SAĞ DUYU LÜTFEN (Balık Hafızası)
Yıl 1994 yer Raunda Kara Afrika da bir ülke.Hutu etnik kökenine ait hükumet yanlısı ırkçı milisler kendilerinden olmayan Tutsi kökenli halkı katletmeye karar vediler.Her şehrin girişine kontrol noktaları kurdular ve kimliğine tutsi yazan kim varsa polis nezaretinde katletmeye başladılar.aradan 100 gün geçmiş ve dünya ülkeleri bu kanlı faşizmi durdurmak için harekete geçtiklerinde iki milyon Tutsi çoktan öldürülmüştü.
Son günlerde ülkemizde de bu yöne gidiş var gibi endişeler belirmeye başladı.bazı muhalefet partileri gençleri birbirine kırdırmak için elinden geleni yapıyorlar.ötekini linç etme kampanyası başladı adeta.Sırtına bayrağı alan herkes sokakta polisin gözünün önünde insanları linç etme yarışında.hatta polisten de yardım aldığı söylenebilir.(bir çok protestosda olduğu gibi).Sığınılan tek dayanakları yasaların bir kesimin üstünlüğüne göre uygulanması.
Yarın ülkemizde de bu ülkenin kendilerinin olduğunu yasaların böyle dediğini iddia edip kontrol noktası kurup kürt katliamını gerçekleştirmeye çalışacak ırkçıları kim ve hangi yasayla durduracak.
Lütfen beynimizdeki ırkçıya fırsat vermeyelim.İnsanlık adına kardeşlik adına.SAĞDUYU 26/10/2009..
YORUMLAR
bu ülke pek çok zorlu sınavdan geçti. bu ülke gençliği de öyle. verdiğiniz örnek oldukça ağır...bazı şeyleri akıldan geçirmek...aklın sözlerini dillendirmek...çoğu zaman istemin çok dışında sonuçlar doğurabilir..bizler, asırlar boyu, bu vatan toprakları üstünde din, dil, ırk, mezhep ayrımı yapmadan dostça, kardeşçe yaşadık..güzel ülkemin hiç bir vatandaşının bu kardeşliği bozacağını düşünmüyorum..düşünmemek gerektiğine inanıyorum...hassas konular hassas yorumlar ister...endişenizin daha farklı olduğunu ve doğru ifade edilemediğini var saymak istiyorum...bir kez daha gözden geçirmenizde fayda var diye düşünüyorum...sevgiler...