- 684 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tvoğlan masalı...
Bir varmış bir yokmuş.Çok yakın bir zaman diliminin birinde bir tvoğlan ve annesi yaşarmış.Gün boyu televizyon izlerlermiş.O zamanlar çok moda olan gündüz kuşağında yayımlanan kadın programlarını takip ederlermiş.
Oğlan henüz küçükmüş.Şöyle sekiz on yaşlarında falan bir şeymiş.Bu tvoğlancık gel zaman git zaman büyümüş serpilmiş.Onyedi yaşını doldurmuş ,anasını karşısına almış:
Bak ana,canım ana!Senelerce dizinin dibinden ayrılmadım,yıllarca beraber esra abayı izledik.Senin nasihatlarını dinledim.Öyle güzel öğütler verdinki bana.Hemen hepsini tuttum.Ama bir tanesi hariç...Demiş.
Demiş demesine de anası koydurmuş ağıtı figanı.Yer gök inlemiş.
----Ahada gorktuğum başıma geldiiii!Diye dizlerini dövmeye saçını başını yolmaya başlamış.
Bu ana oğul izlemeye izlerlermiş ama,bir taraftan da hep ders almaya bakarlarmış izlediklerinden...O programlarda gördüklerinden.Helede anası...Ne zaman yaşını başını almadan,işini gücünün başına geçmeden evlenip rezil olan birini görse hemen oğluna seslenirmiş:
----Bak görüyon değmi?Sakın ha yaşını başını almadan,okuyup bir iş sahabı olmadan evlenmeye falan galkma hakkımı helal etmem...
Ne zaman ki,yaşı küçük olan bir kızı alıp kaçan ve anası babası ve polis tarafından aranan birilerini izlese:
---Aman oğul,yaman oğul aklını başına devşir.Sen sen ol sakın ola yaşı körpe bir kız falan gaçırma,eke bir gız gaçır gaçırırsan da.Yoksa başını beladan gurtulmaz.Bak görüyon değmi ?Dermiş.
Neyse efendim,yıllarca anasının bu tür öğütlerini dinleye dinleye büyüyen tvoğlan konuşmasını sürdürmüş:
-----Anacuğum her sözünü tuttum ama yaşın küçükken evlenme dediydin,ben sabredemedim evlendim.Hakkını helal et. AMMA diğer nasihatların gulağıma küpe oldu.Hiç birini unutmadım.
Hayriye hatun hem oğlunu dinliyormuş hem ağıtına devam ediyormuş dizlerine vura vura:
----Gel Esra abası gel de gör şu ahmak oğlanın yaptıklarını...Yoksa yaşı körpe bi gız mı gaçırdın söölee!Demiş korka korka...
Tvoğlan göğsünü gere gere konuşmuş:
-----Yoh anam men avanakmıyım?Yaşı eke bi gız.Heç merak etme.32 yaşında,ben yaş tahtaya basarmıyım heç...Demiş demesine de Hayriye hatun daha da bir yükseltmiş ağlayışını,sesini nefesini...
-----Lan oğlum salak oğlum,işin yok gücün yok o gosgoca garıya nağal bakacan?
-----Merak etme anacuğum çok zengin bir gelin aldım,o bana da sana da kendine de bakar. Heeçç merak etmme.Sen beni salak mı belledin?Çulsuz birini alırmıyım heç...
-----Lan oğlum nikahlı,mikahlı,gocalı mocalı bir garımı aldın yohsa kendine?Aman furuverirler bak alnığın çatısından...Aklın kil çanağı olsun emiiii!
----Yoh anam yoh!Men delimiyim?İyice bir araştırdım.Gocası içki neyim içiyormuş,dövüyormuş benimkini.BıraKmışmış gocasını,ayrı yaşıyorlarmış.Zatende nikahları falan da yohmuş.Heç merak etme....Nikah mikah heç bir takıntısı yok...
Hayrye hatun,artık kalp krizi geçiriyim mi geçirmeyim mi düşüne dursun,tvoğlan devam etmiş ballandıra ballandıra alatmaya:
----Haaa heç merak etme.Men Esra abamın programlarını boş boşuna izlemedim.Senin öğütlerinide gulağıma küpe yaptım.Sen heeçç merak etme.Gelinin anası babasıda türkiye de değiller.gelip gidip ne seni ne de beni ırahatsız etmeyecekler...
Anası son bir gayretle sormuş,sıkışan kalbini tutarak:
----La oğlum nereli bu garı?
Tvoğlan gerine gerine cevaplamış anasını:
----Urusyalı ana urusyalı...nataşa değil sen hiç heeeçççç marak etme...
asude_vuslat
YORUMLAR
Evet masal masal olalı bu kadar haz vermemişti, hem ironiksel hem de didaktik öğeleriyle insana çok şey anlatıyor ve Tv oğlan kendince mutlu ama yaş tahtaya bastığı da malum. Hem güldüm hem de işte Tv nin bizleri paranoyakşaştırdığı bir gerçekle düşünmeye devam ediyor olmamız gerek diye düşündüm.
Kocaman teşekkürlerimle bu duyarlılıkla, ustalıkla yazdığınız eser için
Selam ve sevgilerimle