Kızsal muhabbetler(26)Ş............
LEYLA.......
’Kaderin kitabında aynı satıra yazılıyız biz.’(Shakespeare)
Leyla defalarca okudu bu sözü.Vedat göndermişti mesajla.
-Öyle mi Vedat sen misin o kitapta yazan güven ne zor?
VEDAT.......
Vedat hakkında herkes güzel cümleler kurabilir sorsalar size nasıl diye:
-İyi çocuk.
-Çok efendi.
-Terbiyeli, diyebilirsiniz
ancak;
-Kibirli ya
-Aman biraz kasıntı mı ne doktor ya.
-Ay ne biliyim burnu pek bi havalarda.
Oysa Vedatın tüm diğer insanlardan ayrılan en belirgin özelliği paylaşmayı çok sevmesi öyle ki okuduğu bir satırı bile hemen Leylaya mesajla gönderir.
’Seni içinin demir parmaklıklarından azat edeceğim’
Evet bu cümleyi bile paylaşmak istedi ama bu defa yapmayacak ,hile yaptı.Kendi sözü gibi gönderdi Leylaya zira biliyor Leylanın kalbi demir parmaklıklı.
SEDA.......
’Alimler gaflet nedeniyle bozulur,yöneticiler zulüm nedeniyle bozulur,fakirlerse iki yüzli davranarak bozulur’
Seda okuduğu bu satırları düşünüyor şimdi.
-Bozulmayan ne var ki bu dünyada ?Eti kokmasın diye tuzlarlar ya bir gün tuz da kokarsa o vakit ne olacak?
DEVRİM.......
Devrim kitap okumuyor gazete var elinde okuyor ama daha çok küfür etmekle meşgul.
-Hüseyin adın ha?Şer.fs.z köpek ya ulan sen bu ada layık mısın be?İto.lu it ulan seni düzmek lazım soyada bak ya üzmez ben senin....
Devrimin gözleri yuvalarından fırlayacak nerdeyse, herkes koşullar zorlarsa katil olabilir der Devrim hep, şuan kendi de olabilir ,mesela bu adamı gözünü kırpmadan öldürebilir.
ŞEBNEM......
Şebnem yazdan kalma havayı solumak istedi ,camı açtı. Dışarısını seyrediyor, minik bir köpek gördü.Aklına Hopdediksin köpeği geldi ne çok severdi o çizgi filmi.İdefiks bilinen ilk çevreci köpek.
-Ah anne hayatımda çok istediğim hiçbişeye izin vermiyosun ,bir köpeğe bile.
Annesinden nefret eden kızlar da vardır, asla annem gibi olmayacağım diyen,her yaptığını anne onaysızlığına tabi tutan kızlar ,Şebnem henüz onlardan değil ama olma yolunda ilerlemekte.
DEVRİMİN ANNESİ......
Hüzünlü gözlerle oğlunun odasında dolaşıyor,resimlere bakıyor.
-Ahh oğlum gettin yezit kızı buldun ,yohhh ben almam o gızı gelin.Bu soyu kuruyacısılar, Kerbela’da Hasanla Hüseyini katledenler, Sivasta canlı canlı adam yakan yezitler yohhhhhhh valla istemem.
Devrimin annesi Nuh diyip de peygamberdir demeyenlerden.Devrimin babası,eşinin huysuzluğuna karşı ne desin bilememekte.Odaya girdi:
-Hayrola hanım gene ne söyleniyosun?
-Ben o kızı istemem.
-Offfffff ki ne offfffff senin ne farkın galdı aha şimdi onlardan aha sen de onlar gibi geri kafalısın bilesin.
ŞEBNEMİN ANNESİ........
Haberleri izlemekte aslında izlemeye çalışmakta tahammül edemiyor izlemeye.
-Hepsini gebertmeli bunların, memleket elden gidecek ya.Açılım maçılım yetmez bunlara ,vatan topraklarına göz koymuşlar.Allahım ya gel de kahrolma benim kızım da bunlardan birine vurulmuş olamaz ya olamaz.Allahım canımı alsaydın da görmeseydim bu günleri
ERTESİ GÜN;
Tüm cümleler dün de kaldı.Bu gün Vedat işe gitmiyor Leylayla buluşacak ve bugün onu mutlaka dudaklarından öpecek kararlı.Hazırlanıyor şu an mavi bir gömlek giyindi,koyu mavi bir kot işte tamam.Saçlar jölelendi annesi keyifle seyrediyor oğlunu.
-Leyla iyi kız oğlum, aman kaçırma derken zil çaldı.
Gelen Vedatın halasıyla, onun Vedata takık kızı.İNCİFER (anlamı inci gibi parlak demekmiş.İsmini soranlara mutlaka hemen anlamını verir.Bu verişte hava,bakın farklıyım nidası ve daha biçok duygu vardır.)
Dakikalar sonra Vedat gideceğini söyledi ama İncifer.
-Olmaz Vedat kırk yılda bir görüşüyoruz gidemezsin.
İncifer bu cümleleri söylerken cam açıktı mekan da Vedatın odası olunca karşıdan Leyla herşeyi gördü.
İncifer annesinden karşıdaki kız olayını duymuştu Vedatı bu kıza bırakmayacaktı.Leyla mı ne karın ağrısıysa ona asla bırakmazdı.Çocukluğundan beri seviyordu Vedatı ve o İnciferin olacaktı.
Karşıdaki evin perdesinin arkasından hakikaten de Leyla olanları görüyordu.Bir kız Vedatın koluna giriyordu.
-Neeeeeeeee?
Az sonra Vedatın telefonuna bir mesaj geldi:
-Keyfini bozma sakın.Devam et.
.....................
YORUMLAR
Off Vedat şimdi nasıl ikna edecek Leyla'yı. Zaten zor güveniyor. Nerdem çıktı bı kız şimdi. İncifer miş. Adı gib olsa ya davranışları da. Çocuk demiş işte gideceğim diye.
Ah şu erkekler bir türlü hayor demesini bilmezler.
Haydi hayırlısı Leyla yine kuşkularda kalacak.
Takipteyim Şükran hanım haberiniz olsun. Sevgiler