- 1025 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİVAS'TA BİR HAFTALIK EĞİTİM
Bir haftalık üniversite eğitiminden çıkardığım birçok dersler oldu kısa zaman içerisinde. Yeni arkadaşlıklarla ve arkadaşlarla olan yakınlaşmalar, sohpetlerimiz ve geçen kısa zamanlı bir haftalık zaman dilimi. Güzel bir şeydi aslında. Film şeridi gibiydi ozaman. Neyin iyi neyin kötü olduğunu, kimlerin iyi kimlerin iyi olmadığı her halleriyle belirlenyiyordu zaten. İnsanoğlu hal ve hareketleriyle, yaptıklarıyla kısa süreli olsada yapılmış olan sohpet ve konuşmalarıyla, yürüyüşle ve bir de kendi benliği ile belli ettirir kendisini. Ozaman anlarız kimin nasıl bir kişiliğe sahip olduğunu. Bana sadece kendimi kendime getirmemi sağladı üniversite. Ne kadar aklım başımda olmuş olsada, orada yani bir hafta boyunca eğitimini aldığım üniversite nelere gebe olduğunu ifade etti. Sivas gibi küçük ve şirin bir memleketti Sivas’ın himayesi altındaydı gidip bir hafta boyunca dersini aldığım üniversite. Gitmeden önce bazı önyargılarla karşılaşmış olsamda, yanlış anlatımları duymuş olsamda aldırmadım hiç birisine. Taki oraya gidip ortamda bulunmadığım zamana ve güne kadar pek inanmam inanmadım. Ve yanlış anlatım ve anlaşılmalara kulak asılmayacağı her daim belirlenmeli ve bilinmelidir. Sadece bir kesim insanlarıyla tanışma fırsatım olsada, yine iyi ve hoşgörü hakimliği kendini gösteriyordu. Her bölgede, her şehirde ve her köşe bucak memleketlerimizde ne kadar da olsa iyi ve kötü huylu insanların olduğu kesinliktir. Önyargı ve eleştrilerimiz olsa veya olamasa da, genel açıyla değilde, sadece bazıları ve bazı insanlar demek düşer biz insanoğluna. Ortamda bulunmayana kadar kötü ve hoş olarak kabul buyrulmayan eleştirilerden kaçınmalıyız.Kaçınmak zorundayız artık. Bilgili ve bilgi sahibiyiz artık, başkaların yalan ve yanlış eleştrilerinin kurbanı olmamalıyız. Bir haftalık ders eğitimini aldığımda, düşünüp taşındıktan sonra karar verdim ve bır yıl daha hazırlanmak için ders kaydımı dilekçe aracığıyla dondurma talebinde bulundum. Dilekçem kabul buyurulsa veya kabul olamasada her harükalde bir yıl daha hazırlanıp farklı bir bölüm okuma arzumdur benimki. Okumasına okuyacağım, fakat okuduğuma değsin istediğim bir bölüm olsun istedim. Bir hafta sonrasında yola koyuldum bulunduğum memleketten. Gece saat yirmi üç sıralarında yolculuğum aşladı. Sekiz saat bir zaman geçecekti gideceğim memlekete kadar. Sekiz saat sonrasında bulunduğum şehrin, ilçemizin bağlı olduğu şehrin terminaline sabahın yedi buçuğunu gösterdiği vakitte arabadan inmem ile son bulmuş oldu yolculuğum.Sadece yirmi beş otuz dakikalık bir yolculuk kaldı. Bu dünyada zaten birer yolcuyuzdur, yolculuğumuz bitmez ki. Hakkımızda hayırlısının temennesiyleyiz. Allah’tan hakkımızda hayırlısı ve hayırlı olanı neyse onu dualar aracılığıyla vede üzerimize düşen görev ile yapmış olacağız.
23.10.2009
~~ Mehmet Taş ~~
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.