- 3323 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
29 EKİM YAŞASIN LAİK VE DEMOKRATİK CUMHURİYET
YAŞASIN LAİK VE DEMOKRATİK CUMHURİYET
Ülkem çok savaştan geçti,
En büyük düşman işbirlikçilerdi
Şimdi olduğu gibi...
Atamın önderliğinde Kuvvayı Milliye örgütlenmesi ile
Hem bu yerli işbirlikçilere
Hem de düşman kuvvetlerine
Ağır kayıplar verdirilerek ve
Çok kayıplar vererek
Kanlarıyla suladılar vatanseverler bu ülkeyi
Ve yeni bir yönetim kurdular
Adı Laik ve Demokratik Türkiye Cumhuriyeti
Şimdi daha iyi anlıyoruz
Laikliğin ülkemiz için gerekliliğini
Bakıyoruz şöyle din ile yönetilen ülkelere geçen sene Sudan’da bir kadın evlilik dışı ilişkiye girdiği için
Vücudu toprak içinde
Başı açıkta 50 adet erkek tarafından taşlanarak öldürülüyor
Peki bununla zinaya giren erkek neden orada değil
Yani bu suç işleniyorsa erkeğinde aynı cezaya çarptırılması gerekmez mi
Hayır gerekmez
Çünkü din yönetimlerinde kadınların hakları çok sınırlıdır,
Erkek egemendir
Ve kadın üçüncü sınıf bir köledir sadece...
Yat de yatar
Kalk de kalkar...
Kendini savunmaya hakkı yoktur hiçbir zaman
Atamız Cumhuriyeti ilan ederken
Özellikle de Laikliği din devletinin önünü kesmek için koymuştur...
Peki şimdi günümüze ülkemizdeki duruma bir bakalım .
— Türkiye’de kaç okul var? 67.000
— Kaç hastane var? 1.220
— Kaç sağlık ocağı var? 6.300
— Peki kaç cami var? 85.000
Her 60 bin kişiye 1 hastane düşerken, 350 kişiye 1 cami düşüyor.
***
— Peki, kaç kilise var? 270
— Kaç cemevi var? 100
— Türkiye’de kaç doktor var? 77.000
— Peki, kaç din görevlisi var? 90.000
Türkiye’de her 900 kişiye bir doktor düşerken, her 780 kişiye bir din görevlisi düşüyor.
Eğitim-Sen’e göre Türkiye’nin 200 bin öğretmen açığı var.
***
— Türkiye’de kaç kütüphane var? 1.435
— Almanya’da kaç kütüphane var? 11.000
— Türkiye’nin kaç kentinde devlet tiyatrosu var? 13
— Kaç kentte kuran kursu var? 81
— Bu kursların toplam sayısı kaç? 3.852
***
— Türkiye’de 1 opera derneği, 11 bale, 10 heykel, 18 resim, 18 sinema, 38 tiyatro derneği var.
— Peki, kaç tane ’cami yaptırma derneği’ var? 35.000
***
— İçişleri Bakanlığı’nın bütçesi ne kadar? 783 trilyon...
— Ulaştırma Bakanlığı’nın? 678 trilyon
— Bayındırlık ve İskân Bakanlığı’nın? 677 trilyon...
— Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın? 632 trilyon...
— Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın? 280 trilyon..
— Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın? 249 trilyon...
— Çevre ve Orman Bakanlığı’nın? 404 trilyon...
— Peki Diyanet İşleri Başkanlığı’nın bütçesi ne kadar? 1.3 katrilyon...
8 bakanlığın bütçesi kadar...
22 üniversitenin toplam bütçesine denk...
***
Diyanet İşleri Başkanlığı bütçesinin yıldan yıla büyümesine bakalım:
1997’de 66 trilyon.
1998’de 119...
1999’da 180...
2000’de270...
2001’de 302...
2002’de 553...
2003’te 771...
2004’te 1 katrilyon...
2005’te 1 katrilyon...
2006’da 1,3 katrilyon...
2007’de 2,7 katrilyon...
***
Bir ülke,Diyanet’e, bütün üniversitelerine ayırdığı bütçe kadar pay ayırıyor,bunu son bir yılda ikiye katlıyorsa,doktordan, öğretmenden fazla imam yetiştiriyorsa,hastane değil cami yaptırıyor, kütüphaneden çok Kuran kursu açıyorsa,o ülkenin durup bir daha düşünmesi gerekmez mi?
İşte Atamızın kurduğu Cumhuriyetin şu andaki tablosu
Gerçekten Laik bir Cumhuriyet ile mi yönetiliyoruz, hayır sadece Laikliğin adı var, Çünkü Laik yönetimlerde halk önce cahillikten kurtarılmak için okutulur...
