- 548 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SERZENİŞ
Hayat ilginçtir…Aramak ve bulmak arasında geçer ömür denen kısa süreç..İlginç olan burada, insan mıdır acep ? Yoksa ilginçlik hayatın bir gerçekliğimidir ? Bir arayış, bir hedef ve çoğu kez hırsla örülüdür yaşamımız…
Hep ileriye, sonrakine, ötelere ve ulaşılmaza özlem vardır..Özlemlere başta da dediğimiz gibi; kimi hırs derken, kimi de hedef demektedir…Oysa nedir asıl olan ? Ve nedir bu hırsla örülü amaçlar ve hedefler ?
Sürekli kendine hedefler belirleyen insan, hayatta asıl hedefin kendisi olduğunu, tüm yaratılış mucizelerini içinde barındırığını ve tüm nimetlerin kendisi için yaratıldığını anlayabilir mi ?
Bazen anlar ama çoğu kez gafildir kendinden ve hedefinden.Bu yüzden çoğu insan ömrünü gafletle geçirir..Mide ve cinsellik arasında mekik dokur..Tüketir, sömürür, öldürür..
Hayvandan sadece görsellik olarak farkı olan, oysa hayvan kadar faydalı olmayan bir yaşamdır hissetikleri..
Günlerin ne getireceğini umursamayan, yaratılışın sırlarını merak etmeyen ve şükür etmeyi akletmeyen bir his bütünü..
Ne için olduğunu ve ne için yaratıldığından gafil bir ömür..Böylesi bir yaşamı anlatsalar kimse istemez değil mi ? Oysa böyle bir yaşamdır yaşadığımız çoğu kez..Ve böyle bir yaşam içindir tüm kavgalar..İlginç…
Oysa ne güzel beklentilerle geldik hayata, ve ne beklentileri vardı anne ve babamızın…Ya rabbimizin beklentileri ( emir ve yasakları )
Allah bizleri yaratılış şuurundan ve amacından uzaklaştırmasın..Yoksa çok çetrefilli ve üzücü bir hayattır yaşadığımız ve yaşayacağımız..Amin…
Tunar ÇALIŞKAN-23-10-2009 Nevşehir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.