- 1859 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
TASAVVUF HAKKINDA / 1
Tasavvuf alanı islamda vazgeçilmez bir yol, Lakin islama en büyük zararı veren yine bu yol.Herkes aklına geleni lastikleştirerek hurafe,şirk-hafi,ile donatılmıştır ;Tasavvuf ki; kanayan yaramız olmuş; İslam adına..Yanlış anlatışılmış ve yanlış anlatılmış.. Ben şahsen Tasavvufu çok kutuplu bir eksen olarak görmekteyim.. Her zaman bıçak_ Ekmek olayı olarak bakarım tasavvuf’a.. Bir avam’ın bilmeden tasavvufa bulaşması, Kuran_ı Kerim’i bir tek kez dahi okumadan, Tasavvuf ile ilgilenmesi o kişinin direkt kendisine zarardır.. Ehil insanlarla birlikte KURAN_SÜNNET çizgisinden şaşmadan yürünen tasavvufi seyir ise, kişilerin bulunduğu kademelere göre bir anlayış tarzı getirmektedir.
Tasavvufta sınırımızın ne olması gerektiğine gelince; tasavuf;bir insanın nefsini nasıl teskiye terbiye etmesinin,sofuluk dediğimiz ibadetlere azamı dikkatıin,bir lokma bir hırkanın talebinin,Allaha aşık olmanın yaşantımızla ıspatın,nar nur değil rüyetullah hasretinin,bir mürşidi kamilin(gündüz kalkancı değil) kontrolunde kurumsallaşmasıdır.Şahsi görüşüm : İLİMSİZ TASAVVUF, TASAVVUFSUZ İLİM OLMAZ.. İKİSİ DE BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN BİRER EKSENDİR , AMMMAAA ÖNCE İLİM, SONRA TASAVVUF...
Tasavvuf isee bir ÖĞRETMEN ister.. Fakat nasıl olmalıdır o öğretmen derseniz;
1-Bir mürşit/öğretmen; yaşantısıyla,edebiyle ahlakıyla tüm hücreleriyle safsatalardan hurafelerden arınmış saf berrak kuran hadis islamını yaşayacak.
2-Öğrencilerine emrettiklerinin azamisini kendisi yaparak örnek olacak.
3-Alim olacak(işkembeden sallamayacak,saçma sapan düşüncelerini islam diye yutturmayacak,kuran derki,hadis der ki diyecek.Rüyamda bunu gördüm,şunu sezdim,kalbime geldi,şeyhim,kerametim,uçarım kaçarımlardan uzak duracak). Kalbine gelse de ACZİYETİNİ bilecek !...
4-ilimsiz tasavuf,abdestsiz namaz gibidir.
5-maddi anlamda asla beklentisi olmayacaktır mürşidin.
6-insanların cehaletlerini,saf duygularını kendi emellerine alet etmeyecek.
Günümüzde,özellikle ülkemizdeki tasavuf laçkalaşmış,ya bir siyasi partinin oy deposu,ya bir sakal sarık elde etmekle kendisini şeyh ilan etmesi noktasındaki cehaletin doğurdu bir çeşit din,ya menfaat üzeri kurulu,ya kızlarımızı istismar eden bir çeşit kirli emel yuvaları,ya da sadık temiz alim bir insanın etrafında toplanan mürid dediğimiz islamdan habersiz,şeyhinin her dediğini ayet kabul eden ayrı bir dert sorun çıkmazlık...vs vs vs...
istisnalar kaideyı bozmaz..
Ve gerçek hakikatli hak dosltarının seslerine kulak verelim hani derler ya bir kısım kişiler "Gelin gelin hak yol biziz bize gelin bu alemde bizden daha hakikisi yok koşuuun gelin ; ölünün yıkayıcıya teslim olduğu gibi gelin ; hiç bir şey düşünmeyin ne dersek inanın ve her tür nimetlerinizide getirerek gelin"diye seslenmektedirler..
