Yağmur yağıyor !
İlk okul dördüncü sınıftaydım , Cumhuriyet bayramı sabahıydı, hava çok bulutluydu moralim bozulmuştu ; yağmur başlarsa gitmemiz mümkün mü CUMHURİYET kutlamalarına..
Arabamız da yoktu ...
Sürekli bahçedeyim o gün’ ve bulutlarda gözüm büyük umutlarla , üç katlı evimizin
merdivenlerini defalarca indim çıktım, annem çok kötü bağırdı ;zaten bir lokma canın var çelimsizsin , n’oluyor ?
Akşam babam Üsküdar’a götürcek mi anne , meşaleleri görmek istiyorum; aç radyoyu radyodan dinle yağmur geliyooo...
O dönemlerde tv yoktu her evde, zıp zıp zıplıyorum babam bir gelse.Babam geldi gözünün
içine bakıyorum, hava bozukluğu da devam ediyor, yemek saati de geldi .Tabağımda hep yemek bırakırdım annem bir yandan babam bir yandan çok kızardı bana. Masaya oturduk çok karnım acıktı dedim aa şaşırdık bu işe dedi annem .Tabağımdaki yemeği bir yemem var babam aa balık yağı hapları bu kızın iştağını açtı dedi.
İknci tabağı da istedim. Annem bıraktığımı bildiği için, tabağa az koydu. Ya neden az. Annem gözlerini açtı ve bir kaşık daha yemek koydu da, benim midem dönmeye başladı, zar zor bitti tabaktaki .
Annemle babam bana baka kaldılar...
Yerimde duramıyorum , kutlamalara ya gidemezsek, babamın yanına gittim , babaa saat kaçta gidicez kutlamalara , hava çok kötü kızım biraz zor.
Yemeğimi de boşuna yedim ya dedim babama.Babam ayağa kalktı ve beni kucağına aldı
öpmeye başladı kızım benimmmmmmm...
Anneme’ hadi toparlanın Cumhuriyet kutlamasına gidiyoruz, bu havada , yağmur çiseliyor,
çocuklar ıslanır dedi annem...
Babam ben Oya’yı alıp giderim, en büyük çocukları olmam şansım vardı..
Annem kardeşlerimle evde kaldı .Yolda nasıl zıplıyorum kaç kere ayağım tökezlendi, babam durmadan yavaş ol demeye başladı. Elimdeki bayrakla koşarcasına, ya baba ya biterse tören ...
Üsküdar da yer yerinden oynuyordu , o meşalelerin alevleri , defne yaprakları arasında gözlerimdedir hep. Sağnak başladı durmamacasına , meydandayız , nasıl kalabalık yürüyemiyoruz, iyice ıslanmıştık.Hiç sesim çıkmıyordu gözüm bandolarda ve meşaledeydi...
Tören bitmek üzereydi , babam hadi tamam eve gidiyoruz ..
Eve geldiğimizde annem ve kardeşlerim uyuyordu .Babam çabuk elbiseni değiş dedi, yağmur içine işledi..Bir hafta hasta yatmıştım..Babam’ o yağmurda gitmeseydim Cumhuriyet bayramı içime işler miydi..!
Sevgili okurlar ``
Çocukluğumdan beri ilk kez`` Cumhuriyet Kutlamalarına katılamıyorum; nedeni de 15 gündür ayağım alçıda ..!
Babam olsaydı, inanın beni götürürdü..
İşte bugün ``
yağmur yağıyor, gözlerime...
Mutlu bayramlar nice yıllara hep birlikte...
Saygımla daima..!
YORUMLAR
Cumhuriyete, cumhuriyeti ilan edip Türkiye Cumhuriyeti kuranlara saygı gösterenlere selamlar olsun.
bu güzel bayramla ilgili çocukluk anılarınız çok hoş sevgili Oya hanımefendi. kutlarım güçlü kaleminizi.
selam ve saygılarımla.
Oya gedik
Saygimla. Nice yıllara hep birlikte...
Oya gedik
Duygu dolu bir paylaşımdı...
Anlamlı çocukluk hatıraları hiç unutulmuyor...
Sevgilerimle Oya hanım ....
Oya gedik
Ağlamak geldi içimden be arkadaşım.
Aynen çocukluğum gibi aynı ambiansı hissetim yüreğimde.
Bizler böyle bir yürekle büyüdük işte.
Ah! o askerlerinde ki meşalelerle arkasından halkın yürüdüğü
çocukluk fener alaylarımız.
Her milli bayram gecesi bizim için yeni bir bayram demekti.
Görüyorsunuz bayramlarımızın her türlüsünde yinede çocukluğumuza dönüyoruz.
İyiki yaşamışız,iyiki andığımız zaman yüreğimizi minik bir kuş gibi kanatlandırabilecek anılarımız var.
Tekrar geçmiş olsun diyorum arkadaşım.
paylaşım için teşekkürler.
sevgimle.
Oya gedik
Efendim, bendenizi de alıp çocukluğuma götürdünüz. İlkouldan aklımda kalan ilk hatıram, Cumhuriyet Bayramında okulca yürüyüş yapmış ve Eskişehir marşını söylemiştik. Üstünden 46 yıl geçmiş... Geçmişi hatırlamak hüzün veriyor bana... Ülkemizin, milletimizin ve çocuklarımızın geleceği aydınlık olur inşallah. Selam ve saygılarımla.
Oya gedik
Oya gedik
Babam’ o yağmurda gitmeseydim Cumhuriyet bayramı içime işler miydi..!
ATATÜRK'e hayran idealist bir öğretmen , bir Cumhuriyet çocuğu olarak yazınız , özellikle son cümleniz benim de yüreğime işledi Oya Hanım. Tebrikler, saygılar , sevgiler size...
Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK'ün ilke ve inkılaplarının izinde, Türk Bayrağı'nın gölgesinde nice bayramlara...Cumhuriyetimizin 86. yılı kutlu olsun...
Oya gedik
Harika bir yazıydı. Şimdi de aynı duygularla kutluyorum Milli bayramları ama küçüklüğümdeki duygular daha farklıydı sanki. Çok güzeldi. Tebrikler dost yürek. Sevgilerimle
Oya gedik
Babam çabuk elbiseni değiş dedi,yağmur içine işledi..Bir hafta hasta yatmıştım..Babam’ o yağmurda gitmeseydim Cumhuriyet bayramı içime işler miydi..!
Sizi ayakta alkışlıyorum...Bütün çocukların sizin çocukluğunuz gibi olmasını dilerim.
saygılar...