- 628 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR 'E YİRMİ
BİR’ e YİRMİ
Hasta bir genç vardı,daha 10 gün önce ameliyat olmuştu.Daha doğru dürüst yüreyemiyor aksayarak yürüyordu.Hastanede raporları ile ilgili bir sorun ortaya çıkmıştı ve iş görememezlik parası alması için o problemi çözmesi gerekiyordu.Bunun içinde hastaneye gitmesi gerekiyordu.Önce işyerine gitti,bazı evrakları almak için.Sonra trenvaya bindi ve hastaneye doğru yol aldı.Hastaneye yakın bir yerden geçmiyordu trenvay ama başka bir ulaşım şeklide yoktu o güzergahta.Daha maaş almasına da vakit vardı.cebinde 1 tl ve birde otobüs kartından başkada bir şeyi yoktu.O bir tl ile de hastanede fotokopi için lazım olur diye düşünüyordu.Aslında aynı zamanda karnı da acıkmış ve enerji verecek bir çikolata canı çekiyordu.Trenden inip hastane yoluna devam ederken bir büfe gördü.İçinden ordan bişey almak geçti.Bişey almak geçmiş olsa da o genç almadan yoluna devam etti aksak aksak yürüyerek.
Derken 50 metre ileride 65 yaşlarında bir nine oturmuş dileniyordu.Allah rızası için diyordu.Bu söz ne büyük bir söz dedi genç içinden ve o cebindeki bir tl ‘yi çıkarıp ona verdi ve sevabından gelecek olanı Rabbinden diledi.Çünki karşılığı ancak ondan beklenmeli idi.
30 metre ileride,bir bankamatik atm si olduğunu gördü.Annesinin maaş kartı cebinde olan genç,2 ay önce kredi borcundan dolayı bloke olan kartını hatırladı.devlet maaşı yatırmasına rağmen bankanın iç güzarlığı sebebi nedeni ile açılamamıştı.Belki açılmıştır dedi ve kartı bankamatiğe sürdü.Ve kartın açılmış olduğunu gördü.Hesaptada 23 tl olduğunu gördü.Ve şöyle düşündü.Az önce Allah’ın rızasını dileyen yaşlı kadına yaptığı sadakanın karşılığını ne çabuk verdi Rabbim.Belki şöylede düşündürmüştü vesvese onu.Bu kadın yalandan dileniyor.Ama genç samimi duygulardaydı ve Resulallah s.a.v. efendimiz hiç kapısına gelipte dileyeni geri çevirmemişti.Karşısında ki ne hep cömert oldu.Allah’ta ona cömert idi.
Kıssadan hikaye,kendi arzusundan önce bir muhtacın ihtiyacını karşılamak ve bunun karşılını hemen bulmak yada daha güzelini ahirette ummak.Hayat hergün böyle şeylerle sınıyor bizi.
Bazen bir otobüste kartı bitmiş olana yardım ederek.Bazen borcundan dolayı haciz gelecek olana yardım ederek.Hasta ya ziyarete giderek.Yada en kolayı ölmüş olan bir kişinin ardından namazını kılmak gibi.
Öyle çok ki ; basit bir şekilde yardımlaşmak.Sadece Rabbini umarak el uzatmak,veren el olmak.
Sadece gören bir kalb ile bakmak yeterli etrafımıza…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.