- 885 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUĞA YAPILAN ZOR SINAV
Küçükken hemen hepimizin çok sık karşılaştığı bazı sorular vardır.Bu sık karşılaşılan sorulardan biri de “Anneni mi daha çok seviyorsun, yoksa babanı mı?” sorusudur.Çocuğun aklından soruyu soran kişinin maksadının ne olduğu geçmeye başlar.Pek çok soruya çabucak doğru yanıtlar verebilen çocuklar bile bu soruyu duyduklarında genellikle şaşırırlar ve ne cevap vereceklerini bilemezler. Erkek çocuk 5 yaşlarında annesini daha çok sever, babasını “rakip” olarak görebilir. 7 yaşlarında babası dünyanın en güçlü, en iyi insanı oluverir. 13 yaşına geldiğinde babası bazen “içler acısı”, “yetersiz” biri gibi gelebilir ve ondan daha iyi, daha başarılı biri olmalıdır. 20’li yaşlarda onun olumlu ve olumsuz yanları ile babası olduğunu ve onu çok sevdiğini düşünmeye başlar. Benzer duyguları annesine de besler.
10 yaşına gelmeden önce genellikle çocuklar için anne ya da babası bir gün, bir saat “dünyanın en iyi insanı” iken, bir diğer gün, diğer saat “en kötülerinden biri” oluverir. Bir gün annesini daha çok severken, bir gün babasını daha çok sevdiğini düşünür. Her zaman bir şeyi diğer bir şeye tercih etmek gerekmez, çünkü o iki şeyin bileşimi olmadan üçüncü şey olamayacaktır. Yaşamı ve geleceği temsil eden bileşimlerdir. Bütünleşmektir. Bir çocuğu çocuk yapan hem anne, hem de babadır. Çocukta bütünleşen ve çocukta var olmaya devam eden ne anne ne de babadır, ama hem anne hem de babadır. Sevginin sorgulaması,sevginin yüzdeye konması ne mümkündür,onu yaşarken hissetmeli , hissedilen duyguları teraziye koyar gibi tartmak hangi ölçüyü öğrenmemize neden olabilrki? Bırakın sevgileri sorgulamayı,bırakın çocukları bireyler arasında tercih edilecek sorularla bunaltmayı,o küçücük yüreklerinde fırtınalar estirmeye kimin hakkı var?
not: Akıllarından bir kıyaslamaya yapmaya çalışır ve çoğu zaman işin içinden çıkamazlar ve en kurtarıcı yanıt: “İkisini de eşit seviyorum” olur
dostbahcemiz/story