- 1304 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK NEDİR Kİ
AŞK SİZCE ÜÇ HARFTEN OLUŞAN BASİT BİR KELİME Mİ?
İnsan aşık olmayı ayaklarının yerden kesilmesi sanıyor.
Ağzı kulaklarında kederden uzakta vs. iyi olan insanı mutlu edecek ne kadar söz varsa akla o geliyor.Galiba bazıları aşka bu yüzden inanmıyor(mutlu olmak hayaldir ya)
Bazı insanlarda aşkı herşeye benzetebiliyorlar olumlu ve olumsuz...
Evet eminim ki her kafadan bir ses çıkacaktır.:)))
Ben de farklı açılardan bakıyorum aşka çevremde ki yaşayanlara bakarak.herkes kısaca birr örnekle açıklama yapsa ne iyi olurdu...
Bakalım herkes aşkı farklı tatlarda ama aynı şekildemi yaşıyor...yada tadı tuzu yok mu bu işin.
Benim aklıma şu benzetme geldi.
Bence; aşk denize benzer.Bacaklarına kadar girersin önce çok soğuk gelir giremem dersin ve bazen kayalar set çeker ama istesen geçersin canın yanar ama hele dur denize bir gir yüz sonra çıkınca anlarsın canının yandığını.Yanında veya karşında birileri sana
"hadi gel girince alışırsın bak görürsün ne çok zevkli" der.
Tüm cesaretin toplanır ve atarsın kendini birden artık boydan boya ıslanmışsındır.Alışırsın yüzmeye başlarsın,biraz ilerlersin ki her taraf kum ve içme suyundan berraktır her yer.Ve zaman ilerler git geller başlar dalgalar büyür.Sen farkına vardığında kıyıdan hayli uzaklaşmışsındır.Ve deniz seni hala içine çeker ama bu sefer dalgalarıyla döverek su ise çamurdan farksızlaşır.Artık deniz boyunu aşmıştır,yüzme bilmiyorsan çırpınarak can verirsin,Yüzme biliyorsan dalgalar seni yormuştur ve çıkman lazımdır denizden hızla kıyıya ilerlersin.Yüzme bilsen de bilmesen de galip deniz(aşk)dir.
Arada ki fark birisi yaşamadan birisi yaşarken ölmüştür...
Aşk zehir gibidir birgün burnundan gelir yüreğinden gider...
YORUMLAR
Ne sen aşka gel dersin ne de aşk sana...Aşk kiralık bir katil gibidir, birileri tutmuştur senin için; tehlikenin farkında değilsindir.En zayıf anında yakalar seni aşk,
çeker vururda 'aman!' bile diyemezsin.Öldüm sanarsında geri dirilirsin.Çünkü Tanrı işi bu akıl almaz, mucizeler ayaktadır hala...Senin için dua eden birileri vardır,
düşünemezsin.Yaşar bir şarkısında şöyle diyor:'Şimdi aşkımız; bir annenin çocuğa duasında...'
Sevgili Hayriye hanım,yazınız bir şiir yazmama vesile oldu.Takdim ediyorum.Sevgilerimle...
Aşk
Aşk, aşk dedikleri ne ki
Sevgiyle sonuçlanmadıkça
Nefsine pirim verip
Ruhuna şifa olmadıkça
Aşk, aşk dedikleri ne ki
İlahi aşk’a dönüşmedikçe
Vehmine yardım edip
Özüne kavuşturmadıkça
Aşk, aşk dedikleri ne ki
Ol kendini bilmemektir
Sen kendini biliyorsan
Marifet bu aşkı
İlahi aşka çevirebilmektir.
Hasan BELEK
27/07/07
AŞKIN ALDIN BENDEN BENİ
Aşkın aldı benden beni, bana seni gerek seni
Ben yanarım dün ü günü, bana seni gerek seni
Ne varlığa sevinirim, ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile avunurum bana seni gerek seni
*** ***
Aşkın aşıklar öldürür,Aşk denizine daldırır
Tecelli ile doldurur,bana seni gerek seni
Aşkın şarabından içem,Mecnun olup yola düşem
Sensin dün ü gün endişem, Bana seni gerek seni
*** ***
Sufilere sohbet gerek, Ahilere ahret gerek
Mecnunlara Leyla gerek, bana seni gerek seni
Eğer beni öldüreler, külüm göğe savuralar
Toprağım anda çağırır, bana seni gerek seni
*** ***
Cennet dedikleri ne ki, bir kaç köşkle birkaç huri
İsteyene ver onları, bana seni gerek seni
Yunus-durur benim adım, gün geçtikce artar ödüm
İki cihanda maksudum, bana seni gerek seni
*** ***
Tecelli: Allah eserlerinin mevcut olanda görünmesi
Sufi : Derviş
Maksud : Amaç
Kutlarım dost.Sevgilerimle...Bir Yunus Şiiri.
