- 1010 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KÜÇÜKKÖY..
Yakup öğretmen Anadolunun çeşitli merkezlerinde görev yapmış değerli bir eğitimcidir.
Annesi önem vediklerinin başında gelir.Nerede hizmet yapsa en geç iki ayda bir mutlaka ona mektup yazar,hayır duasını alrdı..Görev yeri İstanbula çıkmış;biraz endişeli bu büyük kentte nasıl geçineceğini annesine yazdığı ilk mektupta bildirmişti..Ondan gelen mektupla da moral bulmuştu..Hemen arkasından memleketten gelen büyük erzak dolu koli ilede oldukça memnun kalmıştı..
İstanbul ilk bakışta zor gibi gelsede Yakup öğretmene,kendini bir hayli sevdirmişti artık mutluydu....Üsküdardaki görevi keyifli geçiyordu artık..Oturduğu mahalledende bir çok ahbab edinmişti..Aylar ayları kovaladı, seneler seneleri..Üç sene dolmuştu İstanbulda..Çok mutluydu Üsküdarda..
Günlerden bir gün eski arkadaşlarından birinin yanında ek iş fırsatı yakalamıştı..Kendi rızası ile Gazi Osman Paşaya geçici görevle atama istemişti..Bir hafta sonrada Küçüköyde görevlendirilmişti..
Yakup öğretmen bunu mutlaka annesine yazmalıydı ve yazdı..Özet olarak Küçükköye tayinin çıktığını anlattı ve duasını istedi..
Anneden cevap bu mektuba çok kısa sürede geldi..Sitem dolu bir mektuptu..
A benim gözüm oğlum;madem küçük köyde hocalık yapacaktın,bizim köyün neyi eksikti..