiret için vatanlarını satarlar; ahiret için atalarını satarlar; ahiret için şereflerini satarlar ve farkına bile varmazlar.
Daha fazla sevap, cennete daha çok layık olmak... Allah'ın en sevdiği kulu olmak... Güzel tabii... Hırs... Allah cümlemizi açgözlülükten korusun.
Hak yolunu Hak'tan iyi bildiğini sanmak... Aramadan bulduğuna sarılmak... Doğru olanım diye yukardan bakmak dünyaya... Kibir... Allah cümlemizi gizli kibirden korusun.
Saygılar.