- 439 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Hayat Ünüversitesi
"Ben de hayat üniversitesi mezunuyum " sözü bir zamanlar çok yaygındı.Bu söz ile kastettiği şey nedir bilir misiniz...Ben insanları tanıdım ...gibi şeyler.
Hayat ünüversitesi sadece insanları mı tanıtır.Bence bunu söyleyen "hayat ünüversitesinin sadece bir fakültesinden mezun. Hayat ünüversitesi neler öğretmez ki,
Yüce Allah hayatta bazı gerçekleri gözümüze gözümüze sokuyor...bunlara da bakmalıydık.Bizim zamanımızda ilk okullarda sınıfların duvarları çeşitli öğretici yazılarla doluydu. Şu evren de böyle bir sınıfa benziyor.Hangi duvara bakarsan öğrendiğin şey o olur.
Unutmayalım Evren dersanesinde de her ders yazı tahtası değişiyor...
Hayat ünüversitesi neler öğretmez ki insana .Hayat ünüversitesinde terbiyeci tokatlar vardır.Her ne kadar bu tokatları bazıları intikam tokatı diye algılasa da bunlar terbiyeci tokatlar...Zira evrenin sahibi terbiye amacı ile bu tokatları atıyor...Evrenin sahibi çok şefkatli ...
Ne yazık ki,Kırk yaşına kadar minareler dikkatini çekmeyen insanlar var...Evren dersanesinin bir duvarına çivilemiş gözlerini...Bir musibetle diğer duvara döner çivili gözler .Musaya geçit veren deniz boğarken firavunu firavun "Ben de Musanın rabbine inandım" demedi mi.Evren dersanesinde musibetler acılar(yani terbiyeci tokatlar)ders veriyor insana...Cehennemlikler ,dünyaya dönmek istemeyecekler mi...
Hayat ünüversitesini bitirdim diyenler ...en önemli konuda almamışsanız diplomayı vay halinize ...Firavunu boğan deniz sizi de boğar...Cehennem sizi de yutar...
"Yüzme biliyor musun arkadaş"...denize düşene bunu sormuşlar.Cahil kimdir anla.Bitirdiğin ünüversiteye lanet edersin denize düşersen ...
Hayat ünüversitesinden diploma alalım dostlar...En lazım olacak diplomaların tümünü alalım.
Her gelen ölüyor...neden diye düşündün mü hiç.Oyalamasın seni boş bilgilerle bu hayat ünüversitesi aman...