Hiç düşündünüzmü sevgi değer dostlar bir tanesi çıkıpta "Ey Ümmeti Muhammed ;ne olur bana değil kendinize gelin" diyorlarmı??? Asıl mürşitler insanların kendilerine gelmesini sağlarlar öyle değilmi ? Aslolan kaynaga inmektir, Kaynaktan beslenmektir, Kaynak ise Kurandır, Asrımızda bize geliin biz mükemmeliz diyenlerden şeytan görmüş gibi toparlanıp kaçmak gerek.. Bu zamanda insanlar hakiki mürşid arayıp durmaktalar.. Halbuki en hakiki mürşidin İLİM olduğunu bilmediler bilemediler.. Ölünün yıkayıcıya teslim olması dahi yanlış anlaşılmış.. Nasılını bilememişler.. Halbuki; ÖLÜNÜN YIKAYICIYA TESLİM OLMASI dahi, çok ince bir iş.. Düşünmeyin demek ise, baştan yolu kesmek.. Oysa müslüman, ilim ile teslim olmalı.. Koyun gibi değil..
Vay koyun gibi teslim olanların haline ki, teslimiyeti bilemediler.. Bildirmediler ki bilsinler.. Tabii ya!!! Menfaat ve çıkar dünyasında bunuu bildirirler mi hiç ?!! Sözüm meclisten dışarı, hakikatten o teslimiyet olgusunu çook güzel işleyen alimlerimiz de var , gül gibi yetiştirmekteler talebelerini.. Teslimiyetin kul’a değil gerçek bir alim kul’un hal ve tavırlarından beslenerek, taklidi iman’dan tahkiki imana geçiş oldugunu , gerçek teslimiyetin bu oldugunu hal tavır ve yaşayışlarıyl anlatanlarımız var kii , işte eli öpülesi insanlar onlardır.. Allah razı olsun...
Saygılarımla...
Hicret&Vuslat
25.10.2009
YORUMLAR
Aslında insanların taassup derecesinde cahilane fikirlere koşması.. Açlıklarından ileri geliyor sanırım azizim.. Her koşuş, aslında doldurulamayan bir açlığın kapatılması, yamanması....Fakat her birine de doğruyu gösterecek / anlatacak insanların bulunmayışı.. Bulunanlara da bilgilerinden dolayı mübarek muamelesi yapılması.. Bu muameleyi de kendisine yapılan kişinin reddetmemesi...Anlatmak lazım.. Anlatamadığımız için suçluyuz aslında bu topluma karşı...Görevimizi hakkıyla yapamadığımız için suçluyuz...
ALLAH RAZI OLSUN BİLMEDEN BİLDİM DEMEK GÖRMEDEN GÖRDÜM DEMEK OLMADAN OLDUM DEMEK GİBİ..
.ASLINDA HATA BAŞTA BİR İZDİVAÇTA MAL MÜLK ARANIR ÇOCUKLARIN İSLAMI TERBİYEYLE YETİŞMESİ GENÇ ADAYLARIN BU YÖNDE BİRBİRİNE DENKSE İSLAMI YAŞIYORSA EN GÜZEL DEĞERLİ OLANA SAHİPTİR
ONLARDAN GELECEK NESİLLEREDE DOĞRULARI ANLATIRLAR ..
YAŞAYIŞLARIYLA ÖRNEK OLARAK..
KİŞİ DEDİĞİNİ YAPMIYORSA ASLA SÖZÜNE İTİBAR OLUNMAZ GÜNÜMÜZDE KENDİNİ ŞUYUM BUYUM AMA SÖZÜM NEDEN DİNLENMİYOR DİYENLER YAŞAYIŞLARINA BİR BAKMALILAR..
ÖRTÜNÜP NEDEN ÖRTÜNDÜĞÜNÜ BİLMEYEN ..
YAPTIĞININ NE ANLAMA GELDİĞİNİ BİLMEYEN GÖRDÜĞÜNÜ YAPAGELEN OLMADAN ÇOK NE İÇİN NEDEN YAPTIĞINI BİLMEK..
BÖYLE OLURSA DOĞRULARIN DIŞINA ÇIKMAZ ETKİDE KALMAZ .
.HAZIRADA KONMAZ .
.İNANCI YAŞAYIŞINDA TEZATLIKLAR OLMAZ..
