- 475 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AKIL-..................
BEYİN- AKIL........♣♠↨♂♀
Beynimiz muhteşem bir şekilde yaratılmıştır. Başarılı insanları gözlemlediğinizde, beyinlerini çok iyi kullandıklarını görürsünüz. Beyinlerine başarmak istediklerini, önlerine çıkan her problemi çözme talimatı verdiklerini görürsünüz.
Onlar şöyle düşünürler; “imkânsız diye bir şey yoktur, imkânsız demek çözümsüz demektir, her olay çözülebilir, yeter ki iste, sorunlar çözülmek için vardır” derler.
Yani onlar için, başarısızlık ve çözümsüzlük diye bir şey yoktur. Mutlaka bir çözüm yolu vardır, biz de bu yolları bulmak zorundayız, diyerek daima başarılı olmuşlardır.
Başarılı olmayan insanları incelediğinizde; adını koyamadıkları “tembellik” illetine, başarısız olmak için her türlü mazeretleri vardır, buna kendilerini ve çevrelerini de inandırmışlardır.
Başarısız olmak isteyen insanlar; beyinlerine “her türlü mazereti bulma” talimatı vermişlerdir. Her başarısızlığın mutlaka bir nedeni vardır. Söylemlerini dinlediğinizde bu konuda ileri sürdükleri mazeretlerine sizi de ortak ederler. Yani kendilerini inandırdıkları gibi sizi de inandırırlar.
Sizlere önerim; eğer bir sorun var ve çözememişseniz; çevrenizdeki tembel birine bu işi verin. Sonuçta ünlü deyimimiz ortaya çıkacaktır. “tembele iş ver sana akıl öğretsin” Başarmak isteyenlerin hayalleri, tembellerin ise kendilerine göre mazeretleri vardır.
Bu her yerde geçerlidir. İşimizde, Evimizde, Arkadaş ilişkilerinde, Sporda, Alışkanlıklarımızda, Tiryakilik, Esaret, Özgürlümüz içinde aynı şeyleri söyleyebiliriz.
Aklımızı kullanmazsak okuyacağınız ÖZGÜR OLAMAYAN MAYMUN öyküsündeki gibi oluruz…
//////////***///////////♣♠↨♂♀///////////////////////////////
Özgür OLAMAYAN MAYMUN ÖYKÜSÜ
Asya’da maymun yakalamak için kullanılan bir çeşit tuzak vardır. Bir hindistancevizi oyulur ve iple bir ağaca veya yerdeki bir kazığa bağlanır.
Hindistancevizinin altına ince bir yarık açılır ve oradan içine tatlı bir yiyecek konur.
Bu yarık sadece maymunun elini açıkken sokacağı kadar büyüklüktedir, yumruk yaptığında elini dışarı çıkaramaz.
Maymun, tatlının kokusunu alır, yiyeceği yakalamak için elini içeri sokar ve yiyeceği kavrar, ama yiyecek elindeyken elini dışarı çıkarması olanaksızdır.
Sıkıca yumruk yapılmış el, bu yarıktan dışarı çıkmaz. Avcılar geldiğinde, maymun çılgına döner ama kaçamaz.
Aslında bu maymunu tutsak eden hiçbir şey yoktur.
Onu sadece onun kendi bağımlılığının gücü tutsak etmiştir.
Yapması gereken tek şey elini açıp yiyeceği bırakmaktır.
Zihninde açgözlülüğü o kadar güçlüdür ki bu tuzaktan kurtulan maymun çok nadir görülür.
Bizi tuzağa düşüren ve orada kalmamıza neden olan şey, arzularımız ve zihnimizde onlara bağımlı oluşumuzdur.
Tüm yapmamız gereken, elimizi açıp benliğimizi ve bağımlı olduğumuz şeyleri serbest bırakmak ve dolayısıyla özgür olmaktır.--Joseph GOLDSTEIN-
29 EKİM 2009-CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.