- 2063 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
‘’Seni seviyorum’’ Demek İstemiyorum.
İnsanlar arasında kullanılan iletişim yollarından en önemlileri söz ve yazıdır. Kadın ve erkek de elbette bu en geçerli iletişim yollarını kullanacaktır. Peki bu iletişim, iki farklı cins arasında nasıl kullanılıyor?
Zamanımızda; çokça kullanılan sözcüklere baktığımızda ‘’canım, şekerim,hayatım,seni seviyorum,bir tanem vs vs’’ sözcüklerinin çok kullanıldığını görüyoruz. Sanırsınız ki, öyle bir zamandayız , artık insanlar bütün sorunlarını halletmişler, sevgi ve hoşgörü ikliminde yaşıyorlar. Oysa ki; etrafımızı gözlemlediğimizde, aynı kişilerin birbirlerine acı verdiğini, hayatı zehir ettiğini görüyoruz. Aldatmalar, kavgalar, ağlamalar hiç bitmeyecek gibi görünüyor. Söylem ile eylem neden bu kadar zıt peki?
Aslında zamanımız insanı o kadar bencilleşti,, insanlar öylesi etkilendi ki gelişmelerden.. .
‘’Seni seviyorum ‘’derken bile, ‘’Bana,beni sevdiğini söyle, beni benden daha fazla sev’’ demeye getiriyor. Herkesin ihtiyacı ve hakkı olan sevilme ihtiyacını, ancak bu şekilde ifade edebiliyor.
Farklı yöntemler üretemiyor, dolaylı ifade tarzı kullanıyor.
Bu arada biraz babalarımızın ya da dedelerimizin sohbetlerine kulak verelim. Bir çoğunun sohbetinde tanık oldum, ‘’Babam beni öpüp, okşamazdı ama, sevdiğini bilirdik.’’ Bu sözü çok duymuşumdur. Burada gerçekten bir muhabbet ağını hissediyoruz kişiler arasında. Sevildiğine emin, biliyor sevildiğini ve aklına bile gelmiyor tersi.
Sevgi sözcüklerini çokça kullanıp, sulandırmak mı önemli, birinin sizi gerçekten sevdiğini bilmek mi?
İnsan; kimi nasıl sevdiğini en iyisi yine kendisi bilir. Kendisini seveni de hisseder. Bu sözcükler en hak edilen zamanda kullanıldığında değerli olur. Konuşurken; her cümlede her sözcük aralarında kullanılan bu ‘’canım,cicimli’’ sözcükler, değerini yitirip, gerçeklerle örtüşmemeye başlıyor.
Gerçekten değerini bulacağı anlarda ‘’Seni seviyorum, canım, hayatım vs vs’’ demek isterim.
Aynen kendime de böylesi sulandırılmadan kullanılmasını istediğim gibi….
Her sözümün başı ve sonunda ‘’Seni seviyorum’’ demek istemiyorum.
Müjgân Akyüz MAJ
YORUMLAR
SEVGİ VERMEKTIR . HİÇ BİR KARŞILIK BEKLEMEDEN VERMEK..
ASIL MESELE İNSANIN RUHUNU YUKSEKLERDEN UÇURACAK BEDELSİZ SEVGİNİ VEREBİLECEĞİN. YANİ SEVGİNİ HAK EDECEĞİ BİRİ.. O KİŞİDE BİR BEŞER OLAMAZ... TEK SEVGİ KAYNAĞI YUCELER YUCESİDIR .. ONUN İÇİN SEVERSEK ONUN İÇİN VEREBİLİRSEK.. O SEVGİ SÖZÇUKLERİ ANLAM KAZANAÇAKTIR... KALEMİNİZE SAĞLIK
Evet,dil vücudumuzda bir tanedir ve ağzımızda bulunur.Seviyorum dediğinizde,muhatap kim olursa olsun vücudun tamamı dil kesilir..Öyledir ki,bazen görmenizde gerekmez.Görmeden de bu sevgiyi yaşayabilirsiniz.Dille ikrar da elbet güzeldir.Samimiyeti rahatlıkla testedilebilir bir şey.Hz.Abubekir'e ait olmalı:Söz kalpten gelmeyince,kalbe tesir-etki etmez;der.Çoğu insanı da zaten gözünden okusunuz.
Eskiler,biraz aşırı gitmişlerdi! Keşke babam beni birkaç kez kucaklamış olsaydı.Babamın ağladığını hiç görmemiştim.Askere giderken kimliğimi unutmuş ve geri dönmek zorunda kalmıştım.Eve döndüğümde,babamı hüngür hüngür ağlarken gördüğümde dünyam yıkıldı! Demek adam yıllarca ağlamıştı ve ben hiç anlayamamıştım.
Galiba hem sevmeli,hem de yeri geldiğinde ikrarda edebilmeli...Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Sevgi sözcüklerini çokça kullanıp, sulandırmak mı önemli, birinin sizi gerçekten sevdiğini bilmek mi?
İnsan; kimi nasıl sevdiğini en iyisi yine kendisi bilir. Kendisini seveni de hisseder. Bu sözcükler en hak edilen zamanda kullanıldığında değerli olur. Konuşurken; her cümlede her sözcük aralarında kullanılan bu ‘’canım,cicimli’’ sözcükler, değerini yitirip, gerçeklerle örtüşmemeye başlıyor.
Ben de katılıyorum.Engüzel sevgi belirtisini gözler ifade eder.İki de bir zırt pırt "seviyorum" demen,n anlamı yok.Bence yapmacık oluyorki;bu da sevmediğinin bir işareti demektir...
Yazının teması anlamlıydı...
saygılar efendim...
"Sevgi sözcüklerini çokça kullanıp, sulandırmak mı önemli, birinin sizi gerçekten sevdiğini bilmek mi?
İnsan; kimi nasıl sevdiğini en iyisi yine kendisi bilir. Kendisini seveni de hisseder. Bu sözcükler en hak edilen zamanda kullanıldığında değerli olur."
Yazınıızn bu bölümünü aldım. Çünkü gerçekten böyle düşünüyorum. Seni seviyorumu dilde değil özde gösterebilmektir önemli olan. Dilin değil yüreğin ne söylediği ve nasışl hissettirdiğidir karşısındakine.
Özde sevebilne ce seni seviyorum sözcüğünü en özel anlarda dökülmesi dileği ile sevgiler yüreğinize