- 668 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kubbe Çadırı
Unutmadığım masallarım var..büyük..büyük annemin anlattığı..:.bakir gözlülerin yaşadığı..mekan diyarlarından tarifsiz,kat yorganlarının dikildiği..pamuk tarlalarının çocukları varmış..hiç acıkmaz...hiç uyumazlarmış..kadınları varmış...siyah sürmelerin.kıskandığı gözlerle bakarmış erkeklerine..yavruları yedinin katlarıyla süt emer..yedinci günün sonunda yürürmüş..gelip geçenlerin gözleri perdeli..kulakları rüzgarlarına emanetmş...kiii bilinmesin.! Uçan kuşlar bile konmaz..ayak izlerini saklarmış.Güneşler yedinin katlarıyla doğar..yıldızlar yedi nurla parlarmış...susamaz..huri şarkılarıyla kanarmış dudakları..YEDİKATLI dağın..çocuklarıymış onlar..Günlerden birgün...her nasıl olmuşsa..bir el çalmış....bilinmedik bir kapıyı..yedi tokmaklı kartalın..ekin tarlalarında..sürmüş sefasını..lakin gitmek istemezmiş bir türlü..her sağdan, sola atarken taşlarını..geriye sarar uçurtmasını...dolarmış yumağını..haber salmışlar..bakir gözlü..beyin sultanına..bir çare...yedi gecenin yıldızları doğdu üstüne hala..uykulu düş istemekte....sultan..yedi nurla yıkanmış zemzemin saflığıyla..kurulsun demiş..ziyafet sofraları...kurulsun..haber salın arşın katlarına..gelsin..bakir gözlüler..toplasın buğdayları..onların kadınları pişirsin ekmekleri kubbe fırınlarında..yedi gözlü..yedi tokmaklı kartal..almış hışım rüzgarlarını..haber etmiş..güğün yedi katına..pamuk tarlalarının sicimleryle katlanmış köprüler..açılmış..birer..birerrr...bir şey kaçarmış gözlerinden..yedi katlı dağın..zincir düğümleriii..yavaşca salıverirmiş kendini..(.olacakların habercisi.) ...yedi gün döngüsü şarkılarla hazırlanmış..yer sofraları...uğursuz..keselerin..nefes verdiği..el..işinin başında emmekteymiş..sofraların bütün bereketini..hanlar hanlık diyarlarından..canlar...sarkık kemerlerden..sürülmüşler...merhemsiz yaraların izi yüzlerinde...o ordan..bu burdan..toplamış harsız çıralarını..masal bu ya...düşüvermiş elmalar..gökkubbeden....yiyenler..yutanlar.El elin elçisi,göz.gözün yolcusu...her yağmur sonrası...bir tek renkleri kalmış kubbe çadırlarında.?
Aysun Demirtaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.