AŞK MAKAMI
Aşk makamı al˜ ır, aşk kadim ezelidir
Aşk sözünü söyleyen, cümle kudret dilidir
Diyen o, işiten o, gösteren o
Her sözü söyleyen o, suret can menzilidir
*** ***
Suret söz kanda buldu, söz sahibi kaçan oldu
Surete kendi geldi, dil hikmetin yoludur
Bu bizim işretimiz, oldur bu lezzetimiz
İçip esridiğimiz, aşk şerbeti gölüdür
Yunus sözünde yalan, görmedi mumin olan
Ömrün zülmete salan, marifet yoksuludur
*** ***
Ali : Yüksek,yüce
Menzil : Ulaşılacak yer
İşret : Eğlence
Eşrimek: Sarhoş olmak
Zülmet : Karanlık
Marifet: Tasavvufta üstün bir makam
Kimileri için aşk farklıdır.
Benim inandığım aşk sevgiden, güvenden ve sayğıdan geçer, fedakarlık ister emek ister emek tek taraflı olmaz tek taraflı emek boşa çekilen kürektir.
Bulduğunu sandığında bir terazi alırsın önüne bir tarafa sevdiğini düşündüğün kişinin artılarını diğer tarafa eksilerini koyarsın ve kendi beklentilerinle, duygularınla örtüşüp örtüşmediğine bakarsın uymuyorsa ozaman yanlışlardasın ozaman üzülmek yerine sevinmelisin.
Eğer örtüşenler fazlaysa onu olduğu gibi kabul edersin, etmezsen sevmemişsin demek.
İnsanlar her yönüyle anlaşamazlar bazıları sevdiğini değiştirmeğe çalışır hem kendi mutsuz olur hem onu mutsuz eder cehennem ozaman yaşanır, gözyaşları ozaman dökülür.
Unutmayacağımız bir şey var eğer birbirimizi seviyorsak bilmemiz gereken kişiyi kendi ölçülerimize uydurmanın mümkün olmadığıdır.
Yazdım çünkü yaşayarak öğrendiklerimdir, bugün mutluysam bunlara borçluyum.
Ben Aşk yok diyorum sevgi var ve büyük bir sevgiye takılan başka bir isim o kadar.
Sevgilerimle...
ceynan tarafından 7/27/2007 3:18:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aşk eğer karşılıklıysa, hayatımın hiç bir anında olmadığım kadar güçlü, güzel, dişi, akıllı hissederim kendimi.Eğer kaybetme korkusu varsa içimde, özgürlüğümü kısıtlar, fikirlerimi hapsederim bir süre, kendinden üstün olduğumun farkına varıp korkmasın diye.Yok bu karşılıksız bir aşksa, işte en güzelidir, zifiri karanlıklarda dökülen gözyaşıdır daima sessizce, çığlıklar içinde kalır...yüreğinin bir kısmı yokmuş gibi yaşamaktan zevk alır hale gelirsin, anıları hatırlayıp hatırlayıp sızlarsın...Aşk dünyanın yörünge etrafında yaptığı harekettir...
aşkın tarifi varmıdır bilemiyorum ama bir benzeteme yapılsaydı şöyle tanımlanabilirdi her hal...aşk bir yola benzer o yol o kadar uzundur ki kimi gün yemyeşil besberrak bir yola saparsın içinde umutların yeşerin her şeye göğüs gerersin ...mutlu olmanın aşka doymanın hazzını yaşarsın...o zman her şey faklı gelir gerçekler gözükmez ...aslında bilmeden bir batağa saplanırsın göremezsin bunu bir anlam veremezsin...hayatından bir çok şeyi kaybedersin aşk uğruna her şeye göğüs gerersin..ve gün gelir çıkmaz bir yola saparsın o yol o kadar tenha o kadar ıssızdırki kimse kalmamıştır yanında herkes bir anda terkedip gitmiştir seni..ağlamak çare olmasada ağlar durur isyan edersin her şeye....o çıkmazın sonu gelmez olur..yollar uzarda uzar her şey sarpa sarar..aslında aşk acıdan başaka bir şey değil ...sonu gelmeyen anlık mutlulıuklar veren yalancı arzularla donatılmış...yalancı bir oyundur aşk...kim derse bu hayatta gerçek aşk vardır diye inanmam çünkü; hayriye o dediğin denizde ben her zamn boğuldum ve boğulmaktayım..kimin için savaştıysam kimin için her şeyi göze aldıysam karşimdaki insanlar hep yüreksiz çıktı ..şimdi bende yaşadığım acılarla cesaretimi kaybettim sevgi adına aşk adın asayfalarımı bir bir kapadım..aşkın tarifi sadece acıdan ibaret içimde...öyle bi çıkmaz yola girmişim ki hala doğru yola ulaşamadım..aşk herkes için farklı anlamlar içerebilir kimi derki yanlış düşünüyosun doğrudurlar..ama aşk öleli çok oldu içimde...dirilir mi yeniden yeşerir mi bilmem ....zaman her şeyin ilacı kimbilir gün gelir yazdığım bu melankolik aşkın tarifine bile gülerim...sevgilerimle....
ah meleğim bugün aynı şeylerimi düşünücez
haklısın benzetmen çok güzel aşk denizdir!!!!
benzetme yapmak isterdim ama çok uzun olacak kısaca (gün_cem) in şiirini oku
aşkın tarifi orda da var
ve aşk denizse yorulmadan gidip içindeki canlıları kabul edebilmekse herşeye rağmen
okyanusa açılmayı çoktan hak etmiştir..