İKİ KADIN
Başını kaldırdı,metronun durduğu durağa baktı:Osmangazi. Daha vardı Arabayatağı’na. Oturduğu koltuğun çaprazındaki koltuğa bir bayan oturdu, göz göze geldiler. Yeni gelen bayan çok güzeldi; sarışın,ela gözlü,uzun boylu otuzlu yaşlardaydı. Sarışın kadın ona kendi güzelliğinin verdiği güçle bakıyordu,aşağılayarak bakıyordu. Yeni gelen kadının bu kadar güzel olmasından rahatsızlık duydu. Gözünü kadının gözlerinden aşağıya,kadının ellerine doğru indirdi,parmaklarında yüzük yoktu,hemen bundan şu anlamı çıkarttı: Demek ki yalnız.
Eli telefona gitti. birini aradı. Telefonda bir erkek sesi.
"selam canım,nasılsın."
Erkek:İyilik canım. Sende ne var ne yok.
Kadın:Senin sesini duymak istedim,bir arayayım dedim.
Erkek:İyi yapmışsın,ben de seni özledim.
Kadın hem konuşuyor hem de diğer kadına bakıyordu, "güzel olabilirsin ama hayatında bir erkek bile yok"diyordu bakışlarıyla.
Kadın:Ee nerdesin canım.
Erkek:Tren garındayım,birazdan bi arkadaşı yolcu edeceğim.
Kadın:Dün akşam ’eğer beni bırakırsan intihar ederim’ diyordun ya,onun için aradım. bi delilik yapmadın umarım.
’İntihar’ kelimesini sesli söyledi. Söylerken karşıdaki güzel kadına bakıyordu.
Erkek:Aslında düşünüyorum,sen hayatımda olmadıktan sonra hayatın ne anlamı kalıyor ki. sen hayatımın kendisisin. Sen çekilirsen hayat çekilmiş olacak hayatımdan.
Kadın şuh bir kahkaha attı.
Kadın:Lütfen öyle deme. Bak aklım sende kalıyor, bir bayan için intihar mı edilirmiş.
Erkek:Sen sadece bir bayan değilsin. Eğer sadece bi bayan olsaydın,haklı olabilirdin ama sen bir dünyasın,hem de benim dünyam.
Kadın:Ayyy,çok teşekkür ederim.Durumumuzu bir daha gözden geçireceğim. Artık kısmet ve kadere kalıyor.
Bu cümleyi söyledikten sonra karşısındaki güzel bayana baktı. Güzel bayan gözlerini kaçırdı,dışarıya baktı camdan.
Karşıdaki erkek sesi:Gözden geçirsen beni fazlasıyla memnun edersin,hem biliyorsun benim niyetim seni beyaz gelinliiğin içinde görmek.
Kadın:Beyaz gelinlik...
Üç dört defa "beyaz gelinlik" lafını tekrarladı. Bu lafı hazmetmeye çalışır gibiydi. Metro yeniden durdu. Başını kaldırdı,durak tabelasına baktı:Arabayatağı.
Kadın:Canım benim inmem gerek,kapatmam lazım. Akşam bu konuya devam ederiz.
Erkek:Oldu görüşürüz.
Kadın,metrodan indi. Bir soğuk su aldı büfeden,kendi kendine söylendi;"Aptal,sanki ben de inandım. Yok beyaz gelinlikmiş,yok ciddiymiş. geri zekalı."
Ve tren garı...Az önce telefonla konuşan erkeğin yannda olan ve uğurlanacak kişi:"
Hayırdır oğlum,intihar,beyaz gelinlik.... sen ne işler karıştırıyon."
Az önce telefonla konuşan erkek:"Üç senedir arkadaşız,benden çok şey öğrendin ama bi çapkınlık yapmayı öğrenemedin. inandın mı yoksa? Ona söylediklerimin hepsi yalan. Yeni bi sevgili bulana kadar bunu elimde tutmam gerek. Anla işte canım."
Karşılıklı gülüştüler..