- 1374 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Bikinili çanta reklamı !?.
’Amerikalı oyuncu ve model 28 yaşındaki Angela Lindvall Jimmy Choo’nun 2009 ayakkabı ve çanta koleksiyonu için kamera karşısına geçti.Ancak bikinilerle poz veren model çanta ve ayakkabılardan daha dikkat çekiciydi.’
Güya sözde çanta reklamı ama sanırım sanatçımız çantadan çok kendi reklamını yapar gibi ya da kadınlığının reklamını. Ne diyelim alıcıya, iyi harcamalar mı yoksa seni de bir gün harcarlar mı? Kadınlarımızın pazar malı gibi kullanılıyor olması çok acı bir durum ama kadınlarımızın da bazı şeylere çanak tutuyor olması da bir o kadar acı bir durum değil mi?. Elbette içerisinde yaşadığımız dünyada yaşamak için para şart ama insanlık da şart !
Çekimlerde ilginç olan şey ve benim de dikkatimi çeken şey bunu dışarda yani sokaklarda yapıyor olmaları. Ama en üzücü olan da reklam için çekilen bir karede bisikletli küçük bir çocuğun yer alıyor olması. Madem kendini ya da çantayı sunacaksın bunu ne diye çocukların gözleri önünde AÇIK(?) bir şekilde yapıyorsun? Özgürlük, rahatlık demek saçmalamak demek değildir malesef. İnsan açık da giyinir, çıplak da gezer ama her şeyin bir yeri ve zamanı vardır değil mi? Ama yeterince gerçekçi toplumsal bilinç olmadığı müddetçe sanırım bu tür şeylerle hep karşılacağız gibi... Umarım bir gün düşünmek için çaba sarfeder insanımız...
Çocuklarımızın daha güzel şeylere tanık olmaları dileği ile...
Sevgilerimle...
Güldane Dal (20091107)
YORUMLAR
Kadınların kadınlığının reklam aracı olarak kullanılmasına
şiddetle karşıyım.
Dondurma reklamı, sabun reklamında ve araba reklamında
kadınlık ön plana geçiyor.
Bu düzenin bir ahlakı yok
eğer kadınlar ana ise bacı ise eş ise veya her ne ise
sistem herşeyini satıyor
ne denir bu sisteme
ben yeni bir ad arıyorum bu düzeyde
ama sistemin savunucularına bir isim buldum
sistem mamaları
Sevgimle güldane
çok sağol
çıplaklık değil, insanın her hali, ticari malzeme yapıldığı zaman aşağılayıcı olur.
paranın egemenliği, insanca yaşamı yok ediyor.
duyguların buzlaşmasına sebep oluyor.
sonuç, çocuklara bile acımayan bir üretim canavarlığı...insanlığı yiyip bitiren.
yine , duyarlı bir yazıydı. kalemine sağlık, sevgili arkadaşım..
Kadın nedir ne dieğildir. önce biz kadınlar bunun ayrımını yapmak zorundayız. Yalnız cinsel kimliğimizle mi var olmak istoryz yoksa hem cinsel kimliğimiz hem kişisel kimliğimizle mi var olma çabası içinde olmalayız.
Bu gün ne kadar başarılı olursanız olun soyunmadan hiç bir şekilde hiç bir yerde başarıya ulaşamıyorsa kadın. önce toplumsal yargılarımızı gözden geçirmek zorundayız galiba.
Bu tük reklemlere talep olmamış olsa,
arz de olmazdı güldane hanım. Bizler önce yaleplerimizin ne olduğunu düşünüp ona göre tavrımızı belirlemeliyiz. Çünkğ dünyada şöhret olmanın yolu çıplaklıktan geçiyor ve bunu da bu gün şührete uaşmak isteyenler elelrine fırsay geçtiğ anda değerlendiriyor ve değerlendirecek de. Bir başka etkende paranın her trlü kirliliği örttüğü düşüncesi.
Paranız varsa ne olursanız size kul köle olacak insan sayısı binlerce artıyor ve bunu siz de biz de biliyoruz.
Umarım bir gün talepler darklı yöne gider ve o zaman butür arzlarda son bulur.
Yazınız çok güzeldi. Sevgiler yüreğinize