MÜRŞİDİNİDE SEÇERKEN DİKKATLİ SEÇER..
EN GÜZEL YOL MUHAMMED SAV YOLU..HAK YOLDUR .
.ALLAH DOĞRU YOLDAN AYIRMASIN BİZLERİ..
TASAVVUHTA İLERLENİR AMA HATALAR YAPILINCADA DÜŞÜLÜR .
.ALLAH RAZI OLSUN YAZINIZIN KONUSU GÜZELDİ SELAM VE DUA İLE..
Öncelikle açıklamalardan dolayı teşekkür ederim...
Cevabınızla (ki yazınız da öyleydi zaten), olayın farkında olmanız sevindirdi beni...Çünkü insanlar taasup derecesinde cahilane fikirlerin peşinde koşuyorlar...
Konu derin bir konu...Tasavvufun mubabbeti hep tatlı olmuştur.Konuşulacak çok ver ama tadında bırakmak en güzeli...
Allah'a emanet olunuz...
Selam ve dua ile...
huzeyfi tarafından 10/25/2009 10:07:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli Hzueyfi; Kanayan bir yaraya parmak bastınız , teşekkürlerimle...
Bu makale.. Tasavvufu hayatlarının En başına Alanlar için Yazıldı...
Oysa...
Hayatın en başına alınması gereken Kur'andır, Sonra sünnettir.. Tasavvuf sadece yolcunun ruhunu / huşusunu beslemek için bir basamaktır... Olmazsa olmazlardan değildir.. Kimi insanların buna ihtiyaçları vardır.. Bu konu ile ilgili Said Havva Külliyatına bakmanızı öneririm..
Not: Rabıta şirktir.
Herkes tasavvuf ehli olamaz
Asrı Saadette Tasavvuf adı altında yoktu ; Zaten önderleri Muhammed sav.in önder ve öğretmenliğinde böyle bir şeye ihtiyaçları da yok idi.
Müslümanlar kendi köşelerine çekilerek tasavvufla ilgileniyorlarsa eğer,zikir, namaz, tamam ben görevimi yaptım diyerek hayata dönüyorlarsa eğer ; Kuran'ı ASLA ANLAMAMIŞLARDIR !...Tasavvuf sadece bir basamaktır, kendinin FARKINDA olma, Zaaflarının farkında olma alıştırmasıdır. Sosyal hayata yansıtılmayan bir yaşayış , ilimden (kurandan ) bihaber bir yaşayış, İnfak, Toplumsal duyarlılık, Allah cc.in kırmızı çizgilerine sadakat ; Emri bil maruf, nehyi anil Münker çizgisini önemsememek, toplumları izzete değil zillete götürecektir, götürmektedir vesselam...Bunların belirtilmesi, altının özellikle çizilmesi gerekmektedir.
Teşekkürlerimle...
"Şahsi görüşüm : İLİMSİZ TASAVVUF, TASAVVUFSUZ İLİM OLMAZ.. İKİSİ DE BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN BİRER EKSENDİR "
Demişsiniz peki neden?...İlim dediğiniz şey nedir?..Tasavvuf dediğiniz şey nedir?...Neden tasavvuf olmaz olmazlardan...Tasavvuftan anlamamız gereken nedir?...Herkesin ağzında tasavvuf...Peki tasavvuf nedir..Asr-ı saadette var mıydı...Varsa nasıldı?...Kuran'da ve hadislerde tasavvuftan bahsediliyor mu?...Herkes tasavvuf ehli olabilir mi?...İslam'a topluma hitap eder..Kimse tek başına müslüman olamaz...Peki her müslaman tasavvuf ile ilgilenip kendi köşesine çekilmesi doğru mudur...Tasavvuf ile sosyal hayat arasındaki bağlantı nasıl olacaktır...Bu gün en seçkin cemaatlerde bile rabıta var...Rabıta şirkin ta kendisi değil midir...Neden insanlar bunun için çaba harcarlar...İki rekat nafile namaz bütün keramelerden daha evla olmasına rağmen neden insanlar keramet peşinde koşarlar...Ve daha bir çok sorulması gereken ve sorgulanması gereken şey var...
Selam ve dua ile...