Din ile devlet yönetimi ayrılır... Bugün öyle mi hayır...ülkemizi yönetenlerin zihniyetleri bellidir ve amaçları Laikliği kaldırıp dine bağlı şeriat yönetimini getirmektir ülkemize...
Şu andaki uğraşıları bunun içindir ha başarabilecekler mi? Hayır çünkü buna izin vermeyecek şu anda azınlıkta da olsa bu karanlığa müsaade etmeyecek çok vatansever ve Atasının ilkeleri uğruna can verecek çok Atatürkçü var...
Cumhuriyet Bayramınızı en içten dileklerimle kutluyor,
Atamızın aydın ve çağdaş bir ülke olması için kurduğu Laik ve Demokratik Cumhuriyet özlemi ile sizleri selamlıyorum.
KAZIM DOĞAN
YORUMLAR
ne denilebilir ki; susmadığımız zman adımız ataiste vatan hainliğine çıkıyor.konuşmasak haksızlık bizi rahatsız ediyor.ama bilmedikleri çok şey var bizler darağacında kendi ipimizi çekenlerdeniz.hep soruyorum neden bir cami hocasına hürmet bolken bir öğretmene onun yarısı kadar saygı gösterilmiyor. gelişmiş ülkelerde bir afetten sonra kütüphane tiyatro müzik yerleri kurulurken bizim ülkemizde başka şeyler...lise yıllarımda aziz nesinin hangi parti kazanacak oyununda sahne aldığım için adımın ateist olduğu onların deyimiyle gomunist olduğum yıllarım geldi aklıma...susmadım susmayacagım susturamayacaklar bizler 1 ken 1000 oluruz her baharda tekrar filizleniriz... bizler ATATÜRK GENÇLERİ CUMHURİYET ÇOCUKLARIYIZ.
Kalemizi çok seviyorummmm.mavi balonlar ve uçurtmalar bıraktım sayfanıza ....(baloncu kiz)
ARKADAŞLAR ESKİDEN CAMİLERİN OLDUGU YERLER KÜLLİYEİDİ ORDA MEDRESEDE VARDI ...TABİKİ CAMİLER ÖLÜMLÜ OLDUGUMUZ İÇİN HEPİMİZİNİLGİ ALANINDA AMA CAMİ YETMEZ OKUL LAZIM EGİTİM LAZIM...KÜLTÜR LAZIM..EVRENSELLİK LAZIM.....
ARKADAŞLAR ESKİDEN CAMİLERİN OLDUGU YERLER KÜLLİYEİDİ ORDA MEDRESEDE VARDI ...TABİKİ CAMİLER ÖLÜMLÜ OLDUGUMUZ İÇİN HEPİMİZİNİLGİ ALANINDA AMA CAMİ YETMEZ OKUL LAZIM EGİTİM LAZIM...KÜLTÜR LAZIM..EVRENSELLİK LAZIM.....
ARKADAŞLAR ESKİDEN CAMİLERİN OLDUGU YERLER KÜLLİYEİDİ ORDA MEDRESEDE VARDI ...TABİKİ CAMİLER ÖLÜMLÜ OLDUGUMUZ İÇİN HEPİMİZİNİLGİ ALANINDA AMA CAMİ YETMEZ OKUL LAZIM EGİTİM LAZIM...KÜLTÜR LAZIM..EVRENSELLİK LAZIM.....
ARKADAŞLAR ESKİDEN CAMİLERİN OLDUGU YERLER KÜLLİYEİDİ ORDA MEDRESEDE VARDI ...TABİKİ CAMİLER ÖLÜMLÜ OLDUGUMUZ İÇİN HEPİMİZİNİLGİ ALANINDA AMA CAMİ YETMEZ OKUL LAZIM EGİTİM LAZIM...KÜLTÜR LAZIM..EVRENSELLİK LAZIM.....
ARKADAŞLAR ESKİDEN CAMİLERİN OLDUGU YERLER KÜLLİYEİDİ ORDA MEDRESEDE VARDI ...TABİKİ CAMİLER ÖLÜMLÜ OLDUGUMUZ İÇİN HEPİMİZİNİLGİ ALANINDA AMA CAMİ YETMEZ OKUL LAZIM EGİTİM LAZIM...KÜLTÜR LAZIM..EVRENSELLİK LAZIM.....
