CANIM BABAANNEM
BABAANNEM.TAM BİR ANADOLU KADINI.KARS POSOFTA DOĞMUŞ,YAŞAMIŞ,EVLENMİŞ.
10 ÇOCUK DOĞURMUŞ AMA YEDİ TANESİ YAŞAMIŞ.BEŞ KIZ,İKİ ERKEK.EŞİYLE BERABER TARLADA ,BAĞDA ,BAHÇEDE,AHIRDA ÇALIŞMIŞ.HER İŞİ YAPMIŞ.ANADOLU KADINI DEDİMYA YAZINI BAŞINDA.ANADOLU KADINI AMA ERKEK GİBİ.HER İŞTEN BAŞI ÇIKMIŞ .BU DÜZGÜNLÜĞÜN BİR BOZGUNLUĞUDA VARMIŞ TABİ Kİ.BİR ZAMAN SONRA KOCASINI KAYBETMİŞ BENİM CANIM BABAANNEM.EN KÜÇÜK ÇOCUĞU KUNDAKTAYMIŞ DAHA.
TEK BAŞINA KALMIŞ HAYATTA.ETRAFINDA NE KADAR DA İNSAN OLSA,KÖY YERİ HERKES BİRBİRİNİ TANIYOR VE YARDIM EDİYOR OLSA DA SEN YALNIZSINDIR YİNEDE.7 ÇOCUK VE BİR ANNE.ZAMAN GELMİŞ KENDİ ÇALIŞMIŞ,ZAMAN GELMİŞ IRGAT TUTMUŞ ÇALIŞTIRMIŞ AMA ÇOCUKLARINI KİMSEYE MUHTAÇ ETMEMİŞ.
KÜÇÜK OĞLU YANİ BABAM 15 YAŞINA GELDİĞİNDE BURSA ’YA GELMİŞ KÖYDEN ABLALARININ YANINA.DAHA İYİ BİR İŞ BULURUM UMUDUYLA.EL ARABALARINDA MEYVE SEBZE SATMIŞ BİR SÜRE.ABLASININ YANINDA KALMIŞ.ASKERE GİTMİŞ GELMİŞ.BİR SÜRE SONRA Bİ MANAV DÜKKANI AÇMIŞ KENDİNE.SONRA HAYIRLIDA Bİ KISMET ÇIKMIŞ ,EVLENMİŞ.İLK ÇOCUĞU DOĞDUĞUNDA İSE ANNESİNİ KÖYDEN ALMIŞ,YANINA GETİRMİŞ.
BU BABAENNEMİN HAYATININ KISA ÖZETİ.İÇİNE GİRİLDİMİ NE ACILAR NE KIRGINLIKLAR VAR HAYATINDA.ÇOK ŞEY YAŞAMIŞ,ÇOK ŞEY GÖRMÜŞ.YAŞAYARAK ÖĞRENMİŞ HERŞEYİ.BENDE ÇOK ŞEY ÖĞRENDİM BABAANNEMDEN.ÇOCUKLUĞUMDAN O ÖLENE KADAR HAYATIMIN HER KARESİNDE O VAR.ÖĞÜTLERİ,SÖZLERİ HERŞEYİ KULAKLARIMDA HER ZAMAN.
HER ZAMAN "BAK KIZIM ,YARIN BİRGÜN EVLENECEKSİN.ADAMIN ARKASINDAN SÖVERLER. İŞİNİ LAYIKIYLA YAP DERDİ.BİŞEY DİKECEĞİM ZAMAN KIZIM İĞNEYİ ŞÖYLE TUT DERDİ.YEMEĞİ BÖYLE YAP DERDİ.BABAANNEMİM BENİM HAYATIMDA ÇOK ÖNEMLİ BİR YERİ VARDIR.ÖĞRENDİĞİM HERŞEYİ ONA BORÇLUYUM.İNSANLARA NASIL DAVRANACAĞIMI,EVİ NASIL ÇEKİP ÇEVİRECEĞİMİ,HER ZAMAN MERHAMETLİ VE İYİ BİR İNSAN OLMAM GEREKTİĞİNİ ONDAN ÖĞRENDİM.EVDE BİR YAŞLI ,YAŞANMIŞLIKLARI ÇOK OLAN BİRİNİN OLMASI HER ZAMAN AVANTAJDIR ASLINDA.ONLARIN HAYAT HİKAYELERİNİ DİNLEYİP,KENDİNE PAY ÇIKARARAK HAYATINI ŞEKİLLENDİRME FIRSATI VERİR İNSANA.EN AZINDAN SABRI ÖĞRENİR İNSAN.DAR DÜŞTÜĞÜNDE BİLE ŞÜKRETMEYİ ÖĞRENİR.
ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ BAŞIM DİKSE EĞER,BU BABAANNEM SAYESİNDEDİR. ZORLUKLARDAN ,SIKINTILARDAN KISA ZAMADA SIYRILABİLİYORSAM BABAANNEM SAYESİNDEDİR.ONLARIN SIKINTILARININ YANINDA BENİM Kİ SIKINTI BİLE DEĞİL DİYE DÜŞÜNMEME SEBEP OLUR ÇÜNKÜ.ÖYLE YA 7 ÇOCUĞU,TEK BAŞINA,KÖY YERİNDE.ÇALIŞIP ,KİMSEYE MUHTAÇ ETMEDEN EVLENDİRMEK ÇOK BÜYÜK SABIR İŞİDİR.EMİNİM BÖYLE KADINLAR VARDIR DAHA.
TAM 85 SEN YAŞADI BABAANNEM.DEYİM YERİNDEYSE DE TAŞ GİBİYDİ.ÖNEMLİ Bİ HASTALIĞI YOKTU O YAŞINA RAĞMEN.ÇEKTİKLERİ ÇOK YIPRATMIŞTI AMA.BUGÜNÜMÜZE ŞÜKÜR DERDİ HEP.BABAANNEMİN ÖLÜMÜNÜN 4. SENESİ.BİR ANDA BİZİ BIRAKTI GİTTİ.ÖLÜMÜ YAŞAMI GİBİ ZOR OLMAMIŞTI AMA.NAMAZ KILARKEN ,SECDEDE ALDI ALLAH ONU YANINA.TAM DA UZATIRLARKEN GİRDİM ODAYA.BİR TÜRLÜ GÖZÜMÜN ÖNÜNDEN GİTMESİ O GÖRÜNTÜ.ÇOK ÜZÜLDÜM AMA HASTALIK ÇEKMEDEN ÖLMESİ BİR NEBZE RAHATLATTI BİZİ.EN AZINDAN ÖLÜMÜ RAHAT OLMUŞTU.
CANIM BABAANNEM ALLAH MEKANINI CENNET ETSİN İNŞALLAH.SENİN DUALARINLA NE BABAM NE DE BİZ ZORLUĞA DÜŞMÜYORUZ.İYİKİ BENİM HAYATIMDAN GEÇTİN.İYİKİ GÜZEL ŞEYLER ÖĞRETTİN.BİZ ÖĞRETTİKLERİNİN KARŞILIĞINI ALIYORUZ.İNŞALLAH SENDE HAK ETTİĞİN RAHATI CENNETLE MÜKAFATLANDIRILARAK GÖRÜRSÜN.