- 1129 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kendimi Tanıtmıyorum/Ah şu İnsanlar...
insanlar...
Tenleri nasıl renk renk,siyahı,beyazı,kızılı ve sarısı gibi çeşit çeşit yaratmışsa Yüce Mevlamız,akıllarıda bol çeşnili YARATILMIŞ insanoğlu...
Hiç kimse kendi aklından başka bir kişinin aklını beğenmiyor.Bir gün bir tanıdık anlatıyor hararetli hararetli:
----Ay kadın çok savruk ya!böyle giderse batırır o kadın kocasını.Ay insan bir sakız için bütün parayı bozdurur mu?bozuk paran yoksa almayıver.Çocuğun her dediğide yapılmaz ki...
Öyle bir şaşırmış ve kızmış ki,anlatırken bile sinirden dili dolaşıyordu.Dedimya bir önceki yazımda çevremdeki insanlardan örnekler vereceğim diye.
Şimdi iki kadın var,birisi ince eleyip sıkı dokuyup ileriyide düşünerek tasarruf için yastık altına para atmaya çalışan bir tip.Diğeri gününü gün eden bulduğunda yiyen bulmadığında yemeyen bir tip.
Savruk olanla samimi olan tutmlu kadın,artık işi biraz abartmış ve kendisini bırakmış başkasının parasıylada yakinen ilgilenmeye başlamış.
Olayı biraz irdelersek,sizde kabul edersiniz abartıldığını.Kadıncağız para biriktirebilmek için kendine göre bazı prensipler edinmiş.Mesela çok önemli olmadığı sürece kağıt para bozdurmuyor.
Bir sakız için bozdurulup harcanan para beş lira...
Ay bir sakız için bütün bir beş lirayı bozdurdu,ee artık o parayı sen harcandı say.Ben ekmek almak için bile bozdurmam beş lirayı.
Böyle konuştuğunda sormuştum:
----Tamam da bozuk paran yoksa ne olacak?
O kadar zevkl oluyordu ki bu arkadaşla konuşmak.Bazen kendi kendimi sorguluyordum.Bu kadıcağız haklı belki de diyordum.Eğer böyle davranmazsa bir insan gerçekten de hiç tutumlu olamıyordu.
Eğer bozuk param yoksa komşudan alırım,akşam kocam gelince alır veririm borcumu...
Dedi.Benim sorum üzerine.Yani pes doğrusu diyordum,ben yapamam şahsen diye şaşkınlığımı dile getiriyordum.
Benim bu komşum dolmuş otobüs paralarından da yırtıyordu kaba tabirle.Diyelimki büyük marketlere yakın bir yere gidecek.O market servislerinin geçiş noktalarını öğrenmiş.Onlarla gideceği yere gidiyor,bir iki alacağını oradan alıyor ve dönüşte de akşam ekmeğini vs yine oralardan alarak yine servisle evine dönüyordu.
Laf olsun diyede alışveriş yapmaz.Sakın yanlış anlaşılmasın.Bazen bir hafta erteler alınacaklarını,ta ki ne zaman servise işi düşse o zamana kadar.
Bu tasarruf kraliçesi komşumu anlatmaya devam etmek istiyorum.Ama bilgisayar bugün çok açık kaldı.Elektrik faturası kabarık gelebilir.Tam kırk beş dakikadır açık neredeyse...Aman komşum duymasın tefe koyar inanın beni...
belki devam edecek...