RUH VE EVRİM
RUH VE EWRİM
Ruh Nedir:
Ruh; insana hayat veren ve onu; düşünen, anlayan, idrak eden bir kişi haline sokan maddi olmayan, ölümsüz ve ebedi varlıktır. İnsanlık tarihinin belki de ilk dönemlerine kadar uzanan ve insanları üzerinde düşündürmeye sevk etmiştir. Ruh hakkında ileri sürülen bütün görüşler kabule ve redde açıktır. Çünkü mutlak bilgi anlamında bir bağlayıcılıkları yoktur. Beden, anne karnında belli bir olgunluğa erişince, rûha sahip olur.tektir, bölünmez, parçalara ayrılmaz. İcraatıyla ve tesirleriyle bedenin her yerinde bulunur; fakat mekânı yoktur. Bedenin içinde olmadığı gibi, dışında da değildir. Bütün işleri aynı anda idare eder; bir iş, diğerine engel olmaz. Platoncular ise, ruhu ilahlarla soy birliğine sahip, madde ve cisimden soyut bir tözsel(dışa vurum) ilke olarak kabul eder.
’’’ Hani Rabbin meleklere demişti ki: "Ben çamurdan bir insan yaratmaktayım." "Onu tesviye edip, düzeltip de ruhumdan ona üfledim mi derhal ona secdeye kapanın." (Sad Suresi 71-72)’’’
‘’’Sana ruh hakkında soru sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Size ancak az bir bilgi verilmiştir."(İsra Suresi 85)’’’’
Ve Ruh, bedenle birlikte gelişir, olgunlaşır ,kişilik kazanır. Zaman bedeni yıpratır, fakat ruh zamanın yıpratıcılığından etkilenmez.Zamanın etkisiyle yok olan bedenden arda kalan ruh olgunlaşma evresini ilerletebilmek için yeni bir beden e ihtiyaç duyacaktır ve bu ihtiyacını her evrede tekrarlamaktadır yani ruh belki 10 larca belki 1000 lerce beden değiştirecektir ve bu safhada gerçek olgunluğa erişecektir Adem olacaktır.Kişinin iyi işleri, ibadetleri , çalışmaları yaptığı bütün uğraşları ruhu güzelleştirir, kuvvetlendirir ve olgunlaştırır. Bunların aksi ise ruhun gelişimini engeller ve ruh olgunlaşamadığı için cennet ‘e ulaşamaz
Ruh göçü:
Ruhların beden değiştirerek dünyaya tekrar tekrar gelmelerine denir.Ruhun bir defa dünyaya gelmesiyle evreni tanıması ve ruhun tam manası ile olgunlaşması mümkün değildir. Bunun için bir beden ölünce ruhu yenisine geçer. Bu yeni bedende ruh öncekine oranla daha da olgunlaşır. Söz konusu intikal her ömrün sonunda başka bedende gerçekleşebilir.ruh sadece insan bedeninde kendini yeniler ve geliştirir. Bun da dişilik yada erkeklik farkı söz konusu değildir.Ruh her gelişinde farklı biri olma özelliği taşır farklı statülerde olan ruh her yeni bendende daha da olgunlaşmıştır.Ruh evrim süreci yaşamaktadır ve sonunda en olgun bir şekli alacaktır.
Evet bir evrim süreci yaşanmaktadır lakın bu evrim sürecini yaşayan ruhtur beden değil ama iyi bir inceleme sonucunda şu farkı idrak ediyoruz, insan bedenide gittikçe daha değişik bir hal almaktadır bu evrim değildir sadece insanoğlunun iklim koşullarının değişikliği ile oluşan bir vücut değişimidir. Örneğin farklı iklim çevrelerinde yaşayan insanların değişik vücut şekilleri ile ön plana çıkmaları gibi(Çinli,Japon ,İtalyan, Rus, Arap,).Ama insan bedenide giderek en güzel ve idaal şekli almaktadır bu ufak değişim evrim olarak nitelendirilemez..
Ruh evrimi tamamladığında kıyametin oluşumu olacaktır.Zaten güneş sistemini 5 milyar yıl sonra yok olacağı yapılan bilimsel araştırmalarda ifade edilmektedir.Bu bu parçalanma big bang gibi hatta çok çok daha büyüğü olacaktır bu erenin yok olacağı anlamına değil daha idaal bir biçim alacağı anlamına gelmektedir. Ve bundan insanoğlu etkilenmeyecektir çünkü tüm evrene sahip olmuştur ve kendi cennetini hazırlamıştır.Şu anda sadece içinde yaşamış olduğumuz gezegeni tanımaktayız.Ne var ki evren çok daha büyüktür ve bu evren cenneti de cehennemi de içinde bulundurmaktadır.cennette yada cehennemde yaşamlarını sonsuza dek sürdürecek olan ruhlarımızdır ,artık öz ve baki bedenlerine kavuşmuş olan ruh.Kıyamet gününe kadar evrimini tamamlayamayan, kendini olgunlaştıramayan yani iyi , güzel ve olgunlaştırıcı işleri reddeden ruhlar bu azabı tadacaklardır ve bu ruhlar ki bunlar da ebediyen cehennemde kalacaklardır bir çoğu kıyameti tadacaklardır.
Ruh o gün geldiğinde artık beden değiştirmek mecburiyeti taşımaz çünkü insan beden yaşamında ruh yaşamı gibi sonsuzluğu keşfetmiştir ve ruhlar tek bedende kafeslenmiştir.Bu tüm dinlerin kabullendiği cennet yaşamını ifade etmektedir.Tanrı , Adem e her şeyi öğretmişti ve o cennette yaşamaktaydı.Adem, insanın ilk atası evrenin sahibiydi ve o her bilgiye sahipti. Eğer insanoğlunun ilk örneği adem ise bu insanın her şeyi bildiğini göstermektedir lakin bu bilgisini kullanacak olgunluğa erişmemiştir ve evrende (cennet) olan yaşamı dünya sürgünü ile kısıtlanmıştır.Ne zaman ki ruhlar olgunluğa erişir tüm bilgilerin sahibi olursa işte o vakit cennetini bulmuş olacaktır ilk insan gibi her şeyi bilen bir duruma gelecektir.
?? Her şeyin en doğrusunu bilen Allah tır ??
TOPRAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.