Evet ben de camilerin ülkenin geri kalmasında etkin olduğunu söylemedim zaten, sadece eğitime camilere verilen önem kadar önem verilseydi ülkemiz bu kadar geri kalmazdı anlamında söyledim, yoksa insanlar tabii ki ibadetlerini istedikleri yerlerde yapma özgürlüğüne sahiptirler...(cemaatlere kaptırmadan kendilerini, din adına ülkemde oyun oynanmadığı sürece) Karşı çıktığım nokta Milli eğitime komik miktarda bütçe ayrılırken Diyanete aşırı bir bütçe konulması sanırım anlatabildim...
malumunuz istatiklerinizin doğru ya da yanlış olduğunu tartışmadım. istatikleri yorumlama şeklinizi tartıştım. zaten soyal bilimlerde istatistiklari yorumlamak önemlidir, doğru şekilde yorumlamak önemlidir. ben diyorum ki, ne kadar cami olursa olsun bu ülkede, camiler bu ülkenin geri kalmasına neden olmaz. pozitif bilimler ve ekonomik açıdan ilerlemeye de neden olmaz. ruhi gelişimlerini ya da uhi ihtiyaçlarını karşılamak için insanların, inançlarını yaşayailmek için itiyaç duyduğu yerlerdir. olması gerekenden çok mu az mı olduğunu da tartışmıyorum, BU ÜLKENİN GERİ KALMASINDA CAMİLERİN suçunun olmadığını, dindar insanların suçu olmadığını söylüyorum.
Pek tabi ki Orta çağ'da kilise KURUMU Avrupa'nın karanlıklar içinde kalmasında etkili olmuştur. Ama müsülmanlık ve camiler için bunu söylemek imkansız.
diyorum ki, Türkiye'nin geri kalmasında dindarlara değil, parababalarına, sağda solda villaları olan devlet memurlarına, hortumculara, ve özellikle de haddizatında darbe yaparken de cepleri boş durmayan darbecilere bakın diyorum.
Zaten, cami sayısının fazla, kütüphane sayısının az olmasının nedeni de eğitim sistemimizin öarpık olması, köklü bir problem değil midir. camilerin bir bölümü zaten cumalardan sonra falan her yerde toplanan paralarla yapılmıyor mu?
keşke cami yerine kütüphane yapsak, ne kadar kütüphane bağımlısı biri olduğumu anlatamam, ama bu kütüphane sayısının az olmasının nedeninin din ve dindarlar olduğunu göstermez.
belki en aptalların 1938'den beridir başa gelmesidir bunun nedeni ha??
Düşüncelerimi paylaşmayabilirsiniz ama bana ve fikirlerime cahil diyecek kadar cahil de olamazsınız...Çünkü yukarıda saydıklarımın hepsi istatistiklere dayalı veriler ve gerçektir siz neden bu istatistikleri çürütmeye ya da kendinize yontmaya çalışıyorsunuz anlamış değilim...Eğer siz bunları bilmiyorsanız araştırın ve Türkiye'nin geri kalmasının sebebini bu araştırmalarınız ile bulun...Haydi bakalım bilmemek ayıp değildir...Öğrenmemek ayıptır ya da hiç araştırma yapmayın yukarıda yazdıklarımı tarafsız olarak okumayı deneyin...Ne kadar doğru tespitler olduğunu göreceksiniz...
"Türkiye’de 1 opera derneği, 11 bale, 10 heykel, 18 resim, 18 sinema, 38 tiyatro derneği var. "
____________________________________
Türkiye'de 35000 opera yaptırma derneği ve 8500 opera olsaydı keşke... o zaman dünyanın en laik, en ilerici, en çağdaş, en gelişmiş vs vs vs vs ülkesi olurduk...Ama bence opera derneği kurmayalım, yani dernekler para TOPLAMAK için kuruldukları için ve muhtemelen CAHİL halkın da opera gibi ÜST SINIF değerlere yardım etmekten çekineceği için, bir takım vergiler koyalım. bence vergi de koymayalım, kaçırabilirler. doğrudan maaşlarından aylıklarından otomatik olarak keselim ve opera yapalım...
____________________________________________
efendim, sizdeki CAHİLLİĞİ kutsuyorum. mesele cami yapma, dindar olma meselesi değildir. mesele, özgür liBERAL düşünülebilen, DÜŞÜNMENİN YASAK OLMADIĞI, DÜŞÜNMEKTEN KORKULMADIĞI bir ülkede YAŞAYABİLMEKTİR.
bilmiyorsunuz, tarihi de bilmiyorsunuz, siyaseti de... sorarım size, en görkemli camilerin yapıldığı ya da yapılmakta olduğu 1400-1600 yılalrı arasında TÜRKLER dünyanın nedenn LİDERİYDİLER??????
görünüşe bakılırsa ne ekonomik gelişme bakımından, ne de teknik gelişme bakımından CAMİLER MÜSLÜMAN TÜRKLERİ gelişmekten alıkoymuş.
çünkü mesele cami meselesi falan değil paşam. nüfusa oranlarsan eskiden camilerin daha da fazla olduğunu görürsün hatta. mesele zihniyet meselesi.ÖRÜMCEK KAFALILIKLTAN KURTULMA MESELESİ...
Türkiye'de insanlar KORKMAYI bıraktığı zaman, özgür düşünce ortamı geldiği zaman, eğitim sistemimizin TEK TİP asker benzeri insan yetiştirme BAĞNAZLIĞI silkindiği zaman, askerler esas-dokunulmaz-kutsal insanlar olMAdıkları zaman ve üniversitelerin başına idolojik komutanlar yerine çağdaş uygarlıkları yakalama, Türkiye'yi hak ettikleri yere getirme aşkıyla yanan, mükemmeliyetten yana bilim insanları geldiği zaman, işte o zaman Türkiye dünyada tekrar liderliğe geçecektir.
KALIP DÜŞÜNCELER üretme fabrikaları kapatıldığı zaman, medyaya çoğul sesler hakim olduğu zaman, TARAF GAZETESİ çalışanları gibi cesur insanlar ÖLÜM TEHLİKESİ altında yaşamadığı zaman özgür bir ülke olacağız.
darbelerden hesap sorulduğu zaman...
kimi kandırıyorsunuz, bayanları üniversitelere bile giremeyen bir muhafazakar kesim mi ülkeyi satacak yıkacak...!
özgür düşünün efendim, sınırlarınızdan ve korkularınızdan uzaklaşarak, aklın ve mantığın çerçevesi içince, İNSAN HAKLARINI dikkate alarak düşünün. Bu ülkenin bu kadar geri kalmasının birinci nedeni HER DÜŞÜNEBİLEN İNSANIN bildiği gibi DARBECİLERDİR, yani bir takım kişisel çıkarları için, bankaları hortumlamak için, sülalesinin geçimini sağlamak için, yeni yeni villalar almak için, Türkiye'de bir takım marjinal kesimin DERİN DEVLET adı altında hükümranlığını devam ettirebilmesi için halka yapmadığını bırakmayan ERGENEKONCULARdır ülkenin geri kalmasının nedeni.
NAsıl bir ülkede yaşıyoruz bir bakın. son 10 yılı gözdengeçirin. sonra 1960'a kadar bir gidin. Neden Rusyayla yakınlaşınca darbe yedik bir bakın. AMerika'nın yörüngesinden her çıkmaya kalktığımızda sasıl YÖRÜNGEYE tekrar OTURTULDUĞUMUZA bşr bakın. 1 MART TEZKERESİNİN meclisten geçmemesinin ardındanülkede yaşananaları bir gözden geçirin... bir aralar Afganistan dık, sonra PAkistan olduk. şu sıralar Türkiye Cumhuriyeti -demokrasi kavramını da katın içine- oluyoruz.
Cumhuriyet, halkın istediğinin olduğu, halkınborusunun öttüğü Demokratik bir yönetim biçimidir. HALK KENDİSİNİ YÖNETENLERDEN SÜREKLİ KORKUIYORSA, ASKER DİPÇİĞİNDEN ÇEKİNİYORSA, BU CUMHURİYET DEĞİLDİR ZATEN...
Tüm Türkiye'yi düşünmeye, özgür bireler olamya davet diyorum.
TunçAY tarafından 10/29/2009 12:12:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ülkem çok savaştan geçti,
En büyük düşman işbirlikçilerdi
Şimdi olduğu gibi...
Atamın önderliğinde Kuvvayı Milliye örgütlenmesi ile
Hem bu yerli işbirlikçilere
Hem de düşman kuvvetlerine
Ağır kayıplar verdirilerek ve
Çok kayıplar vererek
Kanlarıyla suladılar vatanseverler bu ülkeyi
Ve yeni bir yönetim kurdular
Adı Laik ve Demokratik Türkiye Cumhuriyeti
=============================================
İşbirlikçiler, ar niyetliler,Cumhuriyete Düşman olanlar, Laikliğe dinsizlik olarak görenler....Ya ne çok Düşmanı varmış Şu Ülkenin..Oy sa insanı insan gibi gören,çoğunluğun kararlarına yönelen,çağdaş bilimsel ve insan gibi yaşamanın adı olan CUMHURİYET'le El Birliği Gönül birliği içinde ne yollar aşardık...Belki Süper bir güç olurduk.Ve her insanımız onurlu gururlu işi gücü olan yaşamdan zevk alan sağlıklı bir beyinle daha iyi düşünen üreten ve ürettiğini paylaşan bir Toplumun bahtiyarlığını yaşardık.Ama; Toplumla bir türlü barışamayan cahilleri seven onları ...gibi güden ve ön planda çıkarını düşünüp ...istismar eden insan görüntüleri bir yok olup gidecekler.Ve Cumhuriye layik olduğu yere gelecektir.
Saygılar ...
HakanKurtaran tarafından 10/29/2009 10:59:48 AM zamanında düzenlenmiştir.