- 3158 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
KATRAN KARASI GECELER
KATRAN KARASI GECELER
Merhabalar
Nasıl başlayacağımı, nasıl yazacağımı bilemiyorum ilk defa, sözleri, cümleleri toparlamakta zorlanıyorum. Canım yanıyor nice anneler gibi, BENDE BİR ANNEYİM. İki oğlum yetişiyor Allahın izniyle. Onlar da bu vatan için hiç düşünmeden canlarını verecekler. Elbette önce vatan diye, önce bayrağımız diye yaşıyorlar. Ama işte kocaman ama var bu günlerde anne yüreklerinde şehit annesi olmak çok şerefli. En yüksek mertebe. Sevabı da çok büyük sorumluluğu kadar. Belki dışlarından deseler de hangi ana oğlunun acısını unutur. Evet vatan sağ olsun, milletimiz var olsun, Pkk kahrolsun! Tabiî ki ama bu sözler dillerden dökülürken ana yüreğinin acısı dinmiyor ki. O nasıl dili varsında desin vatan sağ olsun diye. Ben mi? Ben bütün samimiyetimle söylüyorum. Diyemem. Gözümün kökünün şehit olmasına kıyamam. Bana kızmayın ne olur. Tabiî ki vatan sağ olsun! Millet var olsun! Ama canımdan öte can kaybolunca o anda düşünmesi bile çok zor. Affedin beni diyemem. Oğlu olanlar beni anlar. Özür dilerim Türkiye den…
Hani cemreler vardır bilirsiniz. Bekleriz onları. Tek tek düşerler. Havaya, suya, toprağa… İşte bu sefer cemreler yüreğimize düştü. Tam orta yerine. Yürekler yangın yeri. Alev alev yanıyor. Belli ki canlar gitti. Belli ki nice ocaklar söndü. Gidenler hiçbir zaman geriye gelmeyecek. Tabi ki ama o yüreklerin yangınını söndürmek için elimizden ne geliyorsa harekete geçip taşın altına koymamız gerek ellerimizi. Beklemeden, ertelemeden, hemen şimdi yapılması gereken ne varsa milletçe elbette yaparız. Hem de en iyisini, en güçlüsünü yaparız. Önce vatan! Önce toprak! Önce hepimiz birimiz için şehitlerimiz için, canlarımız feda olsun deriz. Tek yumruk, tek yürek oluruz.
O gece kim bilir rüyalarında neler göreceklerdi. Kimi yavuklusunu, kimi eşini, kimi çocuklarını. Kimi daha doğmamış bebeğini hayal edecekti. Gecenin sessizliğinde, sakin sakin uykusunda yalnız ve tek başına, belki annesiyle konuşacaktı. “Yemeklerini özledim bir çorba kaynat anam benim” diyecekti.
“Özledim anam kokunu, özledim okşa saçlarımı anam! Pamuk ellerinle sev. Sevki beni, hasretin az acıtsın yüreğimi. Sev, sev ki beni günler çabuk geçsin” diyecekti. Belki babasına askerliğin nasıl çetin olduğunu, dağların ardını anlatacaktı. Dertleşip hasret gidereceklerdi baba oğul. “Babam dağ gibi dimdik durmasını bana öğreten babam. Dur dur ki arkamda dayanayım sana dağ gibi babam benim. Anlatırken seni işte diyorum bu adam benim babam. Dağ gibi güçlü, aslan gibi yüreklidir benim babam. Ah babam! Az kaldı be dayan babam dayan!” Kimi kızına, “Geleceğim kızım, bekle ne istersen yaparız! Geldiğim de istediğin elbiseyi alacağız seninle söz”
Ya sen aslanım diyordu oğluna ya sen topu hazırla tek kale maç yapacağız seninle büyümüşsündür koçum benim. Eşinin gönderdiği “okunmuştur” yazılı mektuplarıyla avunur askerim Mehmedim. Hayallerin ardı arkası yoktu ki, ne güzeldi o gece hepsinin ayrı ayrı pembe rüyaları vardı. Görecekleri sabah uyandıkların da hiç birisinin gerçek olmadığının farkına varacaklardı. Olsun yine de güzel bir tebessüm olacaktı yüzlerinde. Ama o hain gece, o ıssız gece, o sinsi gece… Ah o gece ahhhh! düşmanla birleşip pusu kurmuştu. Kim nerden bilecekti ki hayallerin süslediği o gecenin sonlarının olacağını…
Her güzel şeyin sonu olacaktı elbette. Ama böylemi olacaktı böylemi olmalıydı? Kimi Bursa dan kimi Aydın dan kimi Gaziantep den daha nerelerden canlar gidecekmiydi? Anaların yüreği dağlanacak mıydı? Cemreler düşmelimiydi? Ne olurdu olmasaydı, yaşanmasaydı o gece… Hani derler ya geceler, katran karası geceler… Türkiye’yi hep bu geceler ağlattı. Bir depremle uyanmıştı Türkiye bir sabah. İşte güneşte bu sefer şehitlerimizin üzerine doğdu. Ne diyelim işte o ana, sözün bittiği an. Sözlerin hiçbir tesirinin olmadığı bir an denmez ne denir? Allah’ım sabır ver! Hakkımızda hayırlısını ver! Canlardan öte canlar yanmasın. Vatan sağ olsun! Millet var olsun ama PKK kahrolsun!
YORUMLAR
Bir Annenin yüreğinin feryadı,
Yüreği yanan annelerin feryadına tercüman olunmuş.
Allah sizi böyle bir acı ile imtihan etmesin.
Bu acıya muhatap olan annelerinde yüreğindeki acıya sabır suyu dökerek acılarını dindirsin.
Evet, Ezan susmasın,
Bayrak inmesin.
Vatan sağ olsun.
Millet var olsun.
PKK kahrolsun.
Tüm vatan ve Millet düşmanları KAHROLSUN.
Amma PKKyı kuranlar idare edenler, milletin evlatlarını kınalı kuzu gibi dağın aç kurtlarına sorumsuzca yem edenler ve kanlı sofralarına servis yapanlarda bin defa kahrolsun.
Vatan evladını menfur emellerine kavuşma noktasında basamak yapanlar kahrolsun.
Evet, ülkemde yaşananları gördükçe, duydukça, filmlere yansıyan senaryoları seyrettikçe bizi cambaz ipinde hokkabaz gibi oynatanların hâkim olduğu vatanda, vatan sağ olsun demek insanın içinden gelmiyor.
Çünkü vatan sağ olsun derken vatan sağ olmuyor.
Vatan evladına kastedenler sağ oluyor.
palazlanıyor ve daha da güçlenerek büyüyor.
Şuna inanıyorum ki artık anneler babalar geçekten şehit annesi veya babası olmanın vermiş olduğu ONUR ile değil çaresizliğin burukluğu ve bastırılmış feryadı ile vatan sağ olsun tesellisine sığınmaktan başka bir çare göremiyor.
BATAKLIK KURUMADAN SİVRİSİNEK AVLAYANLAR AVLARINDA BAŞARILI OLAMAYACAKLARDIR.
DÜŞMAN KALENİN İÇİNDE OLDUKTAN SONRA MUZAFFER OLMAK HAM BİR HAYALDEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR.
SEBEPLERİ GÖRMEYENLER SONUÇLARA KATLANMAK ZORUNDA KALACAKLARDIR.
SARAY ENTRİKALARI, DEVLETLİLERİN DEVLET OLMA HIRSLARI BİTMEDİKÇE MASUM KANININ AKMASI DURMAYACAK ANALARIN KANLI GÖZYAŞLARI DİNMEYECEKTİR.
Yazınız çok güzel olmuş.
Bu dramatik konuyu ülkemizin acı gerçeğini tüm çıplaklığı ile gözler önüne sermişsiniz.
Rahmetli M. Akif ERSOY’a üstadım bir daha istiklal marşı gibi bir şiir yazabilir misiniz diye sorduklarında!
Cevaben;
“ Allah bu millete bir daha istiklal marşı yazdırmasın demiş.”
Allah bu milletin analarını babalarını BU KİRLİ OYUN ve İT DALAŞI YÜZÜNDEN VATAN SAĞ OLSUN DEMEK ZORUNDA BIRAKMASIN.
Ülkemizi kâbus gibi basan,
Katran karasından daha kara gecelerimize,
Barışın, Sevginin, Kardeşliğin Nurlu güneşini doğursun.
Konu güzel olmasa da, siz güzel ifade etmişsiniz tabi ne de olsa bir annesiniz.
TEBRİK EDERİM.
Necdet EREM tarafından 1/8/2011 1:11:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bundan sonra hiç denilemez.Artık İnsanlarla alay etmeye başladılar.Yıllrca Terörist denilenler şimdi Kahraman muamelesi görüyor.Böyle bir durum Dünyanın hiç bir yerinde yoktur.Bu yüzden Gaziler madalyalarını attılar .
Varın bunları da Pkk lılara takın diye...Bu durumdan sonra eminim hiç bir ANNE bunu demeyecektir .
çok tşk ederim efendim hoşgelmişsiniz ayhan bey
çok hakllısınız artık şu son olan olaylar bardağı taşırdı türk halkı neden suskun neden susturuluyor takım elbiseyle ülke yönetilmez efendim sağduyulu olmaya artık baştakilerin takım elbiselerini çıkartıp kolarını sıvamaları gerekiyor
saygılar selamlar efendim
çok tşk ederim efendim hoşgelmişsiniz ayhan bey
çok hakllısınız artık şu son olan olaylar bardağı taşırdı türk halkı neden suskun neden susturuluyor takım elbiseyle ülke yönetilmez efendim sağduyulu olmaya artık baştakilerin takım elbiselerini çıkartıp kolarını sıvamaları gerekiyor
saygılar selamlar efendim
PKK'nin 500 milyon dolarlık uyuşturucu gelirinden nasiplenenler,bu güzel yurdumun gencecik fidanllarının bir bir kırılmasından hiç rahatsızlık duyar,hiç vicdanları sızlarlar nı?..
34 PKK lının serbest bırakılışında 150 bin dolarlık otomobillerinin orada ne işi var...Yoksul Kürt halkının sırtından siyaset yapanlara soruyorum.150 bin dolarlık otobobillerin ne işi var altınızda.Sizler kendi saltanatınızı sürdürmek için kardeşleri birbirlerine kırdırmaya çalışıyorsunuz değil mi?..
Halkımızı sağduyuya davet ediyorum...
Saygılar efendim...
Necdet EREM
Kirli bir oyun, bir it dalaşının içinde millet kumpasa alınmış, bir gün kafes, bir gün balyoz, bu milleti sindirmek için her türlü oyunlar, senaryolar sahneleniyor. Maalesef kimin eli kimin cebinde olduğu belli değil. Kürtler de stılıyor, Türkler de kışkırtılıp kullanılıyor. Dindarlarda profakatörler ile sokağa çekilip masada kare tamamlanmak isteniyor. Evet Uyuşturucu, silah kaçakçılığı devleti hortumlama planları için gözü dönmüş ve doymaz zalimlerin kirli para hırsı ile çiğnemedikleri değer, aldatmadıkları insan, istismar etmedikleri hiç bir şey kalmadı. Herkesin bir planı var. Amma Allah'ın da bir planı var ve sonunda tahakku edecek olan da Allahın planı olacak. "VE MEKERU VE MEKERULLAH VALLAHU HAYRUL MAKİRİN" Bu masum millet masumiyetini koruduğu müddetçe plan yapanların planları kendi başlarına dönecek. Merak etmeyin Allah kadirdir. Siz Ona güvenin Ona dayanın O sizi darda koymaz. Yeterki samimi olunuz. Siz derken başta kendime diyorum. Değerli kardeşim konuyla biraz ilgili gördüğüm için Vahdetin Kıblesi isimli şiirimi de sizinle paylaşmayı uygun gördüm. İnşallah yanlış bir şey yapmamış olmayı umarım. Her ihtimale karşı yazımdan rahatsız olur iseniz özür dilerim. Hakkınıznı helal ediniz.
Vahdetin Kıblesi.
Kurt gövdenin içinde, sonu hayrı görünmez.
O eskidendi dostum, şimdi dost kim bilinmez.
Düşman etmek isterler, Mehmet ile Mahmoyu,
Ergenekon kurtları, kuzudan fark edilmez.
Bir cephede Ahmetler, birinde Ahmoları,
Bel bele savaştılar, bilinmez mezarları..
Çanakkale geçilmez, destanı sözde kaldı,
Çanakkale geçildi, yarası özde kaldı,
Bir ordu ki, halkına kuruverirse tuzak,
Halkla ordu birliği, sorarım nerde kaldı.
Bir cephede Velidir, birinde Veloları,
Bel bele savaştılar, bilinmez mezarları..
Pis kokular geliyor, ülkenin her yerinden,
Millet azap çekiyor, satılmışlar elinden,
Kim kime kurar tuzak, bilen varmıdır bilmem,
Gömülmüş silah çıkar, yurdun her bölgesinden,
Bir cephede Cemal var, birinde Cemoları,
Bel bele savaştılar, bilinmez mezarları..
Hizbullah’ı kim kurdu, PKK neyin nesi,
Hangi taşı kaldırsan, çapanoğlu fitnesi,
İstiyorlar milleti, bir birine kırdırmak,
Görünen odur yazık, yok başka bir hevesi.
Bir cephede Hasan var, birinde Hasoları,
Bel bele savaştılar, bilinmez mezarları..
Ama tarih şahittir, haine yoktur salah,
İnşallah garip millet, çeteden bulur felah,
Belgelendi suçları, inşallah son bulacak,
Memleket darbelerden, sonunda kurtulacak.
Bir cephede Cemil var, birinde Cemoları,
Bel bele savaştılar, bilinmez mezarları..
Dün Kabakçı Mustafa, bugün rütbeli paşa,
Genç Osman’ı genç yaşta, katledendi O hayta.
Üçüncü Selim dedi, şu bataklık kurusun,
Kurtuluş için kurdu, Nizam-ı cedid adla.
Bir cephede Kemal var, birinde Kemoları,
Bel bele savaştılar, bilinmez mezarları..
Nice oyunlar döndü, şu milletin ardından,
Ama Allah koruyor, umutluyum yarından,
Ali ile Alo’lar sarmaş, dolaş olacak,
Çeteciler yok olup, bitecekler kahrından.
Bir cephede Orhan var, birinde Orhoları,
Bel bele savaştılar, bilinmez mezarları..
Rabbim fırsat vermesin, Ülkemin düşmanına,
Bitecek bir gün fitne, kalmayacak yanına,
İzmirli Haydar, Halil, Dersimli Haydo, Helo.
Birleşecek gönüller, gelmeyecek oyuna.
Bir cephede Necdet var, birinde Necdoları,
Bel bele savaştılar, bilinmez mezarları..
Birleşecek bu halklar, söyleyecek son sözü,
Biz bir kardeş milletiz, kör olsun hain gözü,
Bu filimi çok gördük, hiç oynama boşuna,
Sevgide kardeşlikte, bulmuşuz biz çözümü,
Bir gönülde Ayşe var, birinde Ayşoları,
Birlikte halay çeker, yoktur ki düşmanlıkları..
Menfur emellerinle, gömerken Silahları,
Eline bulaşmaz mı, şanlı şehit kanları,
Sen habire çete kur, istersen en tepede,
Allah bozuyor bir bir, kurduğun oyunları.
Bir gönülde Fatma var, birinde Fatoları,
Birlikte halay çeker, yoktur ki düşmanlıkları..
Çıkın artık mezardan, Ey ervah-ı şehidan,
Bölünmesin hainin, oyunuyla bu vatan,
Baş ve beden birleşin, olun artık tek vucut,
Şu vatan toprağının, muazzam mescidinde,
Vahdetin kıblesine, artık edelim Sücud.
RABB'İM SONSUZ SABIR VERSİN. EN KISA ZAMANDA DA ŞU MÜBAREK CUMA GÜNÜ HÜRMETİNE DE BU TERÖR BBELASINDAN KURTARSIN DA GÖZÜ YAŞLI ANNELERİN SIZILARI DİNSİN. BEBEKLER BABALARINABABALAR OĞULLARINA KAVUŞSUN İNŞALLAH SAĞ SALİM. BİR ANNE İÇİN OĞLUNU ŞEHİT OLMASI KADAR GÜZEL BİR ŞYE YOKTUR AMA HANGİ ANNE YÜREĞİNDEKİ ACIYI UNUTABİLİR, HANGİ ANNENİN GÖZYAŞLARI SEL OLUP TA TAŞMAZ. CUMANIZ MÜBAREK DUALARINIZ MAKBUL OLSUN İNŞALLAH..
allah razı olsun benimle aynı duyguyu paylaşamınız beni bir kat daha sevindirdi bu yazım 3 sene önce toplu katliam yapıldıktan sonra bazı gazete eve dergilerde yayımlanmıştı mucur gazetesinde halktan çok büyük bir takdir almıştım ama burda sizlerden gelecek tepki benim çin çok önemli her kes aklını başına devşirsin diye söz vardır ya işte aynen öyle olmalı selam ve saygımla kalınız
hayırlı cumalar efendim
Gözlerim yaşlarla dolu dolu olarak okudum bu güzel yürek sesinizi.Kim başımıza açtıysa bu işleri onunda yüreği yansın inşallah.Öyle demek geldi içimden ne yapayım bu mübarek cuma günü.Birilerinin ekmeğine yağ sürülürken, birileri ay-yıldızlı bayrağı yerlerde sürürken, evlatlarımız Vatan uğruna canını verirken yapılan bu kepazeleği yüreğim kaldırmıyor.Yürek sesiniz yüreğimin sesi, yürek sızınız yüreğimin sızısıdır.Kutluyorum yazan yüreğinizi.Akıllar başlara alınsın Allah aşkına.Cum'anız mübarek olsun.Saygılarımla.