- 901 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
LİDER KITLIĞI
Türk siyasi tarihi incelemeye değerdir..Çok ilginç bilgilere ,kişiliklere ulaşırsınız..Onlarca yıldır dışardan yönlendirilen beyinlere nasıl itibar etmişiz, gülerek görürsünüz..
Kısır döngüler içerisinde sürekli aynı kişilere mecbur edilişimizi, aynı siyasi tartışma için senelerimizi nasıl heba ettiğimizi ağlayarak görürsünüz..
Bu kadar büyük bir milletken, enerjimizi, birbirimizi siyasi görüşlerinden ötürü yargılayarak nasıl tükettiğimizi, saçma sapan şeyler yüzünden birbirimizi öldürdüğümüzü görürsünüz…
Ülkemiz fikir üretmeyen, bağımsız olamayan, kişiliksiz kişiliklere nasıl mecbur bırakılmış anlarsınız..
Anlarsınız ve kızarsınız..Önce memleketi bu hale getirenlere kızarsınız..Sonra bu süreçteki suçunuzu, ilgisizliğinizi ve pervasızlığınızı düşünür, kendinize de kızarsınız..
Çünkü bu vatanı bu hale hepimiz getirdik..Suç hepimizde yani..Siz mi ? Evet sizin de bir parça suçunuz mutlaka vardır haberiniz ola..
Peki bizi bu kadere mahkum eden sebepleri hiç düşündünüz mü? Neden yıllardır aynı filmi seyrettiğimizi hiç düşündünüz mü? Hiç aklettiniz mi? Biz biraz zihin yorduk…
Bize göre memlekette lider sorunu vardır..Liderlik hevesinde koşan çoktur, lakin içi boş adamlardır çoğu..Ya menfaat devşirirler, ya liyakatsizdirler, ya da kullanılmaya müsait yapıları vardır…
Bu yüzden aynı senaryo gösterilir sürekli, başrolde aynı sıfatlar, locada biz..
Bu ülkede lider olmanın yolu daha baştan bellidir..Siyasi lider olacak kişi, daha milletvekili olabilmek için bile bir sürü dolap çevirmek zorundadır..Hiç duydunuz mu çok dürüst ama parası olmayan birini sırf sağlam karakteri yüzünden milletvekili yaptıklarını ?
Hiç vaadler vermeyen, yalan söylemeyen birinin seçildiğini ?
Daha en başta lider aramadığımızı belli eder, oğlumuzu kızımızı işe sokmayı vaadeden kişiyi seçeriz..Bizim Memleket gibi bir kaygımız yoktur..Olmaz da..Bizim menfaatlerimizi besleyen kişi değerlidir..Destekleriz..Menfatimize ters gelen adamı da , istediği kadar dürüst olsa bile, karalarız..
Bu yüzden seçilen kişi de , vatana faydalı olabilmek şöyle dursun, menfaat sistemine entegre olur..Sistemin bir dişlisi olur..Mütevazi olarak yolladığımız adamlar, telefonlarımıza bile çıkmaz..
Yukardaki tablo sonucu, aşağılık bir sistem inşa edilir..Vatanı düşünen vekiller dışlanır..Destek bulamaz..
İşte buraya çomak sokmak lazım, işte buraya dikkat çekmek lazım..Bu memleketin liderleri ve lider adayları bu haldeyse, bizi kim kurtaracak ? Kötü gidişi kim durduracak ?..Canı sıkılanın darbe yaptığı, işine gelenin kitapçık fırlattığı bir ülke mi olacağız ?
Bu bizim kaderimiz mi? Bence değil..Olamaz da..Peki ne olmalı ve ne yapılmalı ?
Aileler maddi olanaksızlıklar yüzünden kaliteli bireyler yetiştirmekten aciz kalıyor ,dikkatinizi çekti mi ? Maddi sıkıntılara odaklanan ebeveynler, çocuklarıyla ilgilenemiyor, ilgilenmiyor..
Liderlik daha küçük yaşlarda oturacak bir vasıfdır..Belki insanın fıtratıyla alakalı sebepler de söz konusu ama, sadece fıtratsal olgularla açıklanamaz mesele..Ailelere çok büyük görevler düşüyor…Ama önce devlete düşüyor bu görev.
Tam olarak ideolojisini kendisi de bilmeyen devlet yapımız, lider kıtlığına çözüm aramakta aciz..Zaten böyle bir çabası da yok anlaşılan..Sistemin kendi içinde sürekli çatıştığı bir yapı var..Ne dış politikamız belli, ne geleceğe dair planlar..Kırmızı çizgimiz de yok, endişemiz de..
Şifreyi çözen adamlar da var ALLAH için..Vatanına kaygı duyanlar yani..Bir elin parmakları misali azlar..Ve biz onlara destek vermekten aciz bir haldeyiz..
Ülkemiz darboğazdan geçiyor gerçekten..Ama ne maddiyat ne savaş ne de başka sebepler bizi bu kadar düşünmeye itmemişti..Şu an analiz edin kafanızdan..Düşünün…Şu parti bu parti meselesi değil söylediğimiz…Şu an ülkemizi ileriye götürecek kaç lider var mecliste? Ya da mevcut siyasi partiler içinde kim bizi ileriye götürür ? Adam gibi birileri kaldı mı gerçekten bir yerlerde ? Analar yine Fatih’ ler doğuracak mı ?
Lider kıtlığımız var haberiniz olsun..Çok ciddi açık var bu konuda..Vatandaşı hazır, meclisi hazır, ordusu hazır ama kendi yok meydanda henüz..Ya çıkmıyor. Ya oy vermiyoruz..Ya anlamıyoruz. Ya ölünce anlıyoruz..
Kişisel çıkarlardan arınıp silkinelim millet…Vallahi lider kıtlığı var ortada..Ciddi açık var bu kadroda..Atamayla, seçilmeyle de doldurulacak gibi değil bu kadro..Demedi demeyin…
Tunar ÇALIŞKAN / Nevşehir / 02-11-2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.