- 778 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TEKRAR
İki kafadar akşama kadar gezmedik yer bırakmamışlardı.Aynı mahallede büyümüşler,aynı okulda okumuşlardı.Senelerdir görüşmedikleri gün sayısı,yok kadar azdı.Beraber yer içerler,yedikleri içtikleri ayrı gitmezdi...
Tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş derler ya,bu iki arkadaş da aynen öyle.Ne canları isterse onu yaparlar,çalıştıp kazandıkları paralarla vur patlasın çal oynasın,günlerini zevk_i sefa ile geçirirlermiş...
İkiside evlenmemiş.Özgür bir hayat olarak düşündükleri bekarlık hayatı,onlara daha cazip gelmişti.
Böyle yaşayıp dururlarken,arada bir de tefekküre daldıklarıda olurmuş.Olurmuş olmasınada çok kısa sürermiş.Kendilerini ve yaşayış tarzlarını sorguya çekerlermiş hafiftten hafiften...
-----Biz böyle günümüzü gün ediyoruz ama,ya Ahiret diye bir şey varsa,ya cennet cehennem diye sevap ve günahın bizi götüreceği yerler varsa ne yaparız ?Bunca günahla...Derlermiş.
Derlermiş ama hemen arkasından da:
----Amaaannn ya yoksa!Boşu boşuna hevamı edelim şu güzel ömrü?Deyip tekrar dalarlarmış yine amaçsız, gayesiz eski yaşantılarına...
Bir caminin önünden geçecek olsa yolları,namaz için koşuşturan insanları görüp,birbirlerini dürterlermiş:
----Bak bak!Cennet de yer kalmıyacak, bunlardan bize, bu gidişle diye gülüşürlermiş...Ve eklerlermiş:
----Ya yoksa cennet mennet,böyle camilerde namazla mamazla uğraşamayız biz ya!Diyerek geçip giderlermiş caminin önünden kakara kikiri yaparak...
Bazı zamanlar ise,ellerinde içki kadehleri barlarda gezerlerken geceleri sabahlara kadar,akıllarına gelirmiş:
----Yaa arkadaş!böyle güzel güzel eğleniyoruz geziyoruz tozuyoruz da,ya cehennem varsa ne halt ederiz biz ölünce?Korkudan ödümüz patlar...Diye yarı şaka yarı ciddi hayıflanırlarmış.
Bir gün bu iki kafadarın başına en çok korktukları şey gelmiş çatmış.Ölüm hiç haber falan vermeden aniden soğuk yüzünü göstermiş...giden gitmiş ama kalanı bir korku almış eskisindende beter:
-----Ya Ahiret varsa!Demiş.Arkadaşının ölümünün şoku içinde,gözyaşları dökerken...
Cenaze alınmış evinden,yıkanmış paklanmış,cenaze namazı kılınması için cami avlusuna götürülmüş.Çekine çekine girmiş cami avlusuna...Eskiden koşar adımlarla kaçıp gittikleri,namaz için camiye girenlere güldükleri gelmiş aklına bir bir...
Arkadaşına bakmış.Hiç sesi çıkmıyormuş.Öyle boylu boyunca uzanmış sessiz sedasız yatıyormuş.Yanına yaklaşmış.hafifçe başını sallamış:
-----Oğlum var ya sen yandın!Ya cehennem varsa...