NE DESEM DİYORUM
DÜŞÜNÜYORUM. NEYİ Mİ? NE YAZACAĞIMI HAYIR HAYIR NEYİ YAZACAĞIMI. BİR ÇİÇEĞİ Mİ ANLATMALIYIM. KANAYAN YÜREKLERE SU MU SERPMELİYİM YOKSA TUZ MU BASMALIYIM YARAYA. KİMİ, NEYİ NİYE KİME ANLATMALIYIM.
ULAŞTIRMALIYIM SESİMİ DİYORUM GÖKLERE. HAYKIRMALIYIM BİLDİKLERİMİ, BİLMEDİKLERİMİ, SEVDİKLERİME SEVGİMİ, UMUT OLMALIYIM DİYORUM BAZEN DE KÜÇÜCÜK BİR ÇOCUĞUN YÜREĞİNDE. BÜYÜSÜN ONUNLA BİR DEV AĞAÇ OLSUN YILLAR SONRA. MESELA ÇINAR OLSUN, HERŞEYE MEYDAN OKURCASINA, UMUTSUZLUĞA YORGUNLUĞA, BIKKINLIĞA İNAT DİMDİK DURSUN DA HAYAT VERSİN İNSANLARA.
YADA BİR YAPRAKTAN MI SÖZ ETMELİYİM SİZE. BAHARDA YEMYEŞİL BİR KIYAFET İÇİNDE DOĞUŞUNU, RÜZGARIN HAFİF SALLANTILARIYLA ONA SÖYLEDİĞİ NİNNİYİ. BÜYÜDÜĞÜNÜ BİR GÜN. SONRA BİR SONBAHAR GÜNÜ ARTIK RÜZGARIN NİNNİ SÖYLEMEK İÇİN DEĞİL CANINI ALMAK İÇİN GELDİĞİNİ, NASIL DA ACIMASIZ KOPARDIĞINI DALINDAN YAPRAĞINI.
O ALIŞTIĞI BİLDİĞİ DÜNYAYI BIRAKIP DALDAN DÜŞTÜĞÜNÜ, AYAKLAR
ALTINDA EZİLEREK TOZLARINI RÜZGARIN DAĞITIP ARTIK YOK OLDUĞUNU.
ZATEN YOK DEĞİL MİYDİ. İŞTE YİNE YOKTU. DEĞİŞEN NEYDİ ÖYLEYSE? HİÇ OLMAMAK, YADA OLUP DA SOLMAK YOK OLMAKTI DEĞİL Mİ. GERİDE YAŞANMIŞ HATIRALAIN ANILARIN KIPIRDANIŞI, İŞLENEN GÜNAHLAR YADA YAĞMURDA ÜŞÜYEN BİR KEDDİYİ EVE ALIP BİRAZ EKMEK VERMEK.
AHH BAHARI MI SÖYLEMELİ YOKSA. TABİYATIN YENİDEN UYANIŞINI, O UYANIŞLA İNSANLIĞA YENİDEN CAN GELİŞİNİ, KELEBEKLERİN YÜREKLERE SIĞMADIĞI BAHARI. SARI BEYAZ PAPATYALARIN, SEVGİNİN İMASI OLAN RENGARENK GÜLLERİN YAYDIĞI O NEFİS KOKUYU.
SONRA GEÇEN BAHARLA BU BAHAR ARASINDAKİ FARKI. GEÇEN YIL DA 13 MAYISTI BUGÜN DE, GEÇEN YIL DA O GÜN YİRMİ DÖRT SAATTİ VE İNSANLAR ÇOK MUTLUYDU BAHARDAN, BU YILDA.
ÖYLEYSE NE?
GEÇEN YIL FATMA TEYZENİN OĞLU YANINDAYDI OYSA BUGÜN ARTIK ŞEHİT. ALİ BABASIZ KALDI. HAYDAR AMCA ARTIK YÜRÜYEMİYOR. ZEHRA BU BAHAR NİŞANLANDI İSTEMEDİĞİ ALTMIŞLIK ADAMLA.BAHARIN BİR ANLAMI YOKTU YANİ ONA.
BUNLAR BİR YANA HAVVA HANIMIN GELİNİNİN İKİZİ OLDU, PATİKLERİ ÇİFTER ÇİFTER ÖRÜYOR ARTIK. EE HEP BAHAR OLACAK DEĞL YA, KIŞ DA GELİP ÇALACAK KAPILARINI. HAZIRLIK YAPMAK GEEK. SONRA AĞUSTOS BÖCEĞİ GİBİ ALLAH MUHAFAZA AÇ KALIRLAR KIŞ ORTASINDA.
ÇOCUKLAR HALA MUTLU. KÖREBE OYNUYORLAR SOKAKLARDA. DELİ EMİNE’NİN ARTIK KIRILACAK CAMI KALMADI.
SÖYLENECEK SÖZ BİTER Mİ?
İNSAN YAŞADIKÇA.
ÜMİT BİTER Mİ?
HAYAT SON BULMADIKÇA.
ÇİÇEK NEŞEYLE HER BAHAR YENİDEN AÇMAZ MI?
KOPARILMAMAK UMUDUYLA.
İNSAN AĞLAMAZ, GÜLMEZ Mİ?
SEVİNİP ÜZÜLMEZ Mİ?
GÜL YÜZÜ TOPRAĞIN SOĞUĞUNA YENİK DÜŞMEDİĞİ SÜRECE…..
SON PERDE DE KAPANIR ARTIK BİTER HAYAT OYUNU.
ŞİMDİ GELSİN KİM NE SÖYLEYECEKSE.
YARIN KİM BİLİR BELKİ ÇOK GEÇ OLACAK.
BELKİ ÇİÇEK SONSUZA DEK SOLACAK.
YORUMLAR
ümitsiz olmayınız insanlar ümid ederlerse hayal ederlerse yaşarlar sakın çaresiz olmayınız bakınız ne kadar güzel anlatmış yürek sesiniz nakış gibi işlemiş duygularınızı tıpkı söyledikleriniz kadar daha söylenmemiş ne kadar sözünüz vardır kimbilir ama umarım bunların hepsi umutlu ve güzel liklerle dolu olsun
selam ve saygılar efendim