ALDATMA ALDATMACASI
Aldatmak , en zararlı ve kötü işlerden olduğundan dolayı, öldürmeden sonra ki en büyük günahtır. Zira zina insanlığın soyunu koruma, namus ve şerefini muhafaza etme amacına ters düşer. İnsanlar arasında düşmanlık doğurur. Zira, onunla her bir kişinin hanımı kızı, bacısı, annesi kirletilir. Bu ise dünyanın yıkılması harap edilmesidir. Zina, bu kadar büyük günah olduğundan dolayı Allah’ın (c.c.) kitabında ve Rasûlünün yanında çok büyük bir suç teşkil etmekte.
Evli bir erkeğin ve evli bir kadının başka bir erkeğe yönelmesi gitmesi zina suçu işlemesi
dünyalarını yıkmış ,kendi yüreklerini aydınlatan güneşi söndürmüşlerdir.
Hem dünyalarını yıkmışlar hem de ahirette rabbimizin huzuruna eli boş, yüzü kara olarak geleceklerdir.
Aldatma o kadar çirkin, bir çok hayvanın içinde çirkinliği yerleşik bulunan bir kötülüktür.
Şüphesiz bu, edepsizliktir, (Allah’ın) hışmıdır ve iğrenç bir yoldur.
.
Aldatan en başta Allah’ı aldatmış eşininin dünyasını perişan etmiş , varsa çocuklarını onların geleceklerinide söndürmüştür.
Bu öyle kötü bir eylem ki kendi dünyasnı karartmakla kalmamış duyanlar, işitenlerin yüreklerinide ürpertmiştir.dehşete düşürmüştür.
Ve en çok ta bir heves azıcık heyecan veya başka sebeblerden(hiçbir sebeb mazeret olmaz) dolayi kendi güneşini kendi eliyle söndürmüştür.
Hem bu dünyada hem de ahirete eli boş yüzü kara olarak ateşin en çılgın tarafına atılacaklardır.
Allah ,zinayı(aldatmayı) şirk ve adam öldürme ile birlikte saymış bunun cezasını, -kul olarak tevbe, iman ve salih amelle ortadan kaldırmadığı sürece- "katlandırılmış azapta ebedî olarak kalma" olarak beyan etmiştir
Tövbe etmesı halini düzeltmesi mümkün ama
Kirlenen yürek, pislenen beden ,ebedi olarak temizlenmeyecektir.
Ve o ikinci defolu iffet ve haya perdesini yırtmış olarak hep ezik bir hayat sürdürecektir.
Ya rabb bu zina aldatma belasından koru.
Bu sanal aldatma (zina )belasında sana sığınırım.
Zinaya yaklaşmayın; zira o açık bir kötülüktür çok kötü bir yoldur." (İsra, 32)
YORUMLAR
Aldatan en başta allahi aldatmış eşininin dunyasını perişan etmiş , varsa cocuklarını onların geleceklerınıde söndürmuştur.
Bu oyle kötü bir eylem ki kendi dunysi karartmakla kalmamış duyanlar, işıtenlerın yüreklerınıde ürpertmıştır.dehşete düşürmuştur.
Ve en cok da bir heves azıcık heycan veya başka sebeblerden(hiçbir sebeb mazeret olmaz) dolayi kendi guneşini kendi eliyle söndurmuştur.
Hem bu dunyada hemde ahrete ali boş yüzu kara olarak ateşin en çılgın tarafına atılacaklardır.
Allah zinayı(aldatmayı) şirk ve adam öldürme ile birlikte saymış bunun cezasını, -kul olarak tevbe, iman ve salih amelle ortadan kaldırmadığı sürece- "katlandırılmış azapta ebedî olarak kalma" olarak beyan etmiştir
Tövbe etmesı halini düzeltmesi mümkün ama
Kirlenen yürek pislenen beden ebedi olarak temizlenmiyecektır.
Ve o ikinci defolu iffet ve haya perdesini yırtmış olarak hep ezik bir hayat surdurecektır.
Ya rabb bu zina aldatma belasından koru
Bu sanal aldatma (zina )belasında sana sığınırım
zinaya yaklaşmayın; zira o açık bir kötülüktür çok kötü bir yoldur." (İsra, 32)
.............................
ne mutlu onlara ki
aldatmadan
sevdiğine sarılanlara.
